$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

शिक्षा कि शारीरिक–मानसिक उत्पीडन

SHARE:

अनन्तकुमार लाल दास

    कुनै पनि समाज वा राष्ट्र विकासको मापदण्ड त्यहाँको शैक्षिक व्यवस्था र नैतिकताको आधारमा तय गर्न सकिन्छ । विश्वको नक्शामा आज जुन देश जति विकसित छ, त्यसको विकासमा मानवीय बौद्धिक संसाधनको ठूलो योगदान रहेको छ । समय सँगसँगै शिक्षाको मान्यता र उद्देश्यमा पनि लगातार परिवर्तन भइरहेको छ । पहिले बस्ता भारी हुनुको अर्थ विद्यार्थी मेहनती छ भन्ने हुन्थ्यो । शिक्षक–शिक्षिका पनि विद्यार्थीहरूलाई सबै किताबकापी लिएर आउन भन्थे । तर आज यसलाई बोझ मानिन्छ । विद्यार्थीहरूको बस्ता भारी नहोस् भन्नका लागि दुई–तीन किताबको साटो एउटै किताब बनाइएको छ । पहिले पाठ्य सामग्रीलाई घोक्ने कुरामाथि जोड दिइन्थ्यो । सबैथोक घोकेर ओकल्ने विद्यार्थी बुद्धिमान मानिन्थ्यो । अब विषयलाई बुझ्ने कुरामा जोड दिइन्छ । पहिले जवाफ निश्चित थियो, अब प्रश्नहरूको जवाफ समालोचनात्मक अर्थात् समझमा आधारित हुन्छ । पहिले फेल हुनु स्वाभाविक थियो । शिक्षकहरूले पनि कठिन प्रश्न सोधेर विद्यार्थीहरूलाई परेशान गर्न विश्वास गर्थे तर आज केटाकेटीहरू फेल हुनुको अर्थ शिक्षा व्यवस्था नै असफल भएको मानिन्छ । पहिले विद्यालय भयभीत गर्ने ठाउँ थियो तर आज यसलाई आनन्ददायक बनाउने कुरो चलिरहेको छ, अर्थात् यस्तो ठाउँ जहाँ गएर विद्यार्थीहरूले खुशीको अनुभूति गरून, भयको होइन । पहिले कुटाइ शिक्षकहरूको अतिरिक्त योग्यता हुन्थ्यो । विद्यार्थीहरू यसलाई प्रसादको रूपमा ग्रहण गर्दथे । आमाबुवाले पनि आप्mनो सन्तानलाई कुट्ने सिफारिश गर्थे । आज विद्यार्थीहरूलाई कुट्नु शिक्ष्Fक अयोग्य हुनुको प्रतीक हो । आज यसलाई अपराधको श्रेणीमा राखिएको छ ।
    पहिले कुटाइ शिक्षा तथा जीवनको केन्द्रमा थियो । स्कूल जाँदा वा स्कूलमा पढ्दा केटाकेटीहरूमा हर समय कुटाइको भय रहन्थ्यो । कुटाइ हरेक कुरोको ओखति थियो । केटाकेटीहरू ढिलो विद्यालय आउँदा कुटाइ, गृहकार्य नगर्दा कुटाइ, बेस्सरी बोल्यो भने कुटाइ, एक आपसमा झगडा गरेपछि कुटाइ, घरमा नपढेपछि कुटाइ, भनेको अटेर गरेमा वा चकचक गरेमा कुटाइ हुन्थ्यो । समयमा न उठेको उपचार पनि कुटाइ नै हुन्थ्यो । घर बाहिर खेल्न जाँदा त्यहाँ कुनै गल्ती भएमा समाजका बुजुर्ग व्यक्तिले हप्काउनु आप्mनो कर्तव्य ठान्दथे । अर्थात् केटाकेटीहरूलाई हरेक ठाउँबाट कुटाइ वा चेतावनी प्राप्त हुन्थ्यो ।
    कुटाईलाई कानूनीरूपमा अपराध घोषित गरिदिंदा पनि कुटाइ बन्द भएको छैन । केटाकेटीहरू अहिले पनि घर, स्कूल र समाजमा कुटाइको शिकार भइरहेका छन् । एउटा यस्तो मानिस जो आप्mनो बाल्यकालमा बेमतलब कुटाइको शिकार भइसकेको छ र कुटाइ जसको संस्कारको हिस्सा बनिसकेको छ, उसले कुटाइ गर्न छोड्छ भन्नु सपना मात्र हो । हुन सक्छ उसले वैचारिकरूपले कुटाइको निरर्थकतालाई बुझेको होस् तर संस्कार त उसमा मरेको छैन ।
    मानिस मारपीट किन गर्छन् ? यस प्रश्नको सजिलो जवाफ के हुन्छ भने उसले यही सिकेको छ वा ऊ यसरी नै प्रशिक्षित भएको छ । वास्तवमा कुटाइ वा हिंसा आकस्मिकरूपले उभिएको समस्याको जवाफ हुन्छ । एउटा यस्तो तयार जवाफ जसको लागि न त मस्तिष्कलाई जोड दिने कुनै आवश्यकता हुन्छ, न कुनै खास उपायको खोजी गर्ने आवश्यकता । यस समस्याको सम्बन्ध हाम्रो सामाजिक, धार्मिक एवं राजनीतिक संरचनासँग गाँसिएको छ । हामी कहिल्यै पनि अचानक उपस्थित चुनौतीलाई स्वीकार गरेर त्यसको समाधानका लागि मेहनत गर्न चाहँदैनौ । हामी समस्या पन्छाएर अगाडि उभिएको मानिसलाई तुरुन्त जवाफ फर्काउने बानीले ग्रसित हुन्छौं । जुनबेला अगाडि उभिएको मानिस यसलाई सजिलै स्वीकार गर्दैन, त्यस बेला ठूलो स्वरमा कराएर वा उसलाई कुटेर आप्mनो रिस शान्त गरिहाल्छौं । कुनै पनि घटना हाम्रो सोच वा सुविधाविपरीत घटित भएमा पनि हामी कुटाइको सहारा लिन्छौं ।
   विद्यार्थीहरूको सवाल जसलाई हामी समस्या वा परेशानी बुझ्छौं त्यो वास्तवमा आमाबुवा, शिक्षक, समाज तथा विद्यालयको लागि विद्यार्थीहरू द्वारा पेश गरिएको चुनौती हो । पटक–पटक भन्दा पनि यदि कुनै विद्यार्थी कुनै काम गर्न सफल भइरहेको छैन भने उसलाई कुटेर शिक्षकले मात्र आप्mनो रिस प्रकट गर्न सक्छ, समस्याको समाधान गर्न सक्दैन । ठीक विपरीत एउटा गलत बीजारोपण हुन्छ । विद्यार्थी सम्बन्धित कुनै पनि समस्या समाधानका लागि उसको कुरालाई सहृदयतासाथ सुन्नु र बुझ्नुपर्छ । विश्वासको एउटा यस्तो वातावरण निर्माण गर्नुपर्छ, जसमा विद्यार्थी सहज भएर आप्mनो कठिनाई हाम्रो समक्ष साझा गर्न सकोस् । यसरी गरेमात्र उसको समस्याको विभिन्न पक्षबारे कुरा गरेर समाधान गर्न सकिन्छ ।
    तर हामी समस्याको सामना गर्ने र त्यसको समाधान खोज्दैनौ । हामी समस्या दबाउने वा त्यसबाट मुख लुकाएर भाग्न निपुण छौं । यसकारण हाम्रो वरिपरि समाधानको लागि पर्खेर बसेको समस्याहरूको थुप्रो छ । हामी समस्याको तत्काल समाधान गर्नुको साटो त्यसलाई त्यसबेलासम्म थाती राख्छौं, जबसम्म हामीलाई अप्ठेरो हुँदैन । अदालतमा जानुहोस्, कैयौं मुकदमा समाधानको लागि पर्खिरहेको भेटिन्छ । कुनै कार्यालयमा जानुहोस् त्यहाँ कैयौं फाइल आप्mनो पालो पर्खिरहेको पाइन्छ । त्यसपछि एउटा युगपुरुष अवतरित हुन्छ जसले हामीलाई के बताउँछ भने भ्रष्टाचार कति बढिसकेको छ । अब हामी सबै मिलेर भ्रष्टचारमुक्त नेपाल बनाउनुपर्छ । चारैतिर फोहर पैmलिसकेको छ । अब हामी सबै मिलेर स्वच्छ र हरित नेपाल बनाउनुपर्छ । हामीलाई पनि के महसुस हुन्छ भने युगपुरुषले सही भनिरहेको छ र हामी सबै त्यस समस्याविरुद्ध चर्को नारा लगाउन थाल्छौं ।
    हामी कुनै पनि वस्तु, कार्य, अवस्था देखेर, सुनेर वा अनुभव गरेर जीवन व्यतीत गर्ने मानिस हौं । हामीले केही कुरा आत्मसात् गरिसकेका छौं जसको विपरीत जान तयार छैनौं । जस्तै विद्यार्थीलाई यदि ‘भय’ हुँदैन भने पढाइमा गम्भीर हुँदैन । विद्यालय र शिक्षकहरूको सम्मान गर्दैन । भय हुँदैन भने ऊ अराजक हुन्छन् । मनपरि गर्न थाल्छ । अनुशासन रहँदैन । त्यसबेला धेरै आश्चर्य हुन्छ जुब समझदार मानिस पनि यस्तै कुरा गर्छन् । यस्तो धारणा सामन्ती मनोवृत्ति र जडताको प्रतीक हो जहाँ यथास्थितिलाई कायम राख्न मानिसको मुख थुन्नुलाई प्राथमिकता दिइन्छ । जहाँ वादविवाद र तर्कमाथि विश्वास राखिंदैन ।
    लोकतान्त्रिक तथा प्रगतिशील समाजमा यस्तो धारणाले वास पाउँँदैन । यहाँ केटाकेटीहरू पढाइमा रुचि, भयले होइन खुशी दिने वातावरण पाएर, देखाउँछन् र उनीहरूलाई पढाइ उपयोगी लागेमा लिन्छन् । उनीहरू विद्यालय र शिक्षकहरूको सम्मान त्यस बेला गर्छन् जब शिक्ष्Fकहरू पनि उनीहरूको सम्मान गर्छन् र आप्mनो दायित्व पूर्ण संवेदनशीलता र निष्ठाका साथ पूरा गर्छन् । त्यस बेला सम्मान आडम्बर हुँदैन, वास्तविक हुन्छ । वर्तमानमा जसलाई हामी सम्मान भन्छौं, त्यो एक प्रकारको भ्रममात्र हो । अनुशासनको आवश्यकता त्यहाँ हुन्छ जहाँको अवस्था व्यवस्थित छैन र जहाँ अराजकता हुन्छ । आप्mनो असफलता लुकाउन यस्तो ठाउँमा ‘सबै राम्रो छ’ भन्ने भ्रम पैदा गर्न दिखावटी अनुशासन कायम गरिन्छ । यस निष्कर्षमा पुगेपछि कुनै पनि प्रकारको हिंसालाई जायज भन्न मिल्दैन । चाहे त्यो महान् विचारमा आधारित होस् वा धर्म वा राष्ट्रको नाउँमा नै किन नहोस् । हामीले के बुझ्नुपर्ने हुन्छ भने अहिंसा उन्नत समझको प्रतीक हो र हिंसा पिछडिएको समाजको द्योतक हो । कुनै पनि प्रकारको हिंसालाई जायज भन्नुको अर्थ मानवीय सम्भावनालाई ध्वस्त पार्नु हो ।
    कुटाइको सम्बन्धमा जति तर्क दिइन्छ त्यसलाई यदि हामीले अनुभवको आधारमा चिन्तन गर्छौं भने हामी यस कारण पढ्यौं किनभने पढाई हाम्रो आवश्यकता हो भन्ने बोध भयो । हामीले के बुझ्यौं भने पढाइ जीवनको लागि धेरै महŒवपूर्ण कुरा हो । कुटाइ हेरेर के लाग्थ्यो भने यसको कुनै आवश्यकता थिएन । यदि हामीलाई सहानुभूतिपूर्वक पढाइएको भए हामी झन् राम्रो गर्न सक्थ्यौं । आलेखको प्रारम्भमा जुन शिक्षामा नयाँ सोचको कुरा गरिएको छ त्यो केही विद्यालयमा लागू पनि भइरहेको छ तर धेरैजसो विद्यालयमा आज पनि उल्टो गङ्गा बगिरहेको छ । खासगरी निजी विद्यालयमा आज पनि बस्ताको बोझ कम भएको छैन । एउटै विषयका लागि कैयौं किताब किन्न लगाइन्छ । त्यहाँ केटाकेटीहरूलाई परिवेशविपरीत भाषामा शिक्षा ग्रहण गर्नुपरिरहेको छ । परिणामस्वरूप उनीहरू प्रश्नको जवाफ घोक्न बाध्य छन् । भनिन्छ शारीरिक उत्पीडनभन्दा मानसिक उत्पीडन कष्टकर र दुःखदायी हुन्छ । निजी विद्यालयका विद्यार्थीहरू प्रत्येक दिन यस्ता मानसिक उत्पीडन झेल्न अभिशप्त छन् । तर गम्भीर प्रश्न के छ भने कहिल्यै हामी यस समस्याबाट मुक्त हुने प्रयास गर्छौं ? शायद त्यस बेला जब कुनै ‘युगपुरुष्’” आएर हामीलाई यो कुरो सम्झाउँछ ? त्यस बेलासम्म हामीलाई प्रतीक्षा गर्नैपर्ने हुन्छ ।
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : शिक्षा कि शारीरिक–मानसिक उत्पीडन
शिक्षा कि शारीरिक–मानसिक उत्पीडन
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhN9kERjEEG7PrOcJXPxOYQfmaRv_qvqhq_XOFIXzecQe0SXz-z_IbSIExK5RBxBt6kYMrJD2QlEIb1ca9CCyAP2HKp8n0kC657HBU7hGLwZu95yQ8Ykn-OD6paDVcpXf_d06R8xNT3J1LC/s200/anant+lal+das.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhN9kERjEEG7PrOcJXPxOYQfmaRv_qvqhq_XOFIXzecQe0SXz-z_IbSIExK5RBxBt6kYMrJD2QlEIb1ca9CCyAP2HKp8n0kC657HBU7hGLwZu95yQ8Ykn-OD6paDVcpXf_d06R8xNT3J1LC/s72-c/anant+lal+das.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2018/09/blog-post_661.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2018/09/blog-post_661.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy