$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

जिउँदो इतिहास

SHARE:

राजेश मिश्र
    पर्सा जिल्लाको देहातमा रहेको सुहपुर भन्ने गाउँ वीरगंजदेखि पश्चिम–उत्तर कुनामा अवस्थित छ। हुलाकी राजमार्गले देहाती जनजीवनलाई वीरगंजसँग नजीक ल्याएकोले यतिबेला देहात हर्षित छ। वीरगंजदेखि बहुअर्वा–पोखरिया हुँदै सुहपुर करीब २५ किलोमिटर टाढा पर्छ। सुहपुर वीरगंजदेखि बहुअर्वा–माधोपुर हुँदै करीब १९ किलोमिटर टाढा पर्छ। कालान्तरमा देहाती जीवन सडकको दुरवस्था र खोलानालामा पुलको अभावले दुर्गम क्षेत्रको रूपमा विद्यमान थियो। यद्यपि कालान्तरमा राज्यपक्षबाट उपेक्षित देहातको अवस्था थोरै भएपनि हालको दिनमा सुधारोन्मुख भन्नुपर्छ।


    सोही क्षेत्रका एक वृद्ध जसले हैजा महामारीदेखि कोरोनाकालसम्म देखेका छन्। ती वृद्धसँग सम्पर्क गराउने व्यक्ति हुन्, सामाजिक अभियन्ता बृजेश्वरप्रसाद चौधरी। उक्त क्षेत्रको यात्राको क्रममा गहुँ र तोरीबालीको मनमोहक दुश्य अवलोकन गर्दै हामी वीरगंजदेखि देहात सुहपुरतर्फ लाग्यौं। १०८ वर्षीय जीतमन दास थारूसँग भेट भयो। दिउँसोको समयमा उनी घरअगाडि घाम ताप्दै थिए। वृद्धसँग संवाद भइरहँदा मोहन साह तेली, सुरेन्द्र ओझैया, भोलाराम थारू, उनका छोरा नागेन्द्रदास थारूलगायतले उत्सुकतापूर्वक सुनिरहेका थिए।
    पर्साको जगरनाथपुर गाउँपालिका वडा नं ४ सोहरी टोलमा वृद्ध थारूको घर छ। ‘सुहपुर’ र ‘सोहरी’ छिमेकी गाउँ हुन्। यद्यपि ‘सुहपुर–सोहरी’ संयुक्त रूपमा भन्ने चलन सदियौंदेखि छ। स्थानीयहरू सुहपुरका होऊन् वा सोहरीका ‘सुहपुर–सोहरी’ भन्दै परिचय दिन्छन्। उनको जन्म विसं १९६९ ताका पैतृक गाउँ जगरनाथपुरमा भएको थियो। मानसिक त्रासका कारण झन्डै ५० वर्षअघि उनी जगरनाथपुरबाट सुहपुरमा बसाइ सरेको बताउँछन्। चरम वृद्धावस्थामा पनि नित्यकर्म आदिमा उनलाई कसैको सहयोगको आवश्यकता पर्दैन्। उनी आफैंले भ्याउँछन्। सक्षम छन्। कहिलेकाहीं पेट दुख्नेबाहेक अन्य रोग छैन।
    जन्मथलो जगरनाथपुरबाट उनको विवाह ७ वर्षको उमेरमा भएको थियो। उनी पालकी चढेर विवाह गर्न नजीकैको गाउँ सुगौली गएका थिए। त्यति बेला तिलक र दहेजको चलन थिएन। दुलही र दुलहा पक्षले आआफ्नोतर्फको खर्च आआफैंले बेहोर्ने प्रचलन थियो। जन्तीलाई ‘पका–पकाइ’ अर्थात् दही, चिउरा, चिनी र नून–खुर्सानी खुवाइन्थ्यो। सक्नेले तरकारीको पनि प्रबन्ध गर्दथे। आजको जस्तो दहेजमा मोटो रकम लिनुका साथै खानामा माछा, मासु भन्दै तय गर्ने प्रचलन थिएन।


    उनका तीन सन्तान थिए। एक दुःखद घटना घट्यो। १६ वर्षीय जेठो छोराको विवाह तय भइसकेको थियो। विवाहको तयारी भइरहेको थियो। परिवारसँगै आफन्तजन, इष्टमित्र तथा गाउँलेहरूलाई निम्तो वितरण भइसकेको थिए। जन्ती जाने भन्दै सबै उल्लासमा थिए। खुशी थिए। विवाहको केही दिनपूर्व अचानक छोराको निधन भयो। पहिलेदेखि कुनै रोग थिएन। गाउँ शोकमग्न भयो। खुशियाली बिस्मात्मा परिणत भयो। जेठो छोराको पीडा कम नहुँदै एक वर्षभित्र १२ वर्षीय माहिलो छोराको पनि निधन भयो। उनी भन्छन्, “बुबाको काँधमा सन्तानको पार्थिव शरीर उठ्नुभन्दा बढी दुर्भाग्यपूर्ण अवस्था केही हुन सक्दैन। सन्तानको काँधमा मेरो शव उठ्नुपर्नेमा उल्टो भयो।” शोक र असह्य पीडाले भोक र निद्रा हराएर गयो। घरभित्र छिर्न पनि डर लाग्थ्यो।
    दुई छोराको मृत्युले मन र मस्तिष्क आक्रान्त भयो। पूरा परिवार तनावमा थियो। उनी भन्छन्, “अन्ततः गाउँ छाड्ने निधो गरें। वृद्ध बुबा, पत्नी र कान्छोे छोरासहित जगरनाथपुरदेखि ३ किमी पूर्वतर्फ पर्ने सुहपुर गाउँमा बसाइँ सरें।”
    सुहपुर गाउँको दक्षिणतर्फ गङ्गोल नदी थियो। वर्षात्को बेला जोखिम मोलेर नदी वारपार गर्नुको विकल्प थिएन। करीब ७ दशकअघि सबैभन्दा नजीकको हाट भनेको देउरवाना, जीराभवानी तथा सीमावर्ती इनर्वा र सिकटा बजार थियो। उनले भने, “मोहरिया पैसा त चलनचल्तीमा धेरैपछि आएको थियो, म बच्चादेखि युवावस्थामा आइपुग्दासम्म यस क्षेत्रमा केवल भारतीय रुपैयाँबाट कारोबार हुने गथ्र्यो।” जग्गा–जमीन, अन्नपात, गाईवस्तुलगायत हरेक कारोबार भारुमैं हुने गर्दथ्यो।”
    अहिले युवाहरूले खेल्ने खेलमध्ये उनलाई फूटबाल मात्र थाहा छ। क्रिकेटको नाम सुनेका छन् तर त्यति थाहा छैन। उनलाई उनको जमानाको खेल याद छैन, अपितु खेल्ने तरीका र नियमलगायत सबै कुरा अहिलेसम्म मन र मस्तिष्कमा ताजै छ। थाडी–टीका, गुलीटाँड, कबड्डी, चिनियाबेदाम, लट्टुलगायतका खेलहरू उनले बाल्यकाल र युवावस्थामा खेलेका रहेछन्। उनी भन्छन्, “अपवादबाहेक अहिलेका पुस्तालाई यी खेलहरूको बारे शायदै थाहा होला।”
    साइकल पनि धेरैपछि आएको थियो। त्यसको धेरैपछि मोटरसाइकल देख्न पाइएको थियो। उनको बेलामा सवारीसाधन दुईवटा मात्र थिए। उनी मुसुक्क हाँस्दै भन्छन्, “पहिलो थियो आफ्नै दुईवटा खुट्टा र अर्को थियो गडी अर्थात् बयलगाडा। बयलगाडा ढुवानी र सवारीसाधनको रूपमा प्रयोग गरिन्थ्यो। कसैकसैसँग मालसामान ढुवानी गर्नको लागि घोडा हुन्थ्यो। वीरगंजको यात्रा जीवनमा कतिपटक पैदल गरिएको होला भन्न कठिन छ। बुढेसकाल लागेपछि बसको सवारी गरेको हुँ। हिंडेर सीमावर्ती शहर सिकटा जानुपथ्र्यो। रेल चढेर रक्सौल पुग्थौं। त्यसपछि पैदल वा टाँगा चढेर वीरगंज जान्थौं।” सुहपुरदेखि सिकटा–रक्सौल हुँदै वीरगंज आइपुग्दा साँझ परिसक्थ्यो। पोखरिया हुँदै वीरगंज पैदल आउँदा कम्तीमा ५ देखि ६ घण्टा समय लाग्थ्यो। पहिले र अहिलेको समयको तुलना पहिलेको गाउँलाई अति दुर्गम नै भन्नुपर्छ। अचेल हुलाकी राजमार्गले उनको गाउँदेखि वीरगंजको दूरी केवल ३० मिनेटको छ।
    उनी भारतको बिहारबाट आउने शिक्षकसँग अनौपचारिक शिक्षा हासिल गरेको बताउँछन्। ती शिक्षकहरूले प्रत्येक वर्ष कात्तिकदेखि वैशाखसम्म सात महीना मात्र पढाउँथे। प्रत्येक शनिवार ‘शनिचरा’मा ती शिक्षकहरूलाई चामल, दाल र तरकारी अनिवार्यरूपमा  दिनुपथ्र्यो। त्यसको अलावा मासिक पारिश्रमिकको रूपमा भारु ५० पैसादेखि १ रुपैयाँसम्म गुरुदक्षिणा दिनुपथ्र्यो। ती शिक्षकहरूबाट हासिल गरेको लेखापढीसम्बन्धी ज्ञान पछि गएर उनको आर्थिक आम्दानीको स्रोत भएको थियो। त्यति बेलाउन निवेदन, तमसुक लेखेबापत वीरगंजमा नगद पाइन्थ्यो भने गाउँमा अन्नपात पाइन्थ्यो। तत्कालीन नापी तथा मालपोत कार्यालयमा आउने सेवाग्राहीको  उनले करीब चार वर्ष सेवा प्रदान गरे। विसं २००४ सालमा वीरगंज छाडेको उनी बताउँछन्।
    विसं २००८/२००९ सालताका पहिलोपटक काठमाडौंको यात्रा गरेको सम्झना उनलाई छ। वीरगंजदेखि हेटौंडा र भैंसे हुँदै बाइरोडको यात्रा गरेका रहेछन्। उक्त यात्रामा असाध्यै डर लागेको उनलाई केही अविस्मरणीय पल अहिलेसम्म याद छ। बिर्सेका रहेनछन्। उनले भने, “बाइरोडमा अनगिन्ती घुम्तीहरू देखें, करीब पाँच सय घुम्ती गिन्ती गरेपछि वाक्कदिक्क लागेर गिन्ती गर्न छोडिदिएँ।” त्यति बेला पहिलोपटक सुन्धारा चढेका उनी त्यसपछि पनि काठमाडौं जाँदा सुन्धारा चढ्न बिर्सन्दैनथे। विसं २०७२ को भुइँचालोमा सुन्धारा भत्केको समाचार सुनेपछि उनी असाध्यै दुःखित भएका थिए। उनी भन्छन्, “ भुइँचालोले सुन्धारा होइन, नेपालको एक इतिहासलाई विलीन पारिदियो। अन्त्य गरिदियो। त्योभन्दा राम्रो बन्न सक्ला तर मैले हेरेको र चढेको सुन्धारा हाम्रा आगामी पुस्ताहरूले देख्न र चढ्न पाउनेछैनन्।” सिमरामा भएको ‘चिलगाडी’ (हवाईजहाज) दुर्घटना हेर्न उनी वीरगंजदेखि रेल चढेर सिमरा गएका थिए। सिमरा रेलवे स्टेशनमा टिकट मास्टरको रूपमा कार्यरत सोलखपुरका आफन्त शङ्कर चौधरीको कारण रेलको यात्रा सम्भव भएको उनी सम्झन्छन्।
    विसं १९९० सालको भुइँचालो धेरै शक्तिशाली रहेको उनी बताउँछन्। उनी भन्छन्, “यस्तो लाग्थ्यो कि धर्तीको सतहमुनि महाभारत युद्ध भइरहेको छ, गडगडाहट यति भयानक थियो कि मानौं जमीनमुनि तोप चलिरहेको छ।” उनले धर्तीमा धाँजो परेको, धाँजोबाट कलकल पानीको भेल बगेको प्रत्यक्ष देखेका रहेछन्। दाइँ गर्नको लागि दुईवटा खलियानीमा बिछ्याइएको धान धाँजोभित्र विलीन भएको उनी बताउँछन्।
    झन्डै ११ दशकको जीवनमा उनले दुई सन्तानको अवसान, हैजाको महामारी र विसं १९९० को भुइँचालोलाई असाध्यै डरलाग्दो र भयावह अवस्थाको रूपमा सम्झिरहन्छन्। देहाती जीवनशैलीमा सुखसुविधा शून्य थियो। देहाती जीवन कडा परिश्रममा आधारित थियो। खेतीकिसानीदेखि यात्रासम्म शारीरिक श्रममा निर्भर थियो। त्यसैले रोगलगायतका समस्याहरू कम हुन्थ्यो। असाध्य रोग भएमा चिकित्सालयको अभावले बाँच्ने अवस्था ‘भगवानभरोसे’ थियो। हैजादेखि कोरोनासम्म देखेका पुरनियाँहरू जिउँदा इतिहास हुन् भन्नुपर्दा कुनै अतिश्योक्ति नहोला।



neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : जिउँदो इतिहास
जिउँदो इतिहास
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjCAQNvS-bcFKuVJINrWSKfyzBepemJNTEdblJRN9QU9npBeEjREz9YGLZRO4ky3LI2RlES8qRChfxggZ6utAKRwvHxBSwsKWJ_LJDBqfVRA4J6i8VBjprMzqi0VKtc77eZwEzKqekFxWsd/s0/rajesh.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjCAQNvS-bcFKuVJINrWSKfyzBepemJNTEdblJRN9QU9npBeEjREz9YGLZRO4ky3LI2RlES8qRChfxggZ6utAKRwvHxBSwsKWJ_LJDBqfVRA4J6i8VBjprMzqi0VKtc77eZwEzKqekFxWsd/s72-c/rajesh.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2021/02/blog-post_387.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2021/02/blog-post_387.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy