$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

सिकाइ र मूल्य निर्माणमा समूह–कार्यको भूमिका

SHARE:

अनन्तकुमार लाल दास
अनन्तकुमार लाल दास
    प्रतिस्पर्धा र व्यक्तिगत सफलता आज जीवनको एकमात्र लक्ष्य बन्दै गएको छ। पहिला हुने मानिसको प्रशंसा जो कोहीले गरेको पाइन्छ। त्यस्ता व्यक्ति नै बधाई र शुभकामनाका पात्र पनि बन्छन्। यस्ता व्यक्तित्वको समाचारले अखबारका पाना भरिएको पाइन्छ। हिजोआज व्यक्तिगत उपलब्धिलाई जीवनको अन्तिम साध्यको रूपमा प्रस्तुत गर्ने चलन बढ्दै गएको छ। यही कारण होला केटाकेटी, तिनका शिक्षक र अभिभावकसमेत अगाडि देखा पर्न कुनै पनि हदसम्म जान तयार रहन्छन्। उनीहरूलाई नक्कलजस्तो अनैतिक क्रियाकलाप गर्न पनि परहेज गर्दैनन्। नक्कल गर्न, कसैको खुट्टा तान्न वा कसैको टाउकोमा चढ्न उनीहरूलाई लाजको अनुभूति हुँदैन। उनीहरू सधैं आफूलाई सर्वश्रेष्ठ साबित गर्ने नशाले मात्तिएका हुन्छन्। अभिभावकहरूले पनि यसलाई आफ्नो प्रतिष्ठाको प्रश्न ठान्छन्। सबैभन्दा अगाडि रहने केटाकेटीहरूमा पनि अन्यको तुलनामा ‘खास’ हुने घमण्ड हुन्छ। उनीहरू पछि परेका केटाकेटीलाई कमजोर ठान्छन् र उनीहरूबाट टाढा बस्न रुचाउँछन्।
    के पनि देखिएको छ भने कक्षामा प्रथम र द्वितीय हुने केटा वा केटीले अन्य कसैलाई सिकाउनु नपरोस् सोचेर आफ्नो वरिपरि एउटा पर्खाल निर्माण गर्न थाल्छन्। आमाबुबा पनि यस्तै शिक्षा दिइरहेका हुन्छन्। अगाडि बढ्ने क्रममा अरूलाई सहयोग गर्नु आफ्नो वर्चस्वमाथि खतरा ठानिन्छ। यतिमात्र कहाँ हो र, धेरैपटक अति आत्मविश्वासले ग्रस्त भई आफ्नै नोक्सान पनि गर्छन्। बिस्तारै उनीहरूभित्र केही नयाँ सिक्ने प्रवृत्ति मत्थर हुँदै जान्छ र सिकाइबाट प्राप्त हुने आनन्दमा पनि –हास हुन थाल्छ। पुरस्कार र प्रतियोगिता प्रलोभनमा परिवर्तित हुँदै जान्छ र त्यो नपाउँदा शिथिल हुन थाल्छन्। अध्ययन उनीहरूको लागि प्रतियोगिता जित्न मात्र सीमित हुन पुग्छ। यसरी आत्मसन्तोष वा खुशीको लागि स्वाध्यायको बानी विकसित नै हुँदैन। शोधकर्ताहरूका अनुसार “अत्यधिक प्रतियोगिताले सन्तोषको लागि केही गर्नुबाहेक अर्कै लक्ष्यतिर प्रेरित गर्छ। विद्यार्थीहरूको आपसी सम्बन्ध यसबाट प्रभावित हुन्छ तथा सहयोग र अरूप्रति संवेदनशीलताजस्ता मूल्यहरू यसबाट नष्ट हुन्छ।”
    यस प्रकारको प्रवृत्ति समूहकार्यको मूल्यविपरीत हो। यसमा ध्यान पु–याउनु आवश्यक छ। एउटा राम्रो समाज सहभागिता र परस्पर सहयोगले मात्र स्थापित हुन सक्छ। प्रतिस्पर्धाले त्यसलाई कमजोर तुल्याउँछ। मानिसको सबैभन्दा बलियो पक्ष समूहकार्य हो। मानव विकासको इतिहास विश्लेषण गर्दा हामी के पाउँछौं भने समूहको बलले नै मानिसहरू ठूल्ठूला कठिनाइको सामना गर्नमा सक्षम भएका छन्। सामूहिक शक्तिले नै आज हाम्रो विकास यहाँसम्म पुगेको हो। यो कुनै एक मानिसको देन होइन। जुन उपलब्धिका लागि हामी कुनै एक मानिसको नाउँ लिन्छौं, उसले कुनै समुदायमा बसेर नै त्यो उपलब्धि हासिल गरेको हुन्छ। समाजको आमूल परिवर्तन पनि सामूहिकताको बलबाट नै सम्भव हुन्छ। आज हामी जुन लोकतन्त्रमा बाँचिरहेका छौं त्यो पनि सामूहिक सङ्घर्षको नै परिणाम हो। वर्तमानको सबैभन्दा ठूलो सङ्कट सामूहिकतामा आएको –हास हो। व्यक्तिवाद बढिरहेको छ। आफ्नो सुख–सुविधाका लागि संसाधन माथि कब्जा गर्नु जीवनको सबैभन्दा ठूलो लक्ष्य बन्दै गएको छ। कसले कति संसाधनमा कब्जा गर्न सक्छ, यो नै व्यक्तिको प्रतिभाको प्रमाण बनेको छ। यस परिस्थिति र परिवेशमा सामूहिक भावनाको मूल्य बचाउनु आवश्यक छ।
    विद्यालय यस्तो ठाउँ हुनुपर्छ, जहाँ सबैलाई समेटेर हिंड्न सकियोस्। हरेक विद्यार्थीभित्र एक्लै लक्ष्य हासिल गर्ने चाहना नभई सबैलाई लिएर लक्ष्यमा पुग्ने चाहना होस्। पछाडि पर्नेको हात समातेर अघि बढ्ने भाव सबैमा हुनुपर्छ। त्यहाँ कुनै पनि केटा वा केटी पछि परेमा उसको मजाक उडाउने भय नहोस्। हरेक केटाकेटीमा उनीहरू एक्लै छैनन् भन्ने विश्वास होस्। यदि कोही कमजोर छ भने पनि उसको साथी उसलाई बलियो बनाउन उभियोस्। उसले जे ज्ञान हासिल गरेको छ, त्यो उसका लागि मात्र नभई सबैको लागि हो भन्ने धारणा विकसित होस्।
    समूहमा सिक्न सजिलो हुन्छ किनभने न उसमाथि कुनै दबाब हुन्छ, न जाँच गरिने भय। हरेक विद्यार्थीसँग स्वयम्लाई सच्याउने र आफ्नो अनुभव बाँड्ने अवसर हुन्छ। ऊ अरूको अनुभवबाट समृद्ध हुँदै आफ्नो गतिले सिक्दै जान्छ। समूहले केटाकेटीभित्र नयाँ केही खोज्न ज्ञानको गहिरो सागरमा डुबुल्की लगाउने प्रेरणा प्रदान गर्दछ। यसमा एकअर्काभन्दा अघि बढ्ने प्रतिस्पर्धा नभई मिलेर कुनै समस्याको समाधान गर्ने बल हुन्छ। उनीहरूको खुशी र निराशा दुवै सामूहिक हुन्छ। असफल भएपछि सबै एकापसमा त्यसको कारणमाथि विचारविमर्श गर्छन्। असफलताको सामूहिक जिम्मेवारी वहन गर्छन्। सिकाइको केन्द्रबिन्दु व्यक्तिगत उपलब्धि हासिल गर्नु नभई समस्याको समाधान गर्नु हो। सबै मिलेर अघि बढ्ने कुरामा विश्वास गर्छन्। यस प्रकार समूहले उनीहरूमा सुरक्षाको भाव पनि प्रदान गर्छ।
    केटाकेटीदेखि हालसम्मका सूक्ष्म अवलोकन गर्दा के पाउँछौं भने हामीले आफ्नो जीवनमा जे कुरा सिकेका छौं– कुनै जानकारी, व्यवहार वा संस्कार वा बानी, त्यो अनौपचारिकरूपले घरपरिवार, छिमेक, मित्र वा समुदायमा बस्दा सिकेका हौं। यो सिक्नको लागि कसैको आवश्यकता नभई हामी स्वयम् समूहमा बस्दा सिक्दै गयौं। यही कारण हो विद्यालयमा भर्ना हुनुपूर्व नै केटाकेटीहरूमा धेरै अनुभव उपलब्ध हुन्छ। उदाहरणका लागि उनीहरूसँग भाषाका धेरै शब्द हुन्छन्, जसमा स्वयम्लाई व्यक्त गर्छन्। आफ्नो वरिपरिका धेरै ठाउँ, जनावर, चराचुरुङ्गी, रूखबिरुवा, वस्तुआदिसँग उनीहरू परिचित हुन्छन्। नातागोताको समझ विकसित भएको हुन्छ। घरपरिवार र छरछिमेकमा जुन समूहमा बस्छ, त्यसबाट धेरै कुरा सिकिसकेको हुन्छ। समूहमा बस्दा विनाअतिरिक्त प्रयास जिज्ञासा र अवलोकनको बलमा मात्र सिकेको हुन्छ। यो क्रम जीवनपर्यन्त चलिरहन्छ।
    समूहमा कार्य गर्दा एउटा ठूलो फाइदा के हुन्छ भने केटाकेटीहरूमा सहिष्णुताको मूल्य स्वतः विकसित हुन्छ। उनीहरू एकअर्काको कुरा धैर्यतासाथ सुन्छन् र आफ्नो कुरा पनि धैर्यताका साथ व्यक्त गर्छन्। यस प्रकारको सुनाइ र बोलाइले उनीहरूभित्र आत्मविश्वास बलियो हँुदै जान्छ। एउटा अर्को राम्रो पक्ष के हो भने समूहमा आफ्नो अनुभव साझा गर्दा उत्पन्न विवादलाई स्वीकार गरेर रचनात्मक प्रश्न उठाउने पर्याप्त अवसर हुन्छ। त्यस्ता विवादहरूको समाधान परस्पर सहमतिले गरिन्छ अर्थात् लोकतन्त्रलाई सही तरीकाले आत्मसात् गरेको देखा पर्छ। यसलाई हामी भविष्यको जिम्मेवार नागरिक तयार गर्ने रूपमा पनि लिन सक्छौं। एउटै उमेर समूहका भएकाले कुनै पनि शङ्का निर्धक्क समूहमा राख्न सकिन्छ। यो खुलापनले गर्दा विषयवस्तुको तहसम्म पुग्न सजिलो हुन्छ। के पनि देखिएको छ भने जुन केटाकेटी शिक्षकले सम्झाउँदा विषयवस्तुलाई बुझ्न सकिरहेका हुँदैनन्, समूहमा त्यही कुरा सजिलै बुझिरहेका हुन्छन्। यसर्थ ‘पियर लर्निङ’ सिकाइको राम्रो र सरल विकल्प हो। 
    विद्यालयमा सामूहिक गतिविधि बढाउनुपर्छ। कक्षामा ससाना समूह निर्माण गर्नुपर्छ। कक्षाकार्य, परियोजना कार्य वा गृहकार्य नै किन नहोस्, त्यसलाई पनि समूहमा गराउने प्रयासको थालनी गर्नु आवश्यक छ। भित्ते पत्रिका, पुस्तकालय सञ्चालन, हस्तकला, कोलाज निर्माण, किचेन गार्डेन, थियटर, भ्रमण, खेलकूदको आयोजन, पैनल छलफलजस्ता गतिविधिले केटाकेटीहरूलाई समूहमा कार्य गर्ने अवसर प्रदान गर्छ। समूहकार्य विद्यार्थीहरूलाई चिन्तनमनन गर्ने, संवाद गर्ने, त्यसलाई बुझ्ने, विचार आदानप्रदान गर्ने र ठोस निर्णय लिनको लागि प्रेरित  गर्ने एउटा प्रभावकारी माध्यम हो। समूहमा सामेल केटाकेटीहरूलाई समय–समयमा एकअर्का समूहमा फेरबदल पनि गर्दै जानुपर्छ। केटाकेटीहरूको जीवनको हरेक क्षेत्र, त्यो विद्यालय होस् वा विद्यालय बाहिर, सबैको सहभागिता सुनिश्चित गर्नुपर्छ। तर विडम्बना के छ भने आजको बाजारवादी युगमा प्रतिस्पर्धाबाट आफूलाई जोगाउन सम्भव छैन तर पनि प्रोत्साहित गर्ने माध्यमको रूपमा ‘प्रतियोगिता पुरस्कार’को प्रयोग न्यून गर्ने प्रयास गर्नुपर्छ।
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : सिकाइ र मूल्य निर्माणमा समूह–कार्यको भूमिका
सिकाइ र मूल्य निर्माणमा समूह–कार्यको भूमिका
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhqLiDkFP2f6Z6_oxSwHVagiHdGaVRzBZAZGTQ34pbONlL36BWke5L8urZEDSs3sObdVZpXP63WB0UhyphenhypheniieP4IaqhYED9fFBGbbbz4W8hZqTB7IKPcb7eJGAMAEIGRGHpAFM3iECpOWg7UE/w286-h320/anant.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhqLiDkFP2f6Z6_oxSwHVagiHdGaVRzBZAZGTQ34pbONlL36BWke5L8urZEDSs3sObdVZpXP63WB0UhyphenhypheniieP4IaqhYED9fFBGbbbz4W8hZqTB7IKPcb7eJGAMAEIGRGHpAFM3iECpOWg7UE/s72-w286-c-h320/anant.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2020/05/blog-post_927.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2020/05/blog-post_927.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy