$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

टयाक्टरको जमानामा बैलगाडी !

SHARE:

- चन्द्रकिशोर
घरही  छुट गेल, लडिका आ पियारी
कइसे  कटी रस्ता – पेडा हो इयारी ।
    गडवान पगडी बाँध्छन्, सूर्य पश्चिमतिर ढल्कँदै गइरहेको छ । तराईको कुनै सीमान्त गाउँको धुलाम्मे बाटोमा बैलगाडीले उडाएको धूलोले गर्दा एउटा मसिनो तुवाँलोको झिनो बर्को सि·ै बस्तीले ओढिरहेको भान हुन्छ । नजिकका बजारबाट अन्नपात बेचेर लुगाफाटो, नुनतेल खरिद गर्न आएका मानिसहरू घाम ढल्किन लागेको हुनाले हतारहतार घरतिर फर्कंदैछन् । कसैकसैको टाउकोमा टोकरी, हातमा मटीतेलको बोतल, काँधमा गम्छाको दुवैतिर झुन्डिएको घरेलु सामानको पोको देखिन्छ । कोही साइकलमा पैडल छिटो–छिटो हान्दैछन्,  मोटरसाइकलको हर्न पनि सुनिन्छ । बैलगाडीमा किनमेलका भाडाका सामानहरू राखेर फर्किरहेका गडवान विस्तारै सुसाउँछन्, “इयाद जो आवे है, पियारी तोहरी सुरतिया से ।” सुर्तीको चुटकी चल्दैछ, बेलाबखत अरे....रे....रे. भन्दै बैलमाथि विस्तारै चाबुक हल्लाउँदैछन् । साँझ छिपिंदै जान्छ, बैलका घाँटीमा झुन्डिएका घण्टीहरूले ट्राफिक हर्नको काम गर्छ, बाटो खुल्दै जान्छ । यो शब्दचित्र आज पनि तराईका बस्तीहरूका क्यानभासमा झल्किन्छ ।
    पछिल्ला केही वर्षहरूमा बेरोजगारहरूको सङ्ख्या तराईमा निकै नै थपिएको छ । तीव्रगतिमा बढिरहेको कामबिनाको समूहहरूले गर्दा श्रमको बजार संरचना र स्वरूप नै फरिएको छ । यसलाई “श्रमचक्र”को रूपमा पनि परिभाषित गर्न सकिन्छ । कृषि क्षेत्रमा उत्पादनमा निरन्तर र्‍हास र लगानीको प्रत्याभूतिको अभाव देखा परिरहेको छ । त्यसैले किसानहरूले कृषि खर्चमा बचत एवं थप व्यवसायको जोहोको क्रममा टयाक्टर किन्छन् र गाउँघरतिर पनि टयाक्टरको सङ्ख्या बर्सेनि थपिंदै गएको छ । स्थानीय एफएमहरूमा विभिन्न ब्रान्डका टयाक्टरहरूका लोभलाग्दा विज्ञापन सुनिन्छन् । यसले बैलगाडीलाई पनि असर पुर्‍याएको छ । टयाक्टरले खेत जोत्ने काम बढ्न थालेपछि नतिजास्वरूप हलो जोत्ने कृषि मजदुर पनि विस्थापित हुँदैछन् । पहिला खेत जोत्नका लागि किसान कृषि मजदुरहरूलाई अर्‍हाउँथे भने अचेल कृषि मजदुरले बटैया खेत वा आफ्नै सानो टुक्रालाई जोत्न टयाक्टर भएको किसानलाई अर्‍हाउन थालेका छन् । टयाक्टरले खेतको जोत पनि छिटो हुने, दाइँ पनि गर्न मिल्ने, उत्पादन ओसारपसार गर्न पनि सहज हुने तथा व्यावसायिक कार्य पनि हुने हुनाले सहज आकर्षण त छँदैछ ।
    तर बैलगाडीको आकर्षण र उपयोगिता मौलिक छ, त्यो भनेको थ्रीडी फिल्मको जमानामा श्यामश्वेत चलचित्र हेर्नुको मज्जा हो । हो आज तराईका गाउँघरतिर मार्शल, बलेरो, स्कारपियो, टाटासुमो गाडीहरू धूलो उडाउँदै दौडिरहेका हुन्छन् । त्यहीनिर बैलगाडी पनि लुरुलुरु हिंडिरहेको हुन्छ । बैलगाडी आपैंmमा पनि निकै परिवर्तनको चक्रबाट गुज्रिनुपरेको छ । पहिला यसको पहिया काठकै हुन्थ्यो, अब त त्यस्तो बिरलै पाइन्छ । त्यस्ता काठे पहिया कुनै कुनै गाउँमा परेवाको खोर बनाउन वा खलियानमा बैठकी गर्न राखिएको भेटिन्छ । काठे पहियाको ठाउँमा रबरको “टायर” हालिएको छ, त्यसैले यसको नाम “टायरगाडा” भनेर फेरिएको छ । पश्चिम तराईतिर यसरी फेरिएको गाडीलाई “डनलप” भनेर चिनिने गरेको छ । थारू भाषामा यसलाई “लढिया” पनि भनिन्छ ।
    यदि बैलगाडी कुनै आधुनिक लेखक भएको भए उसले आफ्नो आत्मवृतान्तमा पस्किन्थ्यो,“मलाई कुनै हतार छैन, दौडेर हाफ्नु छैन, म त आफ्नै तालमा हिंडिरहेको हुन्छु । जबसम्म म छु त्यसले पुरानो उपकरणहरूको उपयोगिता त दर्शाउँछ नै साथै समाजको आधुनिकता कहाँनिर टेकेको छ, त्यो पनि झल्काउँछ । तराईका चौर र खलियानहरूमा जहाँ टयाक्टरहरू दौडिरहेका हुन्छन्, त्यहीँनिर मेरो पनि उपस्थिति त्यतिकै छ । म आममानिस हुँ । खास मानिसहरू खास गाडीमा चढ्छन् तर आमहरूका लागि त म नै उपलब्ध छु नि । मेरा यी सुन्दर पक्षका बाबजुद अहिलेका मजनुहरू क्याम्पस हाताभित्र “सिम्पल” तरुणीलाई जिस्काउँदै भन्छन्, ओई बैलगाडी जमानाकी ।” बैलगाडीको निर्माण गाउँघरकै मिस्त्रीले गरेको हुन्छ । बैलगाडी जहाँ एकातिर सहज आवश्यक उपकरणहरूको संयोजन गरेर बनाइएको हुन्छ । त्यहीँनिर यसमा कलात्मकता पनि प्रदर्शन गरिएको हुन्छ । बैलगाडीको बडीमा डोरीको कलात्मक बुनाइ गरिएको हुन्छ भने टायरगाडामा काठमैं आकर्षक बुट्टा बनाइएको हुन्छ ।
    बैलगाडी कृषि संस्कृतिको प्रतीक हो । सवारीको निकै पुरानो साधन पनि हो । उसो त घोडा र हात्ती पनि तराईमा घरपालुवा सवारी थिए । घोडीबाट अन्नको ओसारपसार पनि हुन्थ्यो । तर मानिस पनि बसाल्न सक्ने, सानो घरपालुवा जनावर तथा सामानहरू पनि राखेर ओहरदोहोर गर्न सक्ने साधनमा बैलगाडी नै पुरानो हो । बैलगाडीमा गोरुको प्रयोग त हुन्छ नै । कतै कतै राँगालाई पनि जोतिन्छ । शहरिया पुस्तालाई त बैलगाडीको सम्झनाले “तिसरी कसम” वा “नदिया के पार” जस्ता हिन्दी चलचित्रको स्मृति ताजा गरिदिन्छ । सुप्रसिद्ध साहित्यकार फणिश्वरनाथ रेणुको कथामा बडो जीवन्त अभिनय गर्दै “तिसरी कसम” फिल्ममा बलिउडका मशहुर शोमैन राज कपूर ‘हीरामन’ नाम भएका गडवान बनेका र त्यसताकाकी अपूर्व सुन्दरी अभिनेत्री वाहिदा रहमान ‘हीराबाई’को भूमिकामा बैलगाडीमा चढेकी हुन्छिन् । त्यो फिल्म हेरेकालाई बिर्सन गार्‍हो छ गडवानले गाएको गीत, “चिठिया होए त हर कोई बाँचे, दरद ना बाँटे कोई” ।
    बैलगाडी बदलिंदो सामाजिक मान्यताहरूको सूचक पनि हो । केही वर्ष पहिलासम्म नजिकको बिदागरीका लागि या त डोली प्रयोग हुन्थ्यो वा बैलगाडी नै । दिनभरिको यात्रा बैलगाडीमैं गरिन्थ्यो । जन्ती गइन्थ्यो, मेला गइन्थ्यो, मूर्ति विसर्जन गरिन्थ्यो । “बैलगाडीमा जन्तीका सामानहरू बोकेर जन्ती जानुको मज्जा नै छुट्टै हुन्थ्यो । सेन्टर फर सोसल रिसर्चका अनन्तकुमारलाल दास भन्छन्,“गढीमाई मेला वा विवाहपञ्चमी मेलामैं विस्तारै टायरगाडा र टयाक्टरको तुलनात्मक उपस्थितिले समाजको स्तर झल्काउँछ ।” बैलगाडीमा ओहार (छानो) लगाइएको तथा त्यसभित्र टीनको बाकस, दौरीमा कोसेलीका सामग्री र घुम्टो
(घोघ) ओढी लाजवन्ती जस्ती खुम्चिएकी महिला गाउँबाट गुज्रिन्थिन् । अब फेरिंदै गएको छ, गाडी वा मोटरसाइकलमा नभए साइकलमैं बिदागरीको क्रम बढ्दै गएको छ । घुम्टोको चलन पातलिएको छ । मोटरसाइकलमा श्रीमतीलाई बसाएर घरबाट हतपती हिंडिदैनथ्यो । बुहारी पैदल नै गाउँबाट निस्किन्थिन् र गाउँबाहिर श्रीमान्को मोटरसाइकलमा चढ्थिन् । अब त्यो बाधा अवरोधको कुहिरो सफा हुँदै गएको छ ।
    अहिले पनि धान वा उखु लहरै बोकेर गन्तव्यतर्फ गइरहेका टायरगाडाहरू भेटिन्छन् । अब त बैलगाडी भन्ने शब्द नै हराउँदै गएको छ, टायरगाडा नै बहुप्रचलित भएको छ । प्राज्ञ रामभरोस कापडि भ्रमरले तराईका परम्परागत सामग्रीहरूको सड्ढलन तथा सङ्ग्रहालयको निर्माण गर्नु आवश्यक भएको बताउनुहुन्छ । परम्परासँग जोडिएका आवश्यक वस्तुहरूको निर्माण तथा उपयोगको पछाडि आफ्नै मौलिक ऐतिहासिकता लुकेको हुन्छ । यिनीहरूलाई लोप हुनबाट जोगाउन आवश्यक छ । कयौं विश्लेषकहरूले तराईमा अहिले पनि परम्परागत खेती प्रणाली रहेको हुनाले व्यवस्थित पशु बजारको आवश्यकता औंल्याउँछन् । नेपालभित्र नै गोरु बजार नहुँदा सीमापारी जाँदा अनेकौं कठिनाइहरूको सामना गर्नुपर्ने अनुभव किसानहरूको छ । सरकारले पशु बजार र मेलालाई आकर्षक बनाउन तथा परम्परागत उपयोगिताको सम्झना गराउँदै “बैलगाडी दौड” प्रतियोगिता गराउन सक्छ । यसले पर्यटकहरूलाई लोभ्याउन सक्छन् । तपाईं तराईको गाउँघरतिर लम्किनुस् घाम झुल्केसँगै कोही गडवानले गुनगुनाइरहेको हुन्छ,“ए का हाल तिहारी, ए हो प्रिय प्रान पियारी ।” हेर्नुस् त गडवानको आफ्नो मायालुप्रतिको कतिको सुन्दर अभिव्यक्ति, तर तपाईं कतै जिस्किएर पनि नभन्नुस्, “ओई बैलगाडी जमानाकी” ।
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : टयाक्टरको जमानामा बैलगाडी !
टयाक्टरको जमानामा बैलगाडी !
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgHUliiLqc7-QQ7LHYWY5hvseG027Gfz6IAVFil1B3ImN3vRMWeHMXunE6JQ3aGWlMqD-Nm_Qciv_LbXhgOonFKIsr1AQ3AOM0Y6MO_LJLQK5CJayzqzzWUhbFx_nyP4O4pDuLqkC0JwyoE/s200/vatika.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgHUliiLqc7-QQ7LHYWY5hvseG027Gfz6IAVFil1B3ImN3vRMWeHMXunE6JQ3aGWlMqD-Nm_Qciv_LbXhgOonFKIsr1AQ3AOM0Y6MO_LJLQK5CJayzqzzWUhbFx_nyP4O4pDuLqkC0JwyoE/s72-c/vatika.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2013/01/blog-post_8710.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2013/01/blog-post_8710.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy