$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

परीक्षा वा पढाइ, कुनलाई सुधार्ने

SHARE:

अनन्तकुमार लाल दास

    सीमावर्ती भारतीय राज्य बिहारको हाजीपुर जिल्लाको महनार प्रखण्डमा सम्पन्न मैट्रिक परीक्षाको एउटा तस्वीर यतिखेर सामाजिक सञ्जालहरूमा भाइरल भइरहेको छ । त्यो तस्वीरले निकै कुराहरू बोलेको छ । भनिन्छ पनि तस्वीर आफैं बोल्छ । त्यो तस्वीरले परीक्षाको बेला हुने कदाचारलाई उजागर गरेको छ । चार तल्ले भवनको चारै तल्लामा पछाडि पट्टिबाट मान्छेहरू यसरी लटरम्म झुण्डिएका छन् कि उनीहरू आँप टिप्न रूखमा चढेकोजस्तो लाग्छ । उनीहरू जाँच दिइरहेका विद्यार्थीहरूलाई सहयोग पुर्‍याउन झ्यालमा झुन्डिएका थिए । जाँच चलिराख्दा विद्यार्थीहरूलाई बाहिरबाट सहयोग पुर्‍याउन उनीहरू त्यसरी लागि परेका थिए । परीक्षामा सोधिएको प्रश्नको उत्तर कागजमा सारेर वा गेसपेपरबाट सोझै च्यातेर आफ्ना विद्यार्थी बसेको तल्लामा पुर्‍याउन उनीहरू पछाडिबाट ठाडो पर्खाल उक्लेर झ्यालबाट फ्याक्ने जमर्को गर्दै थिए । यसरी त्यो तस्वीर बाहिरिंदा बिहार सरकार लज्जित भएको छ । बिहारमा जाँचमा चिट चोर्ने परम्परा रोक्ने तथा परीक्षा मर्यादित बनाउने व्यापक बहस चलिरहेको छ । यस बहसले अन्तर्राष्ट्रिय आयाम ग्रहण गरेको छ ।
    लालू यादव बिहारका पूर्व मुख्यमन्त्री तथा चर्चित भारतीय नेता हुन् । उनका सदाबहार टिप्पणीहरूलाई मानिसहरूले चाख लिएर सुन्ने र पढ्ने गर्छन् । उनले गम्भीर विषयलाई पनि लोकलयमा भन्ने गर्छन् । बिहारको परीक्षाबारे उनको अभिमत जान्न पत्रकारहरूले कोशिश गर्दा उनले भने–“मेरो सरकार भएको भए म त किताब लिएर परीक्षा हलमा जान छूट दिन्थें ।” उनको यति मात्र टिप्पणी हास्य कलाकार राजू श्रीवास्तव मार्का टिप्पणी बुझिन्छ । लालू यादवले त्यसपछि भनेका छन्–“जसले पढेको छ उसले मात्र किताबबाट चोरी गर्न सक्छ । जसले नियमित अध्ययन गरेकै छैन, जसले किताबको पाना पल्टाएकै छैन उनलाई सि·ो किताब दिए पनि के फरक पर्छ । उसले त प्रश्नहरूको जवाफ खोज्नैमा समय बर्बाद गर्छ ।”
    प्रश्नको जवाफ खोज्न पनि निपुणता चाहिन्छ । त्यो निपुणता कक्षाकोठामा नियमित एकाग्रतापूर्वक अध्ययन गरेको विद्यार्थीलाई मात्र प्राप्त हुन्छ । लालूको पूरक टिप्पणीले अघिल्लो टिप्पणी सुनेर हाँस्नेहरूलाई समेत गम्भीर बनाएको छ । 
    सीमावर्ती बिहारमा चलिरहेको यो बहससँगै नेपालमा पनि केही प्रश्न उठेको छ । यहाँ पनि प्रवेशिका परीक्षा सकिएको छ । जाँचको दरम्यान निरीक्षकहरू निलम्बनमा परेका छन्, बोराका बोरा गेसपेपर फेला परेको, विद्यार्थीहरू कारबाईमा परेका छन् । चिट चोरीका सवालमा पर्सा जिल्ला पनि अछूतो रहेन । यहाँ पनि प्रजिअको नेतृत्वमा निरन्तर अनुगमनको खबर आइराखे पनि फरक शैली र तरिकामा संस्थागतरूपमैं चोरी गराइएको गाइँंगुइँ शैक्षिक वृत्तमा छ । मधेसमा एउटा उखान छ–सिपाही डाल–डाल, चोर पात–पात । प्रशासनले शैक्षिक अनुशासनका लागि जति तदारुकता देखाए पनि नयाँनयाँ तरिकाबाट चोरी गर्ने र गराउने काम भएकै हो । खासगरी तराईका जिल्लामा चिट चोर्ने काम भएको खबर राष्ट्रिय सञ्चारमाध्यमहरूमा पनि  प्रशस्त आएको छ । वीरगंजका प्राध्यापक डा. प्रमोद कुशवाहाले त चोरी–संस्कृति बढेको बताएका छन् । यसरी मधेसमा जाँच कसरी सुधार्ने, चोरीविरुद्ध अभियान कसरी चलाउने कुराहरू प्रशस्त सुन्न थालिएको छ । कतिपयको मत छ जाँच प्रक्रिया सुधारेपछि शैक्षिक गुणस्तर आफैं सुध्रिन्छ । शिक्षा क्षेत्र भताभु· भएकै हो चोरीको कारणले । प्रवेशिका परीक्षाको के कुरा, यहाँ क्याम्पसस्तरमा हुने जाँचमा निर्वाध चोरी हुन्छ । वीरगंजका क्याम्पसहरू पनि यसबाट अछूतो छैन । ठाकुरराम बहुमुखी क्याम्पसमा त स्नातकोत्तर तहको जाँचमा समेत चोरी भएको तस्वीर सामाजिक सञ्जालहरूमा आएको थियो । प्रहरी, प्रशासन तथा शिक्षा क्षेत्रमा संलग्न पदाधिकारीहरू समेत जाँच दिइरहँदा त्यहाँ उनीहरू आफैं चोरीमा संलग्न भएको कुराले चर्चा पाएको थियो । नक्कल गर्ने प्रवृत्ति रोक्न सकिंदैन भनियो । एकजना परीक्षार्थीले त त्यहाँका प्राध्यापकहरूले नै चोरी गर्न उक्साउने गरेको कुरा बताएका थिए । 
    नक्कल गर्नु हुँदैन । नक्कल गर्ने चलन रोकिनुपर्छ । जाँचको मर्यादा कायम गर्नुपर्छ । विद्यार्थीहरूलाई सहज जाँच दिनुपर्दछ यसमा दुई मत छैन तर परीक्षा सुधारको नाममा प्रहरी आतड्ढ खडा गर्नु भएन । निरीक्षणको नाममा बाल मस्तिष्कमा भय उत्पन्न गराउनुभएन । के कसैले यस कोणबाट हेरेको वा विश्लेषण गरेको छ ? पत्रकारहरू स्वयं पनि निरीक्षणको नाममा परीक्षा केन्द्रहरूमा भौंतारिएको र बिनाअनुमति खासगरी छात्राहरूको फोटो खिचेर सामाजिक सञ्जालहरूमा राख्ने गरेको गुनासो आएको छ । १४ देखि माथिका छात्रछात्राको अचानक कसैले फोटो लिइदिंदा उसको एकाग्रता भ· हुने, उसमा तनाव उत्पन्न हुने, उत्तरलेखनमा अलमल हुने वा फोटो शेयर भएपछि विभिन्न ठाउँबाट हुने टिप्पणीबारे कहींकतैबाट प्रश्न उठाइएको छैन । त्यसैगरी व्यापक प्रहरी प्रयोग, घुम्ती टोलीको निरन्तर दौडाहाले परीक्षा युद्धभूमि बनेको देखियो । चोरी नियन्त्रणका नाममा जेजस्ता विधि अपनाइए, त्यसले सस्तो लोकप्रियता दिए पनि परीक्षार्थीमैत्री भन्न मिल्दैन । यस्तो प्रक्रियाले विद्यार्थीहरूलाई झन् हतोत्साहित पार्छ ।
    रोग कहाँ छ ? विद्यालयमा छ, त्यो कक्षा कोठाभित्र छस अभिभावकको बुझाइमा छ । अहिले मधेसमा शिक्षकहरूको एउटा यस्तो जमात छ जसले अरू जे काम गरे पनि पढाउने काम गर्दैन । ऊ समाजसेवी हुन सक्छ, राजनीतिकर्मी हुन सक्छ, युनियनको नेता हुन सक्छ, ठेकेदार हुनसक्छ, जिल्ला शिक्षा कार्यालयको बिचौलिया हुन सक्छ, पत्रकार हुन सक्छ तर पढाउने काम गर्दैन । सरकारी तलब खान्छ तर पढाउँदैन । फेरि यस्तै शिक्षकहरूको लागि प्रवेशिका परीक्षको समय दशैं आएको जस्तो हुन्छ । यिनीहरू त जाँचको बेला ‘दिउँसो होली र राति दिवाली’ मनाउँछन् र यिनीहरूले नै परीक्षा सुधार्नुपर्‍यो भनेर फुर्ती लाउँदै हिंड्छन् ।
    पढाइ किन हुूदैन ? मेरो के प्रश्न छ भने सरकारी विद्यालयहरूमा पढाइको गुणस्तर किन खस्क्यो ? सर्वेक्षणहरूले के देखाएको छ भने सरकारी विद्यालयका विद्यार्थीहरू नक्कल गर्न बाध्य हुन्छन् । उच्च शिक्षा अध्ययन गरेका शिक्षकहरू सरकारी विद्यालयमा छन् । सरकारले ती शिक्षकहरूलाई क्षमता विकासका लागि अनेकौं अवसर उपलब्ध गराएको छ । निजी विद्यालयभन्दा सरकारी विद्यालयमा त्यससँग जोडिएको सञ्चालक समिति सक्रिय छ । त्यहाँ विभिन्न पगरीधारी युनियनका नेताहरू छन् । अनुगमन गर्नका लागि ठूलो संयन्त्र भएको शिक्षा कार्यालय छ, जिल्लामा उपलब्ध बजेटमध्ये सबैभन्दा बढी शिक्षामा छ र त्यो सबै सरकारी विद्यालयमा खर्चिएको छ । यति हुँदाहुँदै पनि सरकारी विद्यालयहरूको गुणस्तर निरन्तर ओरालो लागेको छ । भवनहरू बनेका छन्, कम्प्यूटर पुग्दैछन्, विभिन्न रूप र र·का शिक्षकहरू विद्यमान छन् तर पढाइ छैन । सरोकारवाला सरकारी निकाय जाँचको बेला आतड्ढ खडा गर्ने गरी दौडाहा गर्छ, मिडियाबाट अनुगमनको ह·ामा खडा गर्छ, त्यसको केही अंश पनि शिक्षण सुधारतर्फ केन्द्रित गरेको भए यस्तो अवस्था आउँदैन्थ्यो ।
    परीक्षा सकियो । विभिन्न कोणबाट खबरहरू आए । छलफल चले फेरि एक वर्षपछि यही क्रम दोहोरिन्छ । भनिन्छ–शिकारी आएगा, दाना डालेगा, जाल बिछाएगा, भूलकर उसमें फसना नहीं । तर यही हुँदैछ । कदाचार मुक्तिका नाममा खुब ह·ामा हुन्छ र फेरि सबै सामसुम हुन्छ। आज आवश्यकता छ शिक्षण सुधारको । शिक्षक सबैलाई अनिवार्य पढानउनुपर्ने बाध्यता सिर्जना गनुपर्छ । दूरदराजका विद्यालयहरूमा पनि गतिला शिक्षक पठाउनुपर्छ । विद्यालयमा पठनपाठन–संस्कृति विकास गर्ने, विद्यार्थीहरूलाई प्रश्नहरूको शैली र उत्तर लेख्ने तरिकाबारे भरमग्दुर ज्ञान दिनुपर्छ ।
    यी कुराहरू भनिराख्दा मूल विषय भने परीक्षा सुधार्ने कि पढाइ भन्ने हो । तराईमा यसबारे बहस हुनैपर्छ । मधेसमा कस्तो प्रदेश हुनेभन्दा महत्त्वपूर्ण प्रश्न हो मधेसको पठनपाठन–संस्कृति । मधेस इतिहासमा ज्ञानको क्षेत्रमा निकै चर्चा पाएको ठाउँ हो । पहाडी क्षेत्रभन्दा विद्यालयहरू खुल्ने क्रम तराईमा शुरु भयो । सरकारी विद्यालय खोल्न निजी दाताहरूले लाखौं–करोडौं नगद–जिन्सी दान गरेका छन् तर आज त्यही क्षेत्रमा सार्वजनिक शिक्षा अधोगतितिर लागेको छ । नागरिक समाजले बोल्नुपर्‍यो, मिडियाले यो कोणबाट बहस उठाउनुपर्‍यो, राजनीति गर्नेले यसबारे मन्थन शुरु गर्नुपर्‍यो ।
    जबसम्म परीक्षा सुधार्ने कि पहिला पढाइ भन्ने निधोमा पुग्दैनौं, अलमल भइरहन्छं । यो विषय पहिले चल्ला कि फुलजस्तो जटिल पनि छैन र दार्शनिक पनि छैन । मेरो लामो अनुभवले के भन्छ भने पहिले पढाइ सुधार्नु पर्‍यो । विद्यार्थीलाई पढ्न प्रेरित गर्नुपर्‍यो, विद्यालय र अभिभावकबीच सम्बन्ध स्थापित गर्नुपर्‍यो, अभिभावकले बेलैमा चनाखो हुनुपर्‍यो । जाँचको बेला कहाँ केन्द्र पर्‍यो, को केन्द्राध्यक्ष छ, को निरीक्षक छ र तिनका लागि ज्ञात–अज्ञात खातिरदारी गर्नुभन्दा शुरुदेखि पढाइमा ध्यान दिनुपर्‍यो । विद्यार्थीलाई परीक्षा के हो, त्यसको सामना कसरी गर्ने, विद्यालयको परीक्षा र प्रवेशिका परीक्षामा के भिन्नता छ, त्यहाँ सुरक्षा किन राखिन्छ, दौडाहा टोली किन हुन्छ भन्ने कुराको सहज जानकारी दिनुपर्‍यो अनि हेर्नुस्, जाँच कसरी हुन्छ ? ह·ामा मात्र खडा गरेर केही हुँदैन ।
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : परीक्षा वा पढाइ, कुनलाई सुधार्ने
परीक्षा वा पढाइ, कुनलाई सुधार्ने
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizSMdVEmvcboSm-09P7Hl0z0iCNpO2oCfJbnL_P1lfvLYsCr4XJ7fp3wueGpySw375noAHSzKs2YHXu0BCSvZAMWxzWC-XlTUxOpHlAekVgg7R2DRxnul-x0NxnxmWJ05HXbdmGr89-kw/s1600/anant+lal+das.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEizSMdVEmvcboSm-09P7Hl0z0iCNpO2oCfJbnL_P1lfvLYsCr4XJ7fp3wueGpySw375noAHSzKs2YHXu0BCSvZAMWxzWC-XlTUxOpHlAekVgg7R2DRxnul-x0NxnxmWJ05HXbdmGr89-kw/s72-c/anant+lal+das.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2015/03/blog-post_392.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2015/03/blog-post_392.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy