$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

सङ्घीय संविधान र आर्थिक विकास

SHARE:

वीरेन्द्र यादव
    बलियो सरकार भनेको त्यस्तो सरकार हो जसले राज्यको हरेक अधिकारको समुचित प्रयोग गर्दै साधन स्रोतको उपयोग गर्छ । आम नागरिकलाई चुस्त एवं दुरुस्त तरिकाले सेवा प्रदान गर्दछ । एकजना चिनियाँ विद्वान्ले साम्यवाद वा समाजवादको परिभाषा दिंदै भनेका थिए–साम्यवाद वा सामाजवाद भनेको गरिबीको समान वितरण होइन । समाजवाद भनेको हरेक गरिबलाई समृद्ध बनाउने उपाय हो । यो तब मात्र पूरा हुन्छ जब सरकारले आफ्नो अधिकार प्रयोग गर्दै साधन स्रोतको सदुपयोग गर्छ र नागरिक अधिकारप्रति गम्भीर हुन्छ । यसै हप्ता घटेको केही घटनाले बलियो सरकारको अभाव देखाउनुका साथै आम नागरिकको अधिकार संरक्षणमा ठूलो शड्ढा उब्जाएको छ । एउटा गरिब न्याय पाउन अनसन बस्दै मृत्युवरण गरे तर सरकारले न्याय दिलाउन सकेन । सिटामोलको अभावमा नागरिकले ज्यान गुमाउँछ तर एउटा नेताको उपचारमा करोडौ रुपियाँ खर्च हुन्छ । न्यायालयले ठेकेको रु आठ अर्ब २७ करोड जरिवाना र लाखौ वर्ष कैद असुल उपर हुन बाँकी छ । करोडौं रुपियाँ जानीजानी कर नतिर्ने व्यक्तिबाट कुनै आधिकारिक कर्मचारीले कानुनी प्रक्रिया अनुसार असुल गर्न अगाडि बढ्दा त्यसको सरुवा गराउने दृष्टान्त पनि देखिएको छ । द्रुत गतिमा सेवा पुर्‍याइरहेको व्यक्तिलाई हटाई महिनौं कुर्सी खाली राख्नु जनताको सेवा दिने कार्य  र विकास कार्य ओझेलमा पार्ने गरिएको सयकडौं दृष्टान्त छ । ठूल्ठूला रकम भ्रष्टचार गरेको देख्दादेख्दै कार्यवाहीमा आँखा चिम्लनु वा  कार्यवाही नचलाउनु अभिव्यक्तिलगायत सबै अधिकारको दुरुपयोग एवं साधन स्रोतको अवज्ञा हो । जसले न मुलुकको विकास हुन्छ, न नागरिक अधिकारको रक्षा नै । यतिखेर सबै कार्य गर्ने अधिकार एउटा सरकारको मात्र छ । तर पनि सही तरिकाले सही बखतमा हुन सकेको छैन । सङ्घीय नेपालमा अनेकौ सरकार हुन्छ । अनेकौ किसिमको अधिकार तथा दायित्वको सीमाड्ढन हुनेछ । त्यस बखत अहिलेको अधूरो कार्य झन् ओझेलमा पर्ने र विकास अवरोध हुने सम्भावना नकार्न सकिन्न । यसर्थ यस जोखिमको न्यूनीकरण गर्न संविधान निर्माणकै क्रममा सोच्नु अपरिहार्य छ । सङ्घीय प्रणालीको सफलताको सबैभन्दा महत्त्वपूर्ण कडी अधिकारको सन्तुलित  बाँडफाँड र उचित व्यवस्थापन हो । जुन संविधानद्वारा नै हुन्छ । सन्तुलित  आर्थिक विकास सङ्घीयताको अपरिहार्य तत्त्व हो भने अधिकारको सन्तुलित बाँडफाँड सङ्घीय व्यवस्थाको सफलताको आधार हो ।
    सन्तुलित आर्थिक विकासको कर उठाउने, त्यसको बाँडफाँड र खर्च व्यवस्थापन राजनीतिक र आर्थिक दुवै प्रयोजनार्थ महत्त्वपूर्ण हुन्छ । कर तथा अन्य राजस्व  कसले निर्धारण गर्ने, कसले उठाउने र कसले केमा खर्च गर्ने लगायत कुरा संविधानले स्पष्ट गर्नुपर्छ ।
    अन्तर्राष्ट्रिय अभ्यास हेर्दा क्यानाडा र स्वीटजरल्यान्डमा केन्द्रीय सरकारले राजस्वको ४५ प्रतिशत सड्ढलन गर्दछ । सङ्घहरूको एउटा समूह अस्ट्रिया, अस्ट्रेलिया, ब्रजील, भारत र संयुक्त राज्य अमेरिका जहाँ केन्द्रीय सरकारले कुल राजस्वको दुईतिहाईदेखि तीनचौथाईसम्म सड्ढलन गर्दछ । अर्जेन्टिना, मलेसिया, मेक्सिको, स्पेन र भेनेजुएलामा केन्द्रीय सरकारले ८० प्रतिशत राजस्व सड्ढलन गर्दै प्रभुत्व कायम गर्दछ । युरोपेली युनियन जो सङ्घ होइन, जसको केन्द्रीय राजस्व कुल राजस्वको दुई प्रतिशतभन्दा पनि कम छ । केही गैरसङ्घीय मुलुकहरू छन् । जहाँ राजस्व सड्ढलनको सन्दर्भमा धेरै केन्द्रीकृत सङ्घहरूभन्दा धेरै विकेन्द्रित रहेका छन् । उपरोक्त मुलुकहरू सङ्घीय प्रणालीमा अखण्ड र विकसित मुलुकका रूपमा परिचित छन् । उनीहरूले उठाउने करको अनुपात हेर्दा  केन्द्रले प्रान्तभन्दा बढी आर्थिक अधिकार पाएको छ । यसले कमजोर प्रान्तलाई आर्थिक सहयोग गरी माथि उकास्न सहयोग मात्र हुँदैन, प्रान्तहरू केन्द्रको पकडभन्दा बाहिर जान सक्दैनन् जसले राष्ट्रिय एकता र अखण्डतामा ऊर्जा मिल्छ ।
    कैयौं औद्योगिक मुलुकहरूमा प्राकृतिक स्रोतबाट प्राप्त राजस्व नगण्य रहेको छ । क्यानाडा र अस्ट्रेलिया अपवादका रूपमा छन् जहाँ यो केन्द्रीय एकाइको स्वामित्वमा रहेको छ । जस्तै अस्ट्रेलियाको जल परिवेष्ठित क्षेत्र । नाइजेरियामा प्राकृतिक स्रोतको हिस्सा करीब ८७ प्रतिशत छ, इराकमा ८५ प्रतिशत, भेनेजुएलामा उच्च रहेको प्रकाशित तथ्याड्ढले बताउँछ । सुडानमा बढ्दो मात्रामा छ । नाइजेरियामा यो राजस्वमा सङ्घीय सरकारले  नियन्त्रण गर्दछ, जबकि सुडानमा राष्ट्रिय एकताको सरकार हिस्साको आधारमा निर्णय गरी सूत्रको आधारमा राजस्व सड्ढलन गर्दछ । इराकले यस्तो विषयमा समाधान निकालेको देखिन्न । नेपालमा प्राकृतिक साधन स्रोत असन्तुलित  छ । कुनै क्षेत्रमा अत्यधिक छ भने कुनै क्षेत्रमा छँदैछैन । यस अवस्थामा प्राकृतिक साधन स्रोत उपर अधिकारको पनि स्पष्ट सीमाड्ढन भएन भने केन्द्र र प्रान्तबीच मात्र होइन, प्रान्त–प्रान्तबीच पनि विवाद चुलिन सक्छ ।
    जल र विद्युत्जस्ता अत्यावश्यक उपभोग्य वस्तुको अभाव झेल्न नागरिक बाध्य हुन सक्छ, जसले विद्रोह र विखण्डन ल्याउँछ  भने कुनै प्रान्त आर्थिक रूपले बढी सम्पन्न र कुनै अति गरीब बन्न सक्छ । जस्तै खोलाको पानी खोला उत्पन्न भएको प्रदेशले अन्य प्रदेशमा जानै दिएन भने जटिलता बढ्न सक्छ । खोला नालाको पानीको व्यवस्थापनको उपयुक्त उपायतर्फ पनि ध्यान जान उत्तिकै जरुरी छ । अहिले गाउँगाउँबीच खोलाको पानीको लागि दशकौ विवाद चल्छ भने प्रान्तहरूबीच नहुने भन्न सकिन्न । 
    सङ्घहरूको सरकारी खर्च स्वीटजरल्यान्ड, क्यानाडा र जर्मनीमा केन्द्रीय सरकारको खर्च कुल सरकारी खर्चको तुलनामा ज्यादै कम छ । जर्मनीमा सङ्घीय राज्य प्रशासनहरू केही सङ्घीय कार्यक्रमहरू सञ्चालन गर्न जिम्मेवार रहेकोले यस्तो भएको हो । स्वीटजरल्यान्ड र क्यानाडाको हकमा  क्षेत्रगत र प्रान्तीय जिम्मेवारीका कारण यस्तो भएको हो । अस्ट्रेलिया, अर्जेन्टिना, ब्रजील, भारत र संयुक्त राज्य अमेरिकामा ६० प्रतिशत र अस्ट्रिया र स्पेनमा करीब ७० प्रतिशत छ भने भनेजुएला ७८ प्रतिशत र मलेसिया र मेक्सिकोमा ८५ प्रतिशत रहेको छ । उपरोक्त अनुपात हेर्दा बढी विकसित मुलुकहरूमा सङ्घहरूको सरकारी खर्चको अनुपात कम छ भने कम विकसित मुलुकहरूमा सरकारी खर्चको अनुपात बढी छ ।
    केही मुलुकहरूमा केन्द्रीय सरकारले आवश्यकभन्दा बढी राजस्व उठाउँछ र एकाइ सरकारलाइ आर्थिक निकासा दिन सक्षम बनाउँछ । सरकारको कुल खर्चको तुलनामा सबैभन्दा कम अन्तर्सरकारी निकासा क्यानाडा, स्वीटजरल्इयन्ड  र जर्मनीमा रहेको छ । जसमा विकेन्द्रीकरण कार्यक्रमको खर्चको ठूलो मात्रा पनि समावेश हुन्छ । मलेसियामा पनि धेरै केन्द्रीकृत कार्यक्रमगत खर्च कम निकासा रहेको छ । संयुक्त राज्य अमेरिकाको पनि तुलनात्मक कम निकासा रहेको छ, जबकि अस्ट्रेलिया, अस्ट्रिया र भारतमा  प्रत्येक मुलुकका तल्लो तहमा सरदर ४०–४५ प्रतिशत निकासा जान्छ । स्पेनमा कार्यक्रम र जिम्मेवारीको आधारमा  राजस्वको अधिकारभन्दा धेरै बढी करीब ७८ प्रतिशत निकासा जाने गर्छ ।
    केही सङ्घहरूमा गरीब सङ्घीय एकाइहरूलाई धेरै निकासा दिने व्यवस्था गरिएको पाइन्छ । यसलाई समानीकरणको सिद्धान्त भनिन्छ ।
    केही मुलुकमा वैधानिक क्षेत्राधिकार प्रयोग गरी केन्द्रीय सरकारद्वारा खर्च गर्ने विभिन्न तरिकाहरू छन् ।  जस्तै अस्ट्रेलिया, भारत, मलेसिया र स्पेनका संविधानहरूले केन्द्रीय सरकारलाई त्यसको क्षेत्राधिकारभन्दा बाहिरका क्षेत्रमा पनि खर्च गर्न सक्ने पूर्ण अधिकार प्रदान गरेको छ । संयुक्त राज्य अमेरिकाको संविधानले केन्द्रीय सरकारलाई सार्वजनिक हितका लागि कर लगाउने ठूलो अधिकार प्रदान गरेको छ भने सङ्घीय खर्चको लागि कुनै कानुनी सीमा छैन । क्यानाडामा अदालती व्याख्याले दुवै तहका सरकारलाई  खर्चमा असीमित अधिकार प्रदान गरेको छ । स्वीटजरल्यान्डको संविधानले पूर्णरूपमा क्षेत्रगत क्षेत्राधिकार रहेका क्षेत्रहरूमा केन्द्रीय सरकारलाई सामान्यतया खर्च गर्ने अनुमति दिंदैन । तर व्यवहारमा त्यस्तो खर्चको परीक्षणका लागि अदालती निर्देशनहरू नभई जनमत सङ्ग्रहबाट गर्ने उपाय रहेको छ । तर त्यसो भएको भने छैन । धेरै क्षेत्रहरूमा समान वा संयुक्त क्षेत्राधिकारयुक्त विशेषता जर्मनीमा छ । धेरै सङ्घीय कानुनहरू राज्यद्वारा कार्यान्वयन भएको हुन्छ । खर्च सम्बन्धी सबै निर्णयका लागि माथिल्लो सदनमा हुने मतदानमा सङ्घीय राज्यहरूको बहुमत हुनुपर्दछ । नाइजेरियामा सङ्घीय सरकारले मात्र खर्च सम्बन्धी कानुन बनाउँछ र त्यसैको आधारमा राज्यले  खर्च गर्ने अनुमति प्राप्त गर्दछ । बेल्जियममा कानुनी प्रतिस्पर्धाको क्षेत्रमा पूर्णरूपमा खर्च रोक्ने व्यवस्था छ । अमेरिका, भारत, स्पेन, अस्ट्रेलिया लगायत मुलुकहरूमा केही असीमित अधिकार केन्द्रलाई रहेको देखिन्छ । यस्तो अधिकारले प्रान्तलाई स्वतन्त्र भएर काम गर्न केही न केही व्यवधान उत्पन्न हुन नसक्ने देखिन्न ।
    केही सङ्घहरूमा केन्द्रीय सरकारबाट एकाइका सरकारहरूलाई निश्शर्त निकासा दिने वा कर राजस्वको निश्चित हिस्सा प्रदान गर्ने व्यवस्था रहेको छ भने केही केन्द्रीय सरकारहरूले सशर्त निकासा पाउने गरेको पाइन्छ । सशर्त निकासा विवादस्पद भएका छन्, किनभने केन्द्रीय सरकारका शर्तहरूले सङ्घीय एकाइहरूलाई प्रतिस्पर्धी क्षेत्रमा केन्द्रीय कार्यक्रम लाद्छन् । प्रकृतिको कोषको आवश्यकताको शर्तद्वारा केन्द्रीय सरकारले सङ्घीय एकाइको सरकारका प्राथमिकतालाई ध्वस्त पारिदिन सक्छ । सङ्घीय एकाइका सरकारहरूद्वारा कार्यक्रम निर्धारण गरिसकेपछि जनताको अपेक्षाहरू छाड्दै केन्द्रीय सरकारले निकासा फिर्ता लिन वा कटौती गर्न सक्छ ।
    केन्द्रीय सरकारद्वारा सङ्घीय एकाइका सरकारहरूका लागि गरिने स्वविवेकी अनुदानको प्रयोग राजनीतिक मित्रहरूको पक्षमा र विरोधीहरूलाई दण्ड दिने प्रकृतिको र अझ निर्वाचन परिणामलाई प्रभावित गर्ने गरी हुन सक्छ, तर पनि यसको प्रयोग ठूला–ठूला मुलुकमा भएको पाइन्छ, जस्तै संयुक्त राज्य अमेरिकामा राज्यहरूका लागि दिइने सबै निकासा सशर्त हुन्छ र त्यसमा राज्यस्तरको राजस्वको करीब ३० प्रतिशत हिस्सा हुन्छ । अर्कोतर्फ क्यानाडामा यसको निकासाको ५ प्रतिशत मात्र सशर्त हुन्छ, अस्ट्रेलिया, भारत र स्पेनमा पनि निकासाको लागि शर्तहरू महत्त्वपूर्ण हुन्छ, जहाँ सङ्घीय एकाइहरू कुल सङ्ख्याको १५–२० प्रतिशतका लागि स्वयं जिम्मेवार रहन्छन् । जर्मनी, स्वीटजरल्यान्ड र मलेसियामा पनि यसको प्रयोग रहेको छ तर कम मात्रामा ।
    सङ्घीय नेपालमा हरेक क्षेत्रको सन्तुलित आर्थिक विकास हुने विशेष मोडेल नेपालले अवलम्बन गर्नैपर्छ ।  न भारत, अमेरिकाजस्तो असीमित अधिकार, न  स्वीटजरल्यान्डको युनियन जस्तो एकदमै कम अधिकार केन्द्रले राख्न उचित हुन्छ । केन्द्रले बढी अधिकार राखी सशर्त निकासा दिने प्रावधान भयो भने सङ्घीयता नभई राष्ट्र अर्धसङ्घीय हुन जान्छ र केन्द्रले आफ्ना लागि एकदमै न्यून अधिकार राख्यो भने असन्तुलन उत्पन्न हुन सक्छ ।
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : सङ्घीय संविधान र आर्थिक विकास
सङ्घीय संविधान र आर्थिक विकास
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2014/09/blog-post_922.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2014/09/blog-post_922.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy