$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

नगरको परिभाषा नबोकेको वीरगंज

SHARE:

जगदीश शर्मा    नगरको विकास मानव सभ्यताको अनिवार्य तत्त्व थियो। नवपाषाण युगमा कृषिको विकास हुँदै गयो, पशुपालन व्यवस्था फस्टाउँदै गयो अनि नगरहरूको विकास पनि सँगसँगै भयो। नगर भनेको पहिले गाउँहरूको विस्तारित रूप थियो। जनसङ्ख्या वृद्धिले गाउँहरू विकसित र विस्तारित भए। जनसङ्ख्या बढेपछि उनीहरूको आवश्यकता पनि बढे। बढेको आवश्यकताको पूर्ति प्राकृतिक उत्पादनबाट मात्र सम्भव देखिएन। उत्पादनका अभिशेषहरू (क्गचउगिक) हुनुपर्ने आवश्यक देखियो। अभिशेषका सुरक्षाका लागि बलियो घर, सुरक्षा निकायको आवश्यकता देखियो। एकै ठाउँमा थुप्रिएको नागरिकलाई अन्य थुप्रै सुविधा आवश्यक भयो। अब एक्लै मानिसले गरेर केही सम्भव भएन। त्यसैले उत्पादनका लागि विभिन्न शक्तिहरू एकत्रित भए। जस्तै एउटा कारखानास जसबाट धेरैको आवश्यकताका सामानहरू उत्पादन हुन्छ, त्यसमा व्यवस्थापन, पूँजी, श्रम र पछि–पछि बजार आदि आवश्यक पर्‍यो। जङगलमा फलफूल खाएर एक्लो व्यक्तिको आजीविका सम्भव थियो भने शिकार गर्न एउटा सम्पूर्ण परिवार आवश्यक भयो। कृषि कर्ममा पनि परिवारेतर श्रम आवश्यक पर्‍यो भने उद्योगका लागि विभिन्न स्थानका विभिन्न योग्यता भएका व्यक्तिहरूको खाँचो पर्‍यो। यसरी उत्पादनका शक्तिहरू र उत्पादन सम्बन्ध अन्योन्याश्रित बन्दै गयो। यस सम्बन्धले नगरको आवश्यकता बोध गरायो।
    जहाँ पुरातन कालमा नगरहरूको विकास धार्मिक केन्द्रको रूपमा भएको थियो, आधुनिक नगरहरूको विकास यन्त्रीकरण र उद्योगीकरणका कारण हुन गयो। मध्य अमेरिकाको मय अथवा माया सभ्यताका नगरहरू पुरोहितहरूको क्रियाकलापसँग जोडिएका थिए भने प्राचीन भारत र नेपालमा नगरहरूको विकास पनि अन्यान्य धार्मिक केन्द्रहरूको रूपमा विकसित भयो। तर राजनीतिले धर्मलाई पछाडि पार्दै गएपछि धार्मिक नगरहरूको साटो औद्योगिक नगरहरू प्राथमिकतामा परे। धार्मिक नगरहरूको विकास कृषि उत्पादनद्वारा नियोजित थियो। तसर्थ यी नगरहरूको विकास एकाङकीरूपमा हुन गयो। कृषि उत्पादक मात्र नगरमा बस्ने र आउने–जाने कारण नगरको आवश्यकता सीमित थियो, त्यसैगरी नगरले उपलब्ध गराउनुपर्ने सुविधाहरू पनि सीमित थिए। तर यन्त्रीकरण र उद्योगीकरणबाट विकसित भएका नगरहरूको दायित्व असीमित छ। किनकि वैशिष्ट्यपूर्ण उत्पादन, बाह्य व्यापार, जनसङ्ख्याको उच्च चाप, राजनीतिक–सामाजिक संस्थाहरूको उदय, विज्ञान र प्रविधिको प्रयोगजस्ता नगरीय क्रान्तिले नगरको पुरानो परिभाषालाई नै बदलिदियो। अबको नगरले आफू विकसित हुनुको मान्यता आफ्ना नागरिकलाई दिने उच्चतम सुविधाबाट निक्र्योल गर्नुपर्ने भयो।
    यस दृष्टिकोणबाट नेपालका नगरहरूको अवस्था हेर्दा, यिनलाई नगर त भन्न सकिन्छ तर त्यो मानिसको जस्तो जो साँस फेरिरहेको हुनाले जीवित त छ तर शारीरिक क्रियाकलाप उसबाट सम्भव छैन। नगरमा हुनुपर्ने कमोबेस आवश्यकता यी नगरहरूमा विद्यमान छन् प्राविधिकरूपमा यी नगरहरू हुन् तर संवेदना र जीवन्तताको दृष्टिकोणले यिनलाई कन्क्रिटको जङगलमात्र भन्न सकिन्छ। यहाँ सडक छ, साँघुरो छस बिजुली बत्ती छ, १४ घण्टा लोडसेडिङग हुन्छस शिक्षालय छ, शिक्षाको अभाव छस खानेपानी छ, अस्वस्थकर र प्रदूषित छस प्रहरी प्रशासन छ, सुरक्षा छैनस नाला छ, गतिमान छैन–ढलको अभाव छस घरहरू छन्, तालमेलबिना बनेका छन्स नागरिक छन्, संवाद छैनस उद्योगहरू छन्, उत्पादनको वैशिष्टीकरण छैनस सवारी साधनहरू छन्, नियम पालना छैनस कन्क्रिटका भवनहरू छन्, हरियाली छैन। समग्रमा नगर त छ तर नागरी संवेदना र उत्साह छैन।
    मुलुकको राजधानी काठमाडौंको कुरा गरौं, घरहरू यसरी बनेका छन् मानौ एउटा ढल्यो भने सबै लहरै ढल्दै जान्छन्। काठमाडौं नगरको विकास धार्मिक आवश्यकताले भयो तसर्थ त्यहाँ आधुनिक नगरको परिकल्पना सम्भव छैन। तर नयाँ बस्तीहरूलाई जुन स्याहार र नियमबद्धता चाहिन्छ त्यसको पनि अभाव छ। धेरै पछि, संसारका नामी नगरहरू स्थापित भइसकेपछि र झन्डै आधुनिक युगमा बनेको वीरगंजको हविगत हेर्‍यो भने हामी कहाँ नगर के हो भन्ने अर्थसमेत थाहा नभएको भान हुन आउँछ। एउटा १०० मिटरको गल्लीमा पसेर हेर्ने हो भने रूखको त कुरै छाडौं, फूलको बिरुवा खोज्न अनुसन्धान टोली बनाउनुपर्छ। एउटा घरको प्लिन्थ लेभल सडकभन्दा होचो छ भने अर्को ५ फिट अग्लो छ। किनकि नगरमा घर बनाउने मापदण्ड नै तयार गरिएको छैन। यो जिम्मेवारी नगरपालिकाको हो, जसलाई पहिले शहरको भौगोलिक सीमाङकन र नाप गरेर कुन क्षेत्रमा कति उँचाइ राखेर घरको प्लिन्थ लेभल तय गर्नुपर्छ भन्ने कुराको कुनै ज्ञान छैन, जसले गर्दा बर्सेनि निर्माण हुने सडक अग्लो हुँदै जान्छ भने नागरिकको घरभित्र वर्षात्को पानी मात्र पस्दैन, घरमा प्रयोग भएको पानीले पनि निकास पाउन छाडेको छ। यसबारे नगरपालिका आफैं अनभिज्ञ छ भने नागरिकले नक्सापास नगराई घर बनाउँदा नगरको गृह निर्माणको मापदण्ड नै भताभुङग भएको छ। ठूलो पक्की घर त बन्यो तर शौचालय नभएर मुख्य सडकमैं नरनारी शौच बस्ने प्रचलनले आधुनिक नगर हो कि प्रागैतिहास कालका प्राणीहरूलाई कन्क्रिटको घरभित्र थुुनुवा गरेको हो, छुट्याउन गार्‍हो भएको छ। कुनै टोल, वडाको कुरै छाडौं सम्पूर्ण नगरमा यस्तो ठाउँ छैन, जहाँ नागरिकले बिदामा रमाइलो गर्न सकून्। एक आपसमा भेट गर्ने र सभा–गोष्ठी गर्ने खुला, तोकिएको ठाउँ छैन। अनि राजनीतिक पार्टी तथा आवश्यकता महसुस गरेर हुने गरेका भेला, गोष्ठी आदि नगरको व्यस्ततम सडकचोकमा आयोजना हुन्छ। मानौं नेपालमा बहुमतको होइन, अल्पमतको रजाइँ चलेको छ। सयौं भेला भएर बाटो छेक्छन् र हजारौं नागरिक तिनले दिएको सास्ती खेपेर घुमाउरो बाटो पहिल्याउँछन्। अब पनि यसमा सुधार नगर्ने हो भने वीरगंजलाई नगर भन्नुको औचित्य हराएर जानेछ।
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : नगरको परिभाषा नबोकेको वीरगंज
नगरको परिभाषा नबोकेको वीरगंज
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2011/02/blog-post_6293.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2011/02/blog-post_6293.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy