$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

विद्यार्थी र व्यक्तित्व विकास–१०

SHARE:

अनन्तकुमार लाल दास
    वास्तवमा भन्ने हो भने सुन्ने कला अरूको विश्वास जित्ने कला पनि हो। यदि तपाईं कसैको कुरा ध्यानपूर्वक सुन्नुहुन्छ भने उसलाई के लाग्दछ, तपाईं उसको कुराप्रति गम्भीर हुनुहुन्छ र जुन बेला तपाईं बोल्नुहुन्छ उसले पनि तपाईंको कुरा गम्भीरतापूर्वक सुन्छ। यसबाट अतिरिक्त फाइदा के हुन्छ भने उसको विश्वास हासिल गरेको हुनाले तपाईंका धेरै कुराप्रति ऊ सजिलै सहमत हुन्छ र कुनै कुराप्रति असहमत हुँदा पनि खुलेर विरोध गर्दैन।
    मेरो अनुभव के रहेको छ भने कसैकसैले धेरै बोल्ने तर कम सुन्ने गर्छन् । यसको मनोवैज्ञानिक कारण के हो भने जुन बेला हामी बोल्छौं हाम्रो मनोभावना (इगो) सन्तुष्ट हुन्छ। जति धेरै सुन्ने मानिस हुन्छन् हामी त्यतिकै सन्तुष्ट हुन्छौं। बोल्ने अवसर त्यसले पाउँछ जो योग्य हुन्छ, कुनै पदमा आसीन हन्छ। जस्तै कक्षा कोठामा तपाईं बोल्नुहुन्न, शिक्षकहरू बोल्छन्। यसबाट के स्पष्ट हुन्छ भने यसले कहीं न कहीं हाम्रो पद, अधिकार र योग्यताको अनुभूति गराउँछ ।
    सुन्नुको अर्थ हो–समर्पण। सुन्ने मानिस बोल्ने मानिसको तुलनामा तल हुन्छ। बोल्ने मानिस सुन्ने मानिसभन्दा योग्य र माथि छ भन्ने अनुभूतिले कहिलेकाहीं हामीभित्र हीनताबोध पनि उत्पन्न गर्छ र हामीलाई उसले सिकाइ रहेको जस्तो लाग्छ। यही कारण हो सुनेपछि जुन बेला कसैले बोल्ने मौका पाउँछ, समयसीमा पार गरेको थाहा नै हुँदैन वा बीचमैं कसैलाई बोल्न रोकेर बोल्न थाल्छ।
    अब प्रश्न के उठ्छ भने यसो गर्दा के हुन्छ ? मानौंं तपाईं कक्षाकोठामा हुनुहुन्छ, शिक्षक पढाइरहेका छन् तर तपाईं ध्यानपूर्वक सुनिरहनुभएको छैन। यदि राम्ररी सुन्नुहुँदैन भने पढाइ रहेका कुराहरू बुझ्नु पनि हुँदैन। यदि बुझ्नुहुन्न भने परीक्षामा केही लेख्न सक्नुहुन्न। यदि यही बानी नोकरीका लागि अन्तर्वार्ता दिंदा दोहोरियो भने सोधिएका कुरा बुझ्न गार्‍हो हुन्छ। यस परिस्थितिमा कसरी सोधिएका प्रश्नहरूको सही जवाफ दिनुहुन्छ ? यस्तै सङकट त्यस बेला पनि उत्पन्न हुन्छ जुन बेला हाकिमले एउटा कुरा र तपाईंले अर्कै कुरा गर्नुहुन्छ। वास्तवमा हाकिम र कर्मचारीबीच हुने विवादको जरो नै यही हो। तपाईं हाकिम वा कर्मचारी जे भए तापनि सुन्ने र बुझ्ने कला नजानेको कारण जुनसुकै बेला अप्ठेरो पर्ने हुँदा बोल्ने र सुन्ने कलामा दक्ष हुनु नितान्त आवश्यक छ।
    धार्मिक ग्रन्थहरूको अध्ययन गर्दा एउटा कुरा के देखिन्छ भने कुनै पात्रले आफ्नो कुरा सुनाउँदा पटक–पटक ‘ध्यान दिएर सुन्नुहोला’ भन्ने गर्छ। मेरो दृष्टिमा यो यसै भनिएको होइन। मेरो लामो अनुभवमा मैले के पाएको छु भने विद्यार्थीहरूलाई पढाउँदा उनीहरूको कान र आँखा दुवै मेरो तर्फ हुन्छ तर ध्यान पटक–पटक भङग हुन्छ। यदि ध्यान कतै अर्कै ठाउँमा छ भने मैले भनिरहको कुरा तपाईं निश्चितरूपले सुनिराख्नुभएको छैन । यस कारण पढाउँदा वा कसैलाई कुनै कुरो सुनाउँदा ‘ध्यान दिएर सुन्नुहोला’ भनेर श्रोताको ध्यान आकर्षित गरिन्छ । पटक–पटक यसो भनिरहँदा ध्यान दिएर सुन्ने कलाको विकास हुन्छ।
    ध्यानले सुन्नुको अर्थ आफ्नो विचारमाथि नियन्त्रण गर्नु पनि हो। अर्थात् सुन्ने बेला अन्य कुनै विचार मस्तिष्कमा उत्पन्न नहोस् भन्ने कोशिश गर्नुपर्छ। यसो गर्न एकदमै सजिलो छैन तर कठिन पनि छैन। आफूले रुचाएको गीत सुनिराखेको बेला के तपाईंको मनमा अन्य विचार उत्पन्न हुन्छ ? ठीक यही प्रश्न आफूले मन पराएको हीरोको फिल्म हेर्दा वा साथीहरूसँग कुरा गर्दा उत्पन्न हुन्छ ? तपाईंको जवाफ हुन्छ ‘हुँदैन’। यसको अर्थ के हुन्छ भने जुन बेला तपाईं वर्तमानमा डुबुल्की लगाउनुहुन्छ त्यस बेला अन्य कुनै विचार मस्तिष्कमा प्रवेश गर्दैन । भन्नुको तात्पर्य के हो भने कुनै कुरा डुबेर अर्थात् पूर्ण ध्यान लगाएर सुन्नुपर्छ ।
    यहाँनिर एउटा प्रश्न के उठ्न सक्छ भने यदि रुचाएका कुरो सुन्न पाइएन भने के गर्ने ? हिन्दी फिल्म ‘थ्री इडियट्स’ले दिएको सन्देश के हो भने ‘त्यही गर जे तिमीलाई राम्रो लाग्छ’। यसो गर्नु फिल्ममा नै सही हुन्छ किनभने जीवनमा यसो गर्दा अधिकांशलाई फाइदा भएको मैले भेटेको छैन। यस दर्शनलाई ‘जे पाउँछौ त्यसलाई नै आफ्नो रुचिमा परिवर्तित गर’ भनी स्वीकार गर्नु समयानुकूल हुने मेरो विश्वास रहेको छ, किनभने हनुमानलाई जुन काम दिइयो त्यसलाई उनको मनले खाएको हुँदा उनी हनुमानबाट भगवान् बने। तपाईं पनि यसो गर्न सक्नुहुन्छ।
    मानिसहरूलाई प्राय: के भ्रम हुन्छ भने सुन्ने काम त कानले गर्छ। यस कारण कसैको कुरा सुनिराख्दा पत्र लेख्ने काम, पढ्ने काम वा अन्य कुनै काम पनि गरियो भने यसमा केही गलत छैन किनभने लेख्ने काम हातले गर्छ, पढ्ने काम आँखाले गर्छ र अन्य कुनै काम अन्य कुनै अङगले गर्छ। धेरैले यसो गरिरहेको पनि मैले भेटेको छु। सुन्ने कार्य मात्र कानले गर्छ भन्ने भ्रम पाल्नु सही होइन। कान ध्वनिलाई मस्तिष्क सम्म पुर्‍याउने एउटा यन्त्र मात्र हो। त्यसलाई अर्थ दिने काम मस्तिष्कले गर्छ । यदि मस्तिष्क कहीं अर्कै ठाउँमा हुन्छ भने सुनेको कुरा र बजारमा हुने हल्लाबीच केही फरक हुँदैन। यस कारण सुन्ने बेला अर्थोक केही गर्नुहुन्न किनभने सुनेको कुरा बुझिएन भने सुन्नु सार्थक हुँदैन।
    यस कारण यदि तपाईं संवाद कलामा जीत हासिल गरेर आफ्नो व्यक्तित्व तिखार्न चाहनुहुन्छ भने बोल्ने र सुन्ने काममा माहिर बन्नुपर्छ। यसका लागि के सोच्नुपर्ने हुन्छ भने जे कुरा मलाई भन्न खोजिएको हो त्यो भन्ने मानिसको लागि धेरै महत्त्व राख्दछ। बोल्ने मानिसको कुरा नसुन्दा एकातिर उसको उत्साहमा कमी आउँछ भने अर्कोतिर तपाईंले उसको विश्वास गुमाउनुहुन्छ। के यसो गर्नु संवाद कलाको दृष्टिले सही हुन्छ र ? ध्यान दिएर कसैको कुरा सुन्ने बानीले एउटा अप्रत्यक्ष फाइदा के हुन्छ भने तपाईंको विचार र शारीरिक भाषाबीच एक प्रकारको सन्तुलन कायम हुन्छ र यी दुवै कुरा बेग्लाबेग्लै सिक्ने आवश्यकता रहँदैन।
    संवादकलामा कुशल हुनका लागि ध्यान दिनुपर्ने कुरो के हो भने कुरा गर्दा विषयवस्तु बाहिर जानुहुँदैन। धेरै बोल्नु अज्ञानताको प्रमाण भएको हुनाले धेरै बोल्नुहुँदैन। कुन ठाउँमा के बोल्नु छ त्यसबारे तपाईं स्पष्ट हुनुपर्छ। कसैले बोलिरहेको बेला आफ्नो कुरा बीचमैं नराख्नुहोस्। बेस्सरी बोल्दा तपाईंले बोलिरहेको गलत कुरो साँचो वा प्रभावशाली नहुने हुँदा कारण विस्तारै आफ्नो कुरा राख्ने प्रयास गर्नुपर्छ। बोल्ने गतिमाथि नियन्त्रण राख्न पनि त्यतिकै आवश्यक हुन्छ । कुनै शब्दको उच्चारण सही ढङगले गर्न नसक्ने अवस्थामा त्यस्ता शब्दहरू बोल्ने अभ्यास गर्नुपर्छ। बोल्दा तपाईंको अनुहार हँसिलो हुनुपर्छ। कसैलाई लाञ्छना लगाउने खालका शब्दहरूको प्रयोग गर्नुहुँदैन। बोल्दा सम्मानजनक सम्बोधन गर्नुपर्छ। यसकारण ‘तिमी’को सट्टा ‘तपाईं’को प्रयोग गर्नु उपयुक्त हुन्छ। कसैसँग संवाद गर्दा कसैका लागि व्यङ्ग्यात्मक शब्द प्रयोग गर्नुहुँदैन।        
    ‘गान विथ द विन्ड’ फिल्मकी नायिकाले बीस वर्षपछि पुन: त्यही फिल्मका क्यामराम्यानसँग काम गर्ने अवसर पाउँदा उनलाई ‘गान विथ द विन्ड’ की नायिकाजस्तै चहकिलो अनुहार भएकी देखाउन आग्रह गरिन्। क्यामराम्यानले भन्यो–“मैडम, म कोशिश गर्छु, तर म स्वयं बीस वर्ष बूढो भइसकेको छु।” यसबाट के थाहा पाइन्छ भने संवाद कला एउटा व्यावहारिक क्षेत्र हो। यस क्षेत्रमा निपुणता हासिल गर्न मैदानमा ओर्लेर बैटिङ गर्न आवश्यक छ। मात्र सिद्धान्त पढेर केही हुँदैन। यदि तपाईं यसप्रति गम्भीर हुनुहुन्छ भने यसको प्रयोग व्यावहारिक जीवनमा गर्नुपर्छ अनि मात्र तपाईं संवादकलामा निपुणता हासिल गर्न सक्नुहुन्छ र तपाईंको व्यक्तित्व प्रभावशाली बन्छ।
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : विद्यार्थी र व्यक्तित्व विकास–१०
विद्यार्थी र व्यक्तित्व विकास–१०
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh24XGJtosukgD7y0g5ivbLwfFAYDt8qasCyQPNBAuyJaWgI4OivoO2cu6mAPkYgeq53KZhWeUhm6n3kNa1gjLhrigmWZTTNzTMmCqgUyFfcd7V3VN_tPGhjIHq2F_Eh4O8RcdMp5AqBdEv/s200/anant.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh24XGJtosukgD7y0g5ivbLwfFAYDt8qasCyQPNBAuyJaWgI4OivoO2cu6mAPkYgeq53KZhWeUhm6n3kNa1gjLhrigmWZTTNzTMmCqgUyFfcd7V3VN_tPGhjIHq2F_Eh4O8RcdMp5AqBdEv/s72-c/anant.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2012/10/blog-post_28.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2012/10/blog-post_28.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy