$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

सैंया भए कोतवाल, अब डर काहेका

SHARE:


राजेश मिश्र

    पर्साको विन्ध्यवासिनी गाउँपालिकामा नेकपाको शपथग्रहण कार्यक्रममा भएको झडपमा घाइतेहरूमध्ये मुकेश चौरसियाको उपचारको क्रममा मृत्यु भयो। सञ्चारमाध्यममा दिनहँु यही खबरले प्राथमिकता पाइरहेको छ। यो प्रकरण राष्ट्रियस्तरमा चर्चाको विषय बनेको छ। दलभित्रको गुटबन्दी दुई धारमा विभाजित रहेको अदृश्य स्थिति यस घटनापछि छर्लङ्ग भएको छ। एक हप्ताको विरोधपश्चात् अन्ततः मुद्दा दर्ता प्रक्रिया टुङ्गो लाग्यो र बिहीवार दर्ता पनि भयो। यसभन्दाअघि बलात्कारजन्य घटना, तेजाब प्रहार प्रकरण र हत्यालगायतका थुप्रै घटना न्यायको पर्खाइमा रहेको अवस्था छ। यसर्थ केन्द्रीय शासनमा रहेको सत्तारूढ दलसँग सम्बन्धित यस घटनाको हस्तक्षेपरहित छानबीन र कार्यवाही सर्वत्र चासोको विषय हुनु स्वाभाविक नै हो।
    दुई फरक सिद्धान्त बोकेका राजनीतिक दल दुई वर्षअघि एकापसमा समाहित त भए तर नून–पानीको मिश्रणझैं ‘क्षारीय घोल’को रूपमा रहेको छ भन्ने कुरा विभिन्न परिदृश्यले देखाउँछ। जाहेरीमा रहेको एक नामको कारण दलगत विभाजन प्रकट भएको छ। सामान्य कार्यकर्तादेखि शीर्षस्थसम्म दुई कित्तामा उभिएका छन् भन्ने अवस्था स्पष्ट छ। व्यक्तिवादी नजदीकीकरणले न्यायिक उत्तरदायित्व कसरी ओझेलमा पर्छ ? भन्ने कुरा सर्वत्र चर्चाको विषय बनेको छ।


    कुनै पनि देशको संविधान र कानूनको मर्म अनुसार निर्दोषले सजाय पाउनुहुँदैन र दोषी पात्र कुनै पनि हालतमा उम्कनुहुँदैन भने विश्व्यापी कानूनी सिद्धान्त हो। कुनै पनि मुद्दामा कानूनका विभिन्न प्रक्रिया र चरण पूरा गर्नुपर्छ, त्यसपछि अन्त्यमा दोषी को हो ? र निर्दोष को हो ? भन्ने परिणाम आउँछ। तर कानूनी प्रक्रिया नितान्तरूपमा हस्तक्षेपरहित, स्वच्छ र पारदर्शी हुनुपर्छ।
    जुन पनि शासन व्यवस्थामा आफ्नो प्रभुत्वको अहङ्कारमा रहेको पात्र अन्यलाई प्रभावशाली देख्न/सुन्न रुचाउँदैन। फलस्वरूप एक दल र सिद्धान्तमा आबद्ध रहे पनि अन्तर्घातको प्रक्रिया अदृश्य हुन्छ तर कसैसँग लुकेको पनि हुँदैन। अन्तर्घातको प्रवृति कुनै एक दलभित्र नभई दलैपिच्छे रहेको स्पष्ट छ। दलपतिहरूले साङ्गठनिक संरचनालाई बलियो बनाउने नाममा कुशल पात्र भन्दा पनि अकुत आर्थिक सम्पत्ति र सामाजिक बाहुबली प्रकृतिका पात्रहरूको छनोटमा बढी केन्द्रित हुन्छन्। फलस्वरूप शासन व्यवस्था र सत्ताशक्तिको चरम दुरुपयोग यहींबाट विकसित हुन्छ।
    ‘कोतवाल’ शब्द मुगलशासन व्यवस्थादेखि अस्तित्वमा आएको हो। सन् १९७६ मा प्रकाशित ‘हिन्दी विश्वकोश खण्ड–३’मा उल्लेख भए अनुसार कोतवाल शब्दले स्थानीय प्रहरी प्रमुखलाई र प्रहरी कार्यालयलाई ‘कोतवाली’ जनाउँछ। मुुगलकालमा प्रहरीको कार्य केवल शान्ति व्यवस्था स्थापनामा मात्र सीमित थिएन। यद्यपि धार्मिक, नैतिक र जनउत्तरदायित्वमा समेत सन्निहित थियो। यी सबै कर्तव्यको पालना गराउनको निमित्त नगर र गाउँदेहात क्षेत्रमा प्रहरीको अधिष्ठाता क्रमशः ‘कोतवाल’ र ‘फौजदार’ हुन्थे।
    मुगलकालीन कोतवाल र आधुनिक प्रहरी प्रशासनमा जनउत्तरदायित्वको सवालमा समानता भएपनि शक्ति र कर्तव्यको प्रकृतिमा ठूलो भिन्नता छ। आधुनिक प्रहरीलाई सार्वजनिक निकाय र नागरिकको नैतिक आचरणको हेरचाह गर्नुका साथै सामान्यतया तबसम्म कुनै कार्यवाही हुँदैन, जबसम्म व्यक्तिले आचरणविरुद्ध वा अवैधानिक वा दण्डनीय कार्य गरेको पाइँदैन। विगतको शासन व्यवस्था ‘हुकुमत’मा आधारित थियो। कानूनको परिधिभन्दा पनि ‘हुकुम’ भए बमोजिमको कार्यसम्पादनको सवालमा प्रमुखहरूले नतमस्तक हुनैपथ्र्याे। तर आजको परिवेशमा पनि सोही मुगलकालीन प्रक्रिया दोहोरिनु गणतन्त्रको उपहास हो।
    मुगलकालमा सत्ता सञ्चालकले कोतवाललाई आफूखुशी चलाउने प्रवृत्ति र कोतवालको पदभारमा रहेको पात्रका आफन्तजनको दम्भपूर्ण कार्यशैलीको कारण “सैंया भए कोतवाल अब डर काहेका” भन्ने कहावत प्रचलनमा आएदेखि नै निरन्तरता पाएको हो। यसको भावार्थ यसरी बुझ्न सकिन्छ। एक पत्नी, जसका पति थानेदार/कोतवाल हुन्। उनी आफ्ना साथीसँग हेलमेटविना स्कूटीमा बाहिर गइन्। साथीले भनिन्, “ए, तिमीले हेलमेट लगाउनुपर्छ।” पत्नीले तन्किदै गर्वका साथ भनिन्, “तिमी चुपचाप पछाडि सिटमा बस है, तिमीलाई थाहा छ नि मेरो पति थानेदार (कोतवाल) हुन्, र म साथमा छु भने तिमीलाई के को डर।”
    बाहुबली चरित्र अराजनीतिक गतिविधि हो। यद्यपि धेरैजसो घटनामा यस्तो मनोवृत्ति उजागर भइरहन्छ। गैरराजनीतिक प्रवृत्ति कुनै अमूक दल वा पात्रमा मात्र सीमित छ भन्न मिल्दैन। आफूलाई समाजको वर्चश्वशाली व्यक्तिको रूपमा हेर्ने पात्रबाहेक कानून उल्लङ्घनको घटना सामान्यजनबाट शून्यप्रायः छ
भन्नु तीतो सत्य हो। शक्ति र दम्भको दुरुपयोग गर्ने प्रवृत्ति जनअपेक्षाको घोर मानमर्दन हो भन्नुपर्दा कुनै अतिशयोक्ति नहोला।
    राज्यको उत्थान र समाजको भलोका निम्ति राज्यका विभिन्न तह–तप्कामा विराजमान पात्रहरू विगतमा पनि थिए, आज पनि छन् र भविष्यमा पनि रहनेछन् भन्ने कुरामा कुनै दुई मत छैन। ‘देश हितायको सवालमा अहोरात्र खटिरहेकोे छु’ भन्ने आशयमा आधारित शब्दहरू राज्य सञ्चालकदेखि लिएर सरकारका विभिन्न तह र तप्काबाट बेला–बेलामा प्रस्फुटित भइरहन्छ तर सतहीरूपमा कार्यान्वयन पक्ष जनाकाङ्क्षाविपरीत भएकोले दण्डहीनताले प्रश्रय पाइरहेको आम बुझाइ हो। कार्यान्वयन हुने गरी कर्तव्य निर्वाह नभएसम्म भनाइको कुनै अर्थ हुँदैन।
    ‘जुन जोगी आए पनि कानै चिरिएका’ यो उखान विगतका पुस्ताहरूको रचना हो र आजको परिवेशमा समेत अकाट्य छ। किनभने विगतको शासन व्यवस्थामा जुन असामाजिक व्यवहार राज्यबाट प्रतिपादित हुन्थ्यो, सोको विरुद्धमा राज्यमा पटक–पटक विद्रोह भयो। शासकीय व्यवस्था परिवर्तन भएमात्र कानूनीलगायतका सम्पूर्ण प्रक्रिया सबल हुन्छ भन्ने मनोकाङ्क्षामा रहेको नागरिकले दलहरूका विभिन्न आन्दोलनमा साथ पनि दिए। तत्पश्चात् गणतन्त्र बहाली भयो। तर शासन व्यवस्था परिवर्तन भएपनि सुशासनको सपना साकार हुने जनाकाङ्क्षा दिवा स्वप्नतुल्य अनुभूति भइरहेको छ। कैंयनन् यस्ता पीडित वर्गहरू छन्, जसले ह्दयमा महसूस हुन सक्ने गणतन्त्रको सुशासनको प्रतीक्षामा छन्। तर शासकीय पद्धति परिवर्तन भएपनि पात्रहरूको चारित्रिक परिवर्तन कहालीलाग्दो छ। शासन व्यवस्थाबाट भुइँ तहसम्म सुशासन महसूस गराउन नसक्नु नै किंकर्तव्यविमूढ सत्ताको आधारशिला अपराधीकरण हो भन्ने आमजनको बुझाइ पुष्टि हुन्छ।   
    राज्यबाट नागरिकले के अपेक्षा गर्दछ ? राज्यका जुनसुकै तहमा रहेका पात्रले पनि सजिलैसँग यस प्रश्नको उत्तर दिन सक्छन् र दिंदै आएका पनि छन्। उपरोक्त प्रश्नको उत्तर सजिलो छ– नागरिक सुशासन चाहन्छ। हिजोकै यो ‘रेडिमेड’ उत्तर हो र आज पनि यही उत्तर दोहोरिंदै छ भन्नुपर्छ। सत्तासीनहरूले भुइँ तहको आवाज सूक्ष्मरूपमा सुन्ने हो भन्ने ‘गणतन्त्रको बहाली होइन, बदहाली भइरहेको छ’ भन्ने क्षोभजनित जनस्वर गुञ्जित भइरहेको छ। यसर्थ जनस्वर अनुभूति गर्नको लागि दम्भरहित वातावरणमा नागरिकको घरदैलोसम्म पुग्नु बेस हुनेछ। राजनीतिक दलहरू असामाजिक पृष्ठभूमि भएका पात्रहरूको ढालको रूपमा प्रयोग भइरहेसम्म सामाजिक न्याय ‘दूधको दूध र पानीको पानी’ हुन सक्दैन।

neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : सैंया भए कोतवाल, अब डर काहेका
सैंया भए कोतवाल, अब डर काहेका
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiUZJoFmbE4uT1k0H5E63Ge1mpzO6fppJnLwgZyjPlj3L0guGwwNNwPJILE1Lka0nz7WehaQqeWbVPEBsE8ZAFtIWg7t2njP1fRs4IbQ39_6G6U6-lz37irInUs16H294Ft1EHC3izwdOXY/w184-h200/rajesh.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiUZJoFmbE4uT1k0H5E63Ge1mpzO6fppJnLwgZyjPlj3L0guGwwNNwPJILE1Lka0nz7WehaQqeWbVPEBsE8ZAFtIWg7t2njP1fRs4IbQ39_6G6U6-lz37irInUs16H294Ft1EHC3izwdOXY/s72-w184-c-h200/rajesh.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2020/10/blog-post_388.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2020/10/blog-post_388.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy