$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

वर्तमान परिवेशमा शिक्षा

SHARE:

- अनन्तकुमार लाल दास
    “विद्या ददाति विनयं विनयाद् याति पात्रताम्/पात्रत्वात् धनमाप्नोति धनात् धर्म ततः सुखम्” अर्थात् विद्याबाट विनम्रता प्राप्त हुन्छ र विनम्रताबाट ज्ञान प्राप्त हुन्छ। ज्ञानबाट धन, धनबाट धर्म र धर्मबाट सुख हासिल हुन्छ। आजको यस प्रतिस्पर्धात्मक युगमा सबैको लागि शिक्षा अत्यन्त आवश्यक छ। शिक्षा भविष्यमा अघि बढ्नको लागि थुप्रै बाटोको निर्माण गर्छ। शिक्षाबाट मानिसको आत्मसम्मान बढ्नुको साथै उसको व्यक्तित्व निर्माणमा पनि सघाउ पु–याउँछ। शिक्षाबाट नै जीवनका ओकाली–ओराली बुझ्ने र समाधान खोज्ने कार्यमा सघाउ पुग्छ। शिक्षाबाट मानिस आत्मनिर्भरता हासिल गर्छ। एउटा अशिक्षित व्यक्तिको सबैभन्दा ठूलो समस्या परनिर्भता हो। एउटा अशिक्षित व्यक्ति पखेटाबेगरको चरा हो, जो कहिल्यै पनि खुला आकाशमा उड्न सक्दैन। एउटा अशिक्षित व्यक्ति त्यस धावक जस्तै हो जो दगुर्न चाहन्छ तर ऊसँग खुट्टा हुँदैन। शिक्षाले एउटा सुयोग्य नागरिकको निर्माण गर्छ। सुयोग्य नागरिकले राम्रो समाजको निर्माण गर्छ र राम्रो समाजबाट समृद्ध राष्ट्रको निर्माण हुन्छ। शिक्षाले हाम्रो मस्तिष्कलाई फराकिलो बनाउने काम पनि गर्दछ। यसले समाजका सबैखाले विभेद हटाउन पनि सहयोग गर्छ। यसले मानव र सामाजिक अधिकार, देशप्रति कर्तव्य र दायित्व बुझ्न पनि हामीलाई सहयोग गर्छ।
    यहींनिर शिक्षाको उद्देश्य, पाठ्यक्रम, शिक्षणविधि, शैक्षिक अनुशासन आदि पनि बुझ्नुपर्ने  हुन्छ। पहिले शिक्षाको उद्देश्य ज्ञान प्राप्त गर्नु थियो भने आज केटाकेटीहरूको व्यक्तित्व विकास, चारित्रिक विकास, भावनात्मक र सिर्जनात्मक विकास, रोजगारका लागि सीप विकास आदि रहेको छ। वर्तमान शिक्षाले केटाकेटीहरूको चौतर्फी विकास माथि ध्यान दिन्छ। पहिलेको पाठ्यक्रम विषय–केन्द्रित थियो भने आजको पाठ्यक्रमले गरेर सिक्ने कुरामा जोड दिन्छ। पहिलेका शिक्षकहरू पढाउनको लागि व्याख्यान–विधि प्रयोग गर्दथे। उनीहरूको मुख्य उद्देश्य हुन्थ्यो पढाएको कुरा केटाकेटीहरूले अक्षरशः याद गरून्। अर्थात् पहिले घोकन्ते शिक्षामा बढी जोड दिइन्थ्यो भने आज गतिविधि केन्द्रित, क्रियाकलापमा आधारित शिक्षामाथि जोड दिइन्छ। अहिले शिक्षकहरूले यस्तो वातावरण तयार गर्छन् जसमा केटाकेटीहरू स्वानुभवबाट सिक्छन्। यसैगरी पहिले केटाकेटीहरूलाई कठोर अनुशासन पालना गर्नुपथ्र्याे। शिक्षकले भनेका प्रत्येक कुरा मान्नुपर्दथ्यो। तर आज शिक्षकले स्व–अनुशासनको वातावरण निर्माण गर्छन्। पहिले शिक्षकको ठाउँ सबैभन्दा उच्च थियो, आज शिक्षकलाई साथी, पथप्रदर्शक र दार्शनिकको दर्जा दिइएको छ। पहिले केटाकेटीहरू शिक्षकले पढाएको कुरा चुपचाप ध्यानपूर्वक सुन्थे। उनीहरूले भनेका हरेक कुरो मान्थे तर आज केटाकेटीहरू सिकाइको केन्द्रमा हुन्छन् अर्थात् उनीहरू अनुरूप सिकाइ प्रक्रिया अघि बढ्छ।


    अहिले कोरोनाकालमा सिक्काजस्तै शिक्षाको पनि दुई पाटा देखा परेको छ। एउटा पारम्परिक अर्थात् अफलाइन शिक्षा र अर्को अनलाइन शिक्षा जसमा इन्टरनेट, एउटा कम्प्युटर वा स्मार्ट फोनको आवश्यकता पर्दछ। यहींनिर अनलाइन र अफलाइन शिक्षाबीचको अन्तर बुझ्नु आवश्यक हुन जान्छ। पारम्परिक अर्थात् अफलाइन कक्षा ससाना केटाकेटी, युवा र किशोरहरूका लागि बढी उपयुक्त रहेको छ। कक्षामा नियमित उपस्थिति, आफ्नै उमेर समूहका अन्य विद्यार्थीसँग अन्तक्रिया, नियमित कार्यक्रममा सामेल हुनु, शारीरिक र मानसिक क्रियाकलापमा संलग्न हुनु र समय अनुसार आफ्नो क्षमतामा सुधार ल्याउनु अफलाइन शिक्षामा नै सम्भव छ। कक्षा शिक्षणले विद्यार्थी र शिक्षकलाई एक अर्कालाई बुझ्न र पारस्परिक सम्बन्ध प्रगाढ बनाउँछ। शिक्षकले पनि विद्यार्थीलाई जान्ने र बुझ्ने मौका पाउँछ। विद्यार्थीको कमजोर र बलियो पक्षको मूल्याङ्कन गर्न र मार्गदर्शन गर्न अफलाइन शिक्षाले सहयोग गर्छ। अफलाइन शिक्षामा द्यिार्थीहरूलाई आआफ्नो विचार साझा गर्ने छूट हुन्छ, साथै विद्यार्थी र शिक्षकबीच निरन्तर संवादले गर्दा शिक्षकहरू विद्यार्थीहरूको हकहितका लागि बढी सहायक हुन्छन्। शिक्षकहरू विद्यार्थीको मनबाट परीक्षाजन्य डर हटाउन पनि सहयोगी साबित हुन्छन् जुन अनलाइन शिक्षामा सम्भव हुँदैन। विद्यालयमा पढाइबाहेक पनि अन्य क्रियाकलापहरू–खेलकुद, व्यायाम, विभिन्न खाले प्रतियोगात्मक कार्यक्रम हुन्छ, जुन अनलाइन कक्षामा सम्भव हुँदैन।
    कोरोना महामारीले गर्दा देशभरि लकडाउनको अवस्था छ। सबैखाले शिक्षण–संस्था बन्द छन्। यस विषम परिस्थितिमा केटाकेटीहरूलाई आफ्नो शिक्षालाई निरन्तरता दिन अनलाइन शिक्षाले धेरै सघाउ पु–याएको छ। केही मानिसले अनलाइन शिक्षालाई उपयुक्त ठानेका छन् भने अन्यले अफलाइन शिक्षा नै विद्यार्थीहरूको भविष्यका लागि उपयुक्त रहेको बताएका छन्। कोरोनाकालमा अनलाइन पाठ्यक्रम धेरै लोकप्रिय भइरहेको छ, किनभने धेरै शैक्षिक संस्थान तथा विभिन्न अनलाइन कम्पनीहरूले पनि शैक्षिक पाठ्यक्रमको सुविधा प्रदान गरिरहेका छन्। ध्यान दिनुपर्ने कुरो के हो भने अनलाइन शिक्षा लोकप्रिय भए तापनि गलत धारणा वा बुझाइका कारण एउटा विशाल समूह यसबाट वञ्चित छ।
    अनलाइन सिकाइबारे सबैभन्दा राम्रो कुरो के हो भने विद्यार्थी आफ्नो घरमैं बसेर कुनै पनि कोर्स सिक्न सक्छन्। यस माध्यमबाट शिक्षकहरू पनि आफ्नै घरमा बसेर वा विश्वको कुनै पनि ठाउँबाट आफ्ना विद्यार्थीहरूलाई राम्ररी शिक्षा दिन सक्छन्। कोरोनाकालले अनलाइन शिक्षाको महत्वलाई धेरै प्राथमिकता दिएको छ। यस समयमा धेरै विद्यार्थी अनलाइनबाट शिक्षा हासिल गरिरहेका छन्। यसले विद्यार्थीहरूको समय र ऊर्जा जोगाउन पनि सहयोग गरेको छ। अनलाइन कक्षामा कुनै कुरो बुझ्न नसकेमा त्यसलाई पटक–पटक हेर्न सकिन्छ। अनलाइनबाट देशको मात्र होइन विदेशी शिक्षण संस्थाहरूबाट पनि ज्ञान हासिल गर्न सजिलो छ। अनलाइन कक्षामा पहिले विद्यार्थी शिक्षकसँग सोझै कुरा गर्न सक्दथे तर आज यो सुविधा पनि अनलाइन कक्षामा उपलब्ध छ तर आर्थिकरूपले कमजोर परिवारका केटाकेटीहरूसँग अनलाइन साधनको अभाव भएकोले उनीहरू यसबाट वञ्चित छन्। सरकारले त्यस्ता विद्यार्थीहरूमाथि विशेष ध्यान दिनुपर्ने खाँचो छ। साथै खराब इन्टरनेट कनेक्टिभिटीको समस्या पनि समाधान गर्नु आवश्यक छ।
    अनलाइन माध्यमबाट पनि विद्यार्थीको प्रश्नको जवाफ दिन मिल्छ। अनलाइनबाट नै उनीहरूको परीक्षा पनि सञ्चालन गर्न सकिन्छ। अहिले अनलाइन माध्यमबाट ज्ञान प्राप्त गर्ने एउटा अर्को माध्यम पनि छ। गुगल, बिंगजस्ता खोज इन्जिनबाट पनि थरीथरीका जानकारी प्राप्त गर्न सकिन्छ। यसैगरी अनलाइन शिक्षा नियमित जागीर गर्ने विद्यार्थीहरूको लागि त अति उपयुक्त साबित भएको छ। आज कोरोनाकालको अन्त्य कहिले हुन्छ र विद्यालय, क्याम्पस र कोचिङ संस्थानहरू कहिले खुल्छन् भन्ने कुरा कसैलाई थाहा छैन तर यस्तो विषम परिस्थितिमा अनलाइन शिक्षा विद्यार्थीहरूका लागि धेरै उपयोगी सिद्ध भएको छ। आज यस्ता थुप्रै लर्निङ एप छन् जसले सजिलै विद्यार्थीहरूको बुझाइ फराकिलो बनाउन सक्छ। केटीहरूका लागि यस्ता थुप्रै कोर्स–कुकिङ, सिलाइ–बुनाई, पेटिङजस्ता सीप अनलाइन कक्षाबाट सजिलै सिक्न सकिन्छ। एकातिर शिक्षण संस्थानहरूको कमीको विकल्प अनलाइन शिक्षा बन्न सक्छ, त्यहीं किताबको साटो वेब–आधारित एप र पोर्टलमा पठन–पाठन हुँदा कागजको बचत हुन्छ जुन पर्यावरणको लागि हितकर छ।
    अनलाइन शिक्षा त्यस्ता विद्यार्थीहरूका लागि उपयुक्त हुन्छ जसलाई सही र गलत के हो भन्ने कुरो थाहा छ। मेरो लक्ष्य के हो भन्ने थाहा छ। कति पढ्नु छ र कसरी पढ्नु छ भन्ने कुरो थाहा छ। अफलाइन शिक्षा सदीयौंदेखि चलिआएको शिक्षा प्रणाली हो। हामी विद्यालय, क्याम्पस र महाविद्यालय बन्द गरेर अनलाइन पाठ्यक्रम सञ्चालन गर्ने कुरामा जोड दिन सक्दैनौं। अफलाइन शिक्षा पद्धतिको आफ्नै विशेषता छ, तर प्रविधिको प्रयोग समझदारीपूर्वक गरियो भने शिक्षामा नयाँ क्रान्ति ल्याउने कुरा भने अस्वीकार गर्न सकिन्न। अन्त्यमा, कोरोनाको यस विषम समयमा अनलाइन शिक्षाले विद्यार्थीहरूको लागि शिक्षाको ढोका खोलिदिएको छ। यस बेला पनि जो पढ्न रुचाउँछ, उसका लागि अनलाइन शिक्षा एक प्रकारको वरदान साबित भएको छ।


neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : वर्तमान परिवेशमा शिक्षा
वर्तमान परिवेशमा शिक्षा
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi6AkpwDwf-8kF_xgRnb4Ed2EQ95gQjtzP6EHhDcesk3IEQpHKSRutazFZMgmzChT-S5TB2gBoyAKWFPw1J5FAErfRTGHzAClaHyYoH6zJhSf6X_GorzMy3lMuv9UI9TSOqm_zaCDioxGW2/s0/anant.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi6AkpwDwf-8kF_xgRnb4Ed2EQ95gQjtzP6EHhDcesk3IEQpHKSRutazFZMgmzChT-S5TB2gBoyAKWFPw1J5FAErfRTGHzAClaHyYoH6zJhSf6X_GorzMy3lMuv9UI9TSOqm_zaCDioxGW2/s72-c/anant.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2020/08/blog-post_909.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2020/08/blog-post_909.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy