$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

मिथिलाका केही सामाजिक प्रचलनहरू

SHARE:


गताङ्कको बाँकी
सनेस : सनेस शब्दको अर्थ कोसेली अथवा उपहारको रूपमा लगाउन सकिन्छ । मिथिला क्षेत्रमा कौटुम्बिक परिवारबीच परस्पर सनेस, विशेषगरी खाद्यवस्तु आदिका साथै वस्त्र पनि पठाइने गरिन्छ । यसलाई सम्मान, स्नेह, आदर, आत्मीयता र सत्कारको प्रतीक भनिन्छ । सनेस पठाइने अवसर अन्तर्गत खासगरी छोरी, बुहारीको आवागमनको अवसर हुने गर्दछ । यसका साथै शुभ सांस्कारिक अवसरहरू एवं व्रत, पर्वका अवसरहरू हुने गर्दछन् । सनेसका वस्तुहरूमा चिउरा, दही, फलफूल आदिका साथै अनेक प्रकारका पकवान तथा मिष्टान्न रहने गर्दछ । मिथिला क्षेत्रमा सनेस भनेर पठाइने पकवानमा ठकुआ, भूसबा
(चामलबाट बनाइने लड्डू विशेष), पलकिया (पिरुकिया), पू (पूआ), खजूर (खजुरिया) आदि तथा मिष्टान्नमा लड्डू, बताशा, खाजा, गाजा आदि हुने गर्दछ । लड्डूमा बेसनबाट बनाइने लड्डू, जसलाई मूङबाको लड्डू भनिन्छ, यस क्षेत्रमा विशेष लोकप्रिय देखिन्छ । सनेस पठाउँदा सिन्दूर पनि पठाइने प्रचलन रहेको छ, जसलाई सौभाग्यको प्रतीक ठानिन्छ । सनेसका वस्तुलाई ढक्की आदि भाँडामा राखेर एवं भारको रूपमा समेत पठाइन्छ । यसका साथै सनेसका खाद्यवस्तुलाई छरछिमेकमा ‘बएन’ भनेर बाँड्ने गरिन्छ ।
बएन : मिथिला क्षेत्रमा बएन दिने प्रचलन रहेको छ । यस अन्तर्गत खानेकुरासम्बन्धी वस्तुलाई आफैंले मात्र उपभोग नगरी छरछिमेकमा बाँड्ने गरिन्छ, यसलाई ‘बएन देब’ भनिन्छ । यसमा सामान्यत: कौटुम्बिक परिवारबाट ‘भार’ तथा ‘सनेस’ भनेर पठाइएका खाद्यवस्तु आदि हुने गर्दछ । यसका साथै कतिपय विशेष व्रत, पर्व आदिका अवसरमा तयार गरिने पकवान इत्यादि पनि छरछिमेकमा बएनको रूपमा दिने प्रचलन रहेको छ । यस्ता विशेष पर्वहरूमा मकर सङ्क्रान्तिको अवसरमा बनाइने लाइ, चुरलाइ, तिलबा एवं फागुको अवसरमा पकाइने पूआ आदि हुने गर्दछ । यसका साथै अन्य बखत पनि घरमा यदि कुनै खास प्रकारको खानेकुरा पकाइन्छ भने छरछिमेकका घरमा बएन भनेर दिने गरिन्छ । बएनको आदानप्रदानद्वारा समाजमा परस्पर सामाजिक सौहार्द तथा आत्मीय भावनामा अभिवृद्धि हुने विश्वास गरिन्छ । यस सन्दर्भमा मिथिला क्षेत्रमा एउटा भनाइ पाइन्छ– ‘बाभन घर बएन दी’, अर्थात् ब्राह्मणको घरमा बएन अवश्य दिनुपर्दछ । ब्राह्मणलाई समाजमा अति आदरको दृष्टिले हेरिन्छ । समाजमा खेतबारीमा अन्न तथा तरकारी बाली फल्दा सर्वप्रथम ब्राह्मणका लागि भनेर भाग निकालेर दान गर्ने गरिन्छ, जसलाई अगों अथवा ‘अगओं’ भनिन्छ ।
व्यवहार :  मिथिला क्षेत्रमा कुटुम्बवर्गका व्यक्ति एक अर्काको घरमा जाने,आउने बखत परिवारका व्यक्तिका लागि वस्त्र लिएर जाने, आउने गर्दछन् । यसरी वस्त्रको आदानप्रदानलाई ‘व्यवहार करब’ भनिन्छ । मिथिलाको समाजमा कुटुम्बवर्ग भनेर ज्वाइँ, भानिज, साला, भिनाजु, साढु, सम्धी गरी ६ प्रकारका नाता तथा यिनका समकक्ष स्तरका नाता पर्ने व्यक्तिलाई बुझ्ने गरिन्छ । यस्तो ‘व्यवहार’ गर्ने अवसर प्राय: यज्ञ, अनुष्ठान, उत्सव, सांस्कारिक अवसरहरू हुने गर्दछन् । यसका साथै अन्य समयमा पनि कुटुम्बवर्गका व्यक्तिलाई खासगरी प्रथम पटकको आवागमनको अवसरमा ‘व्यवहार’ गर्ने प्रथा रहेको पाइन्छ । यस प्रकार व्यवहार गरेर आउने व्यक्तिलाई पनि व्यवहार गरी वस्त्रसहित बिदाइ गरिन्छ । यसमा पुरुषवर्गलाई धोती तथा महिलावर्गलाई साडी दिने गरिन्छ । पुरुषवर्गलाई डाराडोरि (कन्धनी) दिनु अनिवार्य मानिन्छ । यसरी नै महिलावर्गमा खोइँछ दिइने प्रचलन रहेको छ । खोइँछ भनेको साडीको आँचल भागमा दूबोको मुन्टा, बेसार, रुपियाँ तथा छोरीवर्गलाई धान तथा बुहारीवर्गलाई चामल राखेर दिइने आशीर्वादको एउटा स्वरूप हो । यसरी व्यवहार गर्ने सन्दर्भमा कहिलेकाहीं परस्पर असामञ्जस्यपूर्ण परिस्थिति उत्पन्न हुँदा असहज वातावरण सृजना पनि हुने गरेको देखिन्छ ।
उकठ : मैथिली भाषाको ‘उकठ’ शब्दको अर्थ दिक्क पार्ने कार्य हो । यस कार्यको व्यावहारिक प्रक्रियालाई अर्को प्रकारले शब्दमा अभिव्यक्त गर्दा ख्यालठट्टा गर्नु भन्न सकिन्छ । वास्तवमा यो उकठ गर्ने कार्यलाई ख्यालठट्टाको स्वरूपमा नै हेर्ने र बुझ्ने गरिएको देखिन्छ । यस्तो व्यवहारको केन्द्रबिन्दुको रूपमा प्राय: साला तथा भिनाजु स्तरको सम्बन्ध अथवा नाता पर्ने व्यक्तिलाई मानिएको पाइन्छ । यिनीहरूसितको व्यवहारमा ख्यालठट्टाको सन्दर्भमा परस्पर वार्तालाप गर्दा कतिपय अवस्थामा अश्लील शब्दहरूको प्रयोगसमेत हुने गर्दछ । यसका साथै यस्ता व्यक्तिलाई दिक्क पार्ने कार्य गरेर रमाइलो गर्ने प्रचलन मिथिला क्षेत्रमा पाइन्छ, जसलाई ‘उकठ करब’ भनिन्छ । यसमा उकठ गरिने पात्रलाई बस्नका लागि पिर्का दिंदा पिर्काको तल ‘खपटा’ (माटोको गाग्रीको फुटेका टुक्राहरू) राखिदिने गरिन्छ । जब उनी पिर्कामाथि बस्न खोज्दछन्, त्यस बेला तल राखिएका खपटाका टुक्राहरू पट्पट् गरेर फुट्ने गर्दछ । यसरी आवाज हुँदा त्यसलाई अपान वायु परित्याग गरेको भन्दै अन्य व्यक्तिहरू हाँस्ने र रमाइलो गर्ने गर्दछन् । यस्तै भोजन गर्ने बेलामा ‘तरुआ’ (तारेर खाइने तरकारीको परिकार विशेष) पकाउँदा साना खपटा, सिक्का आदिलाई बेसनमा बेरेर तेलमा पकाएर पस्किने गरिन्छ । जब यस्ता व्यक्ति भोजन गर्ने सिलसिलामा त्यसलाई तरुआ भनेर टोक्न खोज्दछन्, त्यस बेला अन्य व्यक्ति उनको मूर्खताप्रति व्यङ्ग्य गर्दै जिस्काउँदै, रमाउँदै हाँस्ने गर्दछन् । यसरी नै यस्ता व्यक्ति सुतिरहेको अवस्थामा उनका अनुहारमा अनेक प्रकारका टीका, गाजल इत्यादिले चित्रित गरी कुरूप बनाइदिने गरिन्छ । जब उनी सुतेर उठ्छन्, त्यस बेला उनको अनुहार हेरेर अन्य व्यक्ति हाँस्ने र रमाउने गर्दछन् । मिथिला क्षेत्रमा पुरुषहरू धोती वस्त्र लगाउँदा कमरमा पछाडिपट्टिबाट धोतीको एक भागलाई विशेष प्रकारले पट्याएर घुसार्ने गर्दछन् । यसरी पट्याउने कार्यलाई ‘कोचिआएब’, धोतीको घुसारिने भागलाई ‘ढेका’ तथा घुसारिने कार्यलाई ‘खोंसब’ भनिन्छ । यसरी धोतीको यो ढेका भागको स्थान चाकको मध्य भाग अर्थात् मलद्वारको उपरी भाग हुने गर्दछ । ुउकठ गर्ने कार्य अन्तर्गत भात पकाउँदाको बखत झिकिएको माँड (तरल पदार्थ) त्यस्ता व्यक्तिको ढेकाभित्र पर्ने गरी अलिकति खन्याइदिने गरिन्छ । यस्तो कार्य प्राय: उनी सुतिरहेका बखतमा गरिन्छ । जब उनी उठ्दछन्, अनि अन्य व्यक्तिद्वारा भन्ने गरिन्छ कि अहो, खाने बेलामा होस गर्नुभएन, कति खानुभएको ? हेर्नुहोस् त, पेट लागेको जस्तो छ नि.....। यस्तो कुरा सुनेर जब उनी आफ्नो पछाडितिर छाम्ने गर्दछन्, अनि धोतीको ढेका भाग गिलो भएर च्यापच्याप भएको थाहा पाउँछन् । यसमा उनी लज्जित हुँदै दिक्क मान्दछन् भने अन्य व्यक्ति हाँसेर रमाइलो गर्ने गर्दछन् । मिथिला क्षेत्रमा सुत्ने प्रयोजनका लागि बाँस र डोरीबाट विशेष प्रकारले खाट बनाइने गरिन्छ । यसरी त्यस्ता व्यक्ति सुतिरहेको अवस्थामा प्राय: सेतो र·को कुनै कपडाले उनलाई माथिबाट छोपेर डोरीले बाँधेर चारजना मिलेर खाट उठाएर ‘राम नाम सत्य है’ भनेर फलाक्दै पोखरीको
डिलमा लगेर राखिदिने गरिन्छ ।
मिथिला क्षेत्रमा पोखरीको डिलको उपयोग कतिपय स्थानमा दिसा गर्ने क्षेत्रको रूपमा गरिएको हुन्छ । मिथिलामा दिसा गर्न जानुलाई ‘पोखरि दिशि जाएब’ पनि भन्ने गरिन्छ । यसरी खाटलाई दुर्गन्धित डिलमा राखेर केही क्षणपछि डोरी खोलिदिने गरिन्छ । त्यसपछि उनी जब त्यहाँबाट नाक थुनेर आउँछन्, अनि अन्य व्यक्तिहरू रमाउँदै हाँस्ने गर्दछन् । यसरी यस्ता अनेकानेक प्रकारका कार्यहरू गरेर ‘उकठ’ गर्ने गरिन्छ । यस्ता गतिविधिमा संलग्न रहने व्यक्ति तथा व्यक्तिहरूलाई ‘उकी’ भन्ने गरिन्छ । यसरी उकठ गर्ने कार्य पुरुषवर्गमा बढी देखिए तापनि महिलावर्गमा समेत हुने गरिएको पाइन्छ । उकठ गर्नुलाई मनोरञ्जनको एउटा रूप मान्ने गरिन्छ । यस्तो व्यवहार सामान्यत: मनोरञ्जनको स्वरूपमा गरिए तापनि कतिपय अवस्थामा भने यसले अप्रिय परिस्थितिको सृजनासमेत गरिदिएको हुन्छ । समाजमा यस्तो व्यवहार पहिले बढी देखिने गरिएको भएपनि समयको परिवर्तन एवं मनोरञ्जनका साधनहरूका विविधताले गर्दा यस्ता परम्पराहरू अहिले लुप्त हुँदै गइरहेका देखिन्छन् ।
    यस प्रकार मिथिला क्षेत्रमा प्रचलनमा रहेका उपर्युक्त सामाजिक प्रचलनहरूको आफ्नै सांस्कृतिक महत्त्व रहेको देखिन्छ । अहिलेको वैज्ञानिक विकास र प्रगतिले गर्दा यस्ता प्रचलनहरूको क्षेत्रमा पनि व्यावहारिक दृष्टिकोणले अनेक किसिमका परिवर्तनका साथै विविध प्रकारका समस्याहरू देखा पर्न थालेका छन् । यस्ता विषयहरूबारे विस्तृतरूपले अनुसन्धान गरी यसका विभिन्न पक्षहरूको विवेचन गरिएमा यस क्षेत्रमा अझ बढी जानकारी प्राप्त गर्न सकिने देखिन्छ ।
बासुदेवलाल दास
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : मिथिलाका केही सामाजिक प्रचलनहरू
मिथिलाका केही सामाजिक प्रचलनहरू
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgt5md59POJSD0UBp-r1SlPYSccGkO_aY3RtZbqMslDXyC2xAm_SQbglk182vC5wvHJ8uGFG5veMq0Rl7ZXHmG1T6dT7elncx6L7pmaJA6ve7Qxo6VSran5issydLtEfDGxzYKdJmCR4NQ/s1600/basudev+lal+das.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgt5md59POJSD0UBp-r1SlPYSccGkO_aY3RtZbqMslDXyC2xAm_SQbglk182vC5wvHJ8uGFG5veMq0Rl7ZXHmG1T6dT7elncx6L7pmaJA6ve7Qxo6VSran5issydLtEfDGxzYKdJmCR4NQ/s72-c/basudev+lal+das.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2014/12/blog-post_180.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2014/12/blog-post_180.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy