$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

विद्यालय परिसरमा सिसिटिभी

SHARE:

अनन्तकुमार लाल दास

    स्थानीय तहको निर्वाचन २०७४ मा सम्पन्न भयो । स्थानीय सरकारका बहुमुखी क्रियाकलापहरूले समाजका महŒवपूर्ण क्षेत्रहरूलाई असर गर्न थालेको छ । निर्वाचित जनप्रतिनिधिहरू आधुनिक, प्रगतिशील एवं वैज्ञानिक सोचयुक्त रहेको देखाउन केही नयाँ काम शुरू गरौं भन्ने मनोवैज्ञानिक दबाबमा देखिए । त्यसका निमित्त उनीहरूले सबैभन्दा सहज प्रविधिको प्रयोग उचित ठाने । निर्वाचित जनप्रतिनिधि नहुँदा र व्यवस्थापन समितिको खिचलोले गर्दा कतिपय समस्या विद्यालयमा पैmलिंदै गएको थियो । ती समस्याहरू थिए–कक्षाकोठा सफा नहुनु, विद्यार्थीहरूमा अनुशासनको कमी, शिक्षकहरू समयमा नआउनु, स्टाफ रूममा राजनीतिक गफ चुट्नु, अभिभावकहरूद्वारा यदाकदा विद्यालयमा अराजकता खडा गर्नु, शिक्षकहरूको व्यवहार विद्यार्थीमैत्री नहुनु, प्रधानाध्यापक र शिक्षकको सम्बन्ध पढाइमैत्री नहुनु, विद्यालयका सामग्रीहरू चोरी हुनु, छात्राहरूसँग दुव्र्यवहार हुनु । यसको समाधानका लागि सबैभन्दा छोटो, सरल र सहज उपाय नयाँ नेतृत्वलाई विद्यालयमा सिसिटिभी जडान गरिदिनु नै लाग्यो । यसले अतिरिक्त लाभ के पनि हुने भयो भने विद्यालय स्मार्ट स्कूल बन्यो । यसरी कम्प्युटर उपयोगबाट वञ्चित रहेका विद्यालयहरू पनि रातारात कम्प्युटरीकरणबाट जोडिए । स्थानीय सञ्चार माध्यमहरूले सित्तैमा यसको प्रचार गरिदिने भए ।
    यो नयाँ प्रविधि जसबाट सम्पूर्ण विद्यालयको गतिविधि निगरानी र नियन्त्रित हुने थियो, त्यसबारे स्थानीय सञ्चार माध्यममा जुन अनुपातमा फराकिलो बहस हुनुपर्ने थियो, त्यो भएन । सिसिटिभी जडान भइसकेकपछि के कस्ता असरहरू देखा परे त्यसको कुनै फौलोअप रिपोर्टिङ भएन । सम्पादकहरूले आप्mना रिपोर्टरहरूलाई यस्ता विषयमा लगाउन चाहेनन् । हामीकहाँ शिक्षासम्बन्धी विषयगत रिपोर्टिङ गर्नेहरूको अत्यन्त कमी छ । थोरबहुत गर्ने पनि छन् भने तिनीहरूमा विषयगत संवेदनशीलता र गहिरो जानकारीको अभाव छ । यस कारण अभिभावकहरू पनि यस्ता विषयप्रति ध्यान दिन सकिरहेका छैनन् । स्थानीय मिडियाले यस विषयमा फराकिलो विमर्श गरेको भए यसतर्पm अभिभावकहरूको पनि ध्यान आकर्षित हुन्थ्यो । शिक्षक र विद्यार्थी सङ्गठनहरू प्रायः राजनीतिक दलका दास हुन् । उनीहरूमा स्वतन्त्र चेतको असाध्यै कमी छ । त्यसैले पनि यस आलेखभित्र यस विषयमाथि सङ्क्षिप्त चर्चा गर्ने जमर्को गरिएको छ ।
    गुणस्तरीय शिक्षा र केटाकेटीको सुरक्षाको जिम्मेवारी सिसिटिभीमाथि छाडिदिने चेष्टाले हाम्रो ध्यान कतिपय महŒवपूर्ण विषयबाट अन्यत्र मोडियो । शिक्षकहरू पर्याप्त तयारीका साथ कक्षामा जाँदैनन् अथवा तिनको उपस्थितिमा पनि केटाकेटीहरू सुरक्षित हुँदैनन् भन्ने हामीलाई लाग्छ भने उनीहरूमाथि सिसिटिभीमार्पmत निगरानी गर्नुभन्दा उनीहरूलाई सक्षम, योग्य र जिम्मेवार बनाउनु र त्यसका निम्ति सहायक परिस्थिति निर्माण गर्नु होइन ? तर यो जिम्मेवारी त हामीले प्रविधि व्यवस्थापन गर्ने कम्पनीलाई दिएका छौं । कक्षा कोठामा सिसिटिभी जडान गर्दा शिक्षकहरूलाई बढी राम्रो र जिम्मेवार बनाउनुभन्दा ज्यादा उनीहरूलाई बढी सावधान, बढी सतर्क रहन मात्र प्रेरित गर्नेछ । त्यसको सोझो असर शिक्षकहरूको मनोविज्ञानमा पर्नेछ । उनीहरू एउटा सच्चा शिक्षक भन्दा नक्कली अभिनयकर्ता बन्छन् । त्यस्तै भइ पनि रहेछ । बेइमानी गर्न चाहने र बेइमानी गर्ने नियत राखेका राजनीतिकर्मीहरूको मिलेमतोले प्रविधि जडान भइसक्दा पनि अनेकौं छल्ने बाटो खोजी निकालेका छन् ।
    कक्षाकोठामा सिसिटिभी क्यामरा लगाई दिएपछि त्यस मार्पmत प्रअ, प्रिन्सिपल वा आमाबुवाले कक्षाका गतिविधि प्रत्यक्ष हेर्न पाउने भएपछि केटाकेटीको सुरक्षा र शिक्षाको गुणस्तर सुनिश्चित हुन्छ भन्ने जुन विश्वास छ त्यसले त शिक्षक अविश्वसनीय र प्रअ अथवा आमाबुवा सधैं विश्वसनीय हुन्छन् । केटाकेटीका लागि के राम्रो के नराम्रो भन्ने शिक्षकलाई थाहा हुँदैन । यो मान्यता वास्तविकताभन्दा निकै टाढा छ । स्कूल परिसरमा र कक्षाकोठाभित्र यस्ता अनेकौं घटना भेटिन्छन्, जसमा संवेदनशील शिक्षकसँग घर अथवा छरछिमेकमा आपूmमाथि भइरहेको हिंसा, शोषण अथवा भेदभावबारे त्यस्ता घटनाबाट भयभीत भएको केटाकेटीले आप्mना अनुभव सुनाएका हुन्छन् । जुन कुरा आप्mनै आमाबुवालाई भन्न उनीहरूको आँट हुँदैन । यस्ता कैयौं वृत्तान्त भेटिने छन् जसमा स्कूलमा पढिरहेका बालिकाले कुनै शिक्षकलाई विश्वासपात्र मानेर, उसको सहायताद्वारा, आमाबुवाले गराइदिन लागेको बालविवाह रोकाइदिएका हुन्छन् । हाम्रा आप्mनै अनुभव छ, एउटा असल सामाजिक शिक्षाको शिक्षकले आप्mना विद्यार्थीहरूसँग आत्मीय सम्बन्ध स्थापित गरे भने विद्यार्थीहरूले गाउँघरका कुरा, सामाजिक–राजनीतिक यथार्थ वा घरपरिवारभित्रको थिचोमिचोबारे बताउँछन् । सिसिटिभी जडान भएपछि यो सहज सम्बन्ध स्थापित हुँदैन । यस्ता कैयौं दृष्टान्त भेटिन्छन् जसमा विद्यार्थीले शिक्षकलाई बताएर आप्mना घरेलू तनावबाट मुक्त भएका छन् । घरमा पढ्ने गतिलो परामर्श र वातावरण पाएका छन् । नजाने यस्ता वृत्तान्त कति होलान्, जहाँ संवेदनशील र सतर्क शिक्षकले कुनै केटाकेटीमा अचानक देखिएको परिवर्तनबाट सचेत भएर घरमा, ट्युशन पढ्दा वा अरू कुनै ठाउँमा शारीरिक अथवा यौन हिंसाको शिकार त भइरहेको छैन भन्ने जान्न र उसलाई त्यो दुश्चक्रबाट मुक्त गर्न प्रयास गरेको छ ।
    कैयौं अवस्थामा केटाकेटीले कक्षाकोठाभित्र आप्mना पीडादायी अनुभव अथवा त्यस्ता आकाङ्क्षाहरू व्यक्त गर्ने ठाउँ पाएका हुन्छन् जुन अभिभावकसामु भन्न सक्दैनन् । घरमा डाक्टर बन्नुपर्ने कठोर दबाब झेलिरहेकी बालिका कक्षाकोठामा प्रसन्न भावले आप्mनो कविता शिक्षकलाई सुनाइरहेकी हुन सक्छिन् । घरमा इन्जिनीयर बन्ने दबाब झेलिरहेको कुनै विद्यार्थी कक्षाकोठामा आप्mनो पेंटिङ प्रदर्शित गरिरहेको हुन सक्छ । सिसिटिभीको एक पक्षीय प्रयोगले यस्ता समस्त सम्भावनामाथि ग्रहण लगाइदिन्छ । यस्ता घटना हामी सबैले पटक–पटक सुनेकै हुनुपर्छ जब परीक्षामा फेल भएको कुनै विद्यार्थीले त्यो कुरा आमाबाबुसँग भन्न नसकेर आत्महत्या गर्छ । उसलाई आप्mनो निराशाभन्दा आमाबुवाको निराशा बढी असहनीय र भयप्रद लाग्छ । उसलाई आप्mनो निराशाभन्दा अभिभावकको बढी चिन्ता हुन्छ । यसै सन्दर्भमा केही पहिले वीरगंजका सिनेमाहलहरूमा चलेको हिन्दी चलचित्र ‘छिछोरे’को सम्झना हुन्छ । त्यसको कथानकपनि यस्तै एउटा सन्तानमा उत्पन्न निराशा र अभिभावकलाई त्यसबारे अनभिज्ञताको बडो संवेदनशील प्रस्तुति गरिएको छ । यसको अर्थ कक्षाकोठाहरू संधैं सुरक्षित, भेदभावरहित र संवेदनशील हुन्छ र शिक्षकहरू केटाकेटीको हितका निम्ति सधैं प्रतिबद्ध हुन्छन् भन्ने पटक्कै होइन । तर सिसिटिभीमार्पmत कक्षाकोठामा आमाबुवाले निगरानी गर्छन् र त्यसले शिक्षाको गुणस्तर बढाउँछ र केटाकेटी सुरक्षित हुन्छन् भन्ने निष्कर्षमा पुग्नु  तर्कसङ्गत मान्न सकिंदैन ।
    केटाकेटीलाई सघन निगरानीको यस्तो परिवेशले परम्परागत रूढिवादी, जातिवादी ढाँचालाई चुनौती दिन कसरी उत्प्रेरित गर्न सक्ला जबकि कैयौं वा अधिकांश अभिभावकहरू त्यस्तो ढाँचाका पक्षमा हुन सक्छन् ? स्पष्ट छ यस्तो अवस्थामा विद्यार्थीलाई तार्किक र आलोचनात्मक ढङ्गले खुला विचार विमर्श गर्न प्रोत्साहित गर्ने शिक्षकको प्रयास सघन निगरानीको शिकार बन्न सक्छ । केटाकेटीको अवस्था शायद अझ बढी दयनीय हुन सक्छ । यस्तो निगरानी हुने कक्षाकोठामा केटाकेटीले के बालपनका अबोध चकचक गर्न सक्लान् ? एकअर्कासँग आप्mनो मनको कुरा खोल्न सक्लान् ? प्रत्येक गल्तीलाई आमाबुवा लगायत अनेकौं मानिसले हेरिरहेका हुन्छन् भन्ने थाहा भएपछि केटाकेटीले गल्ती गर्ने र त्यसबाट सिक्ने सम्भावना पनि घट्दै जानेछ । त्यस बच्चाको हविगतको कल्पना गर्नुस् जसका आमाबुवा शिक्षक भन्दा चर्कोरूपमा आप्mनो सन्तानमाथि आँखा गाडेर बसेका हुन्छन् र ऊ स्कूलबाट लखतरान भएर घर पुग्नासाथ उसमाथि यस्ता प्रश्न बर्सिन थाल्छ, “सरले प्रश्न गर्दा आप्mनो हात किन नउठाएको ? मैले घरमा जसरी सिकाएर पठाएको थिएँ त्यसरी जवाफ किन नदिएको ? सरले पढाइरहेको बेला झ्याल बाहिर किन हेरेको ? अर्को बेंचको साथीमाथि किन कर्के आँखाले हेरेको ? घरको कुरा त्यहाँ किन सुनाएको ? यस्ता कुराले कुनैपनि केटाकेटीलाई आपूmले सामना गर्नुपरिरहेको पारिवारिक वा सामाजिक चुनौती वा समस्या वा शोषण आप्mना सहपाठी वा शिक्षकहरूलाई सुनाएर हलुको बन्न सक्ला ?
    यस्तोमा शिक्षकले किन बढी जोखिम मोल्छ ? उसले सुरक्षित विकल्पको बाटो रोज्छ । शिक्षकले पूर्णतः औपचारिक ढाँचाबाट पढाउन थाल्छ । त्यहाँ कुनै प्रकारको आत्मीयता हुँदैन । विद्यार्थीहरू पनि यन्त्रवत् हुन्छन् । यस्तोमा कसरी खुला र सहज संस्कृतिको विकास हुन्छ ? सहज वातावरण भएन भने विद्यार्थीको विकास हुँदैन । केटाकेटीलाई खाली भाँडो मानेर एकतर्फी रूपमा दिइने ज्ञान, शिक्षा होइन । कक्षामा गल्ती गर्ने, गल्तीबाट सिक्ने र एक अर्काबाट सिक्ने मौका उपलब्ध हुनुपर्छ तर यस्तो कक्षाकोठाको निर्माण सन्देहका दृष्टिले गरिने निगरानी अन्तर्गत सम्भव हुँदैन । शिक्षालाई एकतर्फी ज्ञान वितरणको प्रक्रिया नमान्ने हो र यसमा सामाजिक परिवर्तनको सम्भावना खोज्ने हो भने कक्षाकोठाहरूलाई यस्तो ठाउँ बनाउनुपर्छ जहाँ विनाकुनै डर इमानदार संवाद हुन सकोस् । पूर्वाग्रह र रूढिवादी अवधारणालाई जरैदेखि उखेल्न यस्ता ठाउँ चाहिन्छ जुन संवेदनशील र ननजजमेन्टल होस् तर गुप्त माइक्रोफोन र सिसिटिभीबाट सज्जित स्थल त्यस्तो ठाउँ हुन सक्दैन । त्यस्तो ठाउँमा त संवाद इमानदार नभएर क्यामराका निमित्त गरिएको प्रदर्शन मात्र हुन जान्छ ।
    अर्को कुरा पनि छ । पर्सा जिल्लामैं यो प्रयोग खुब चलेको छ । सुनिन्छ कैयौं ठाउँका सिसिटिभी बिग्रिए वा बिगारिए । खरीद गर्दा नै आर्थिक अनियमितता भएको हुनाले कतिपय ठाउँमा कमसल उपकरण खरीद गरिएको गुनासो पनि छ । जहाँ जडान गरिएको छ, त्यहाँ अभिभावकको सहज पहुँच छैन । सिसिटिभीभन्दा पर्सा जिल्लामा धेरै बढी आवश्यक यस्तो शिक्षण प्रणाली विकसित गर्नुपर्छ, जसले विद्यार्थीहरूलाई मानिसका शारीरिक,भावनात्मक र संज्ञानात्मक हित बुझुन् र त्यसको सम्मान गरोस्् । विद्यालय परिसरमा जडान गरिएको सिसिटिभीले शिक्षकलाई तबसम्म जिम्मेवार र सावधान बनाउँछ, जबसम्म ऊ क्यामराको परिधिमा रहन्छ । विद्यालयले अन्य पक्षको गुणस्तरीय सुधारका लागि स्थानीय सरकारको रचनात्मक निर्णयको प्रतीक्षा गरिरहेको छ ।
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : विद्यालय परिसरमा सिसिटिभी
विद्यालय परिसरमा सिसिटिभी
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhyrIC9msZQkwChhh3qSOUD6bGpfAfQra5bgBfl-8viCUxHPb9CmmQAcXXF-AxvFX7ibyaGWZgsNFlrcbq-EPB1MNwc2qDn5ucLBRsgS-GYqiLOLh3fiyPL7CKMWa75xGjrmsxUbq0kOpCs/s200/anant+lal+das.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhyrIC9msZQkwChhh3qSOUD6bGpfAfQra5bgBfl-8viCUxHPb9CmmQAcXXF-AxvFX7ibyaGWZgsNFlrcbq-EPB1MNwc2qDn5ucLBRsgS-GYqiLOLh3fiyPL7CKMWa75xGjrmsxUbq0kOpCs/s72-c/anant+lal+das.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2019/09/blog-post_942.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2019/09/blog-post_942.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy