$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

सत्यको स्वरूप

SHARE:

    सत्यको वास्तविक स्वरूप अनुभव गर्नको लागि असत्यको स्वरूप बुझ्न परम आवश्यक छ, किनभने जसलाई रातिको ज्ञान हुँदैन, उसलाई दिनको ज्ञान कसरी हुन सक्छ ? अतः सत्यको यथार्थ ज्ञान भएपछि नै सत्यको अभिलाषीले सत्यलाई बुझ्न सक्छ । जसले असत्यलाई जान्न सक्दैन, उसले सत्यलाई पनि जान्न सक्दैन ।
    संसारका सभ्य समाजले गुणलाई  सत्य र दोषलाई असत्य भन्छ, किनभने दोषमा गुणले शासन गर्छ– जस्तै स्थिरता चञ्चलतामा, सदाचार दुराचारमा, योग भोगमा, प्रेम द्वेषमा, त्याग रागमा, संयम असंयममा, आनन्द दुःखमा, चैतन्य जडमा र अहिंसा हिंसामा । यी कुरा विचार गरेपछि प्रश्न उठ्छ गुणले दोषमा कि दोषले गुणमा शासन गर्छ ? यसको उत्तर हो– गुण दोषको अपेक्ष्Fा बढी स्वाभाविक हुन्छ । जसरी आँखाले हेर्नु स्वाभाविक हो, अर्थात् त्यस क्रियामा कर्ताले कुनै प्रकारको भाव बनाउँदैन, तब हेर्नुलाई कहिल्यै दोष भन्न सकिंदैन । त्यो दोष तब बन्छ, जब देखेको रूपबाट सुख प्राप्त गर्ने अभिलाषा उत्पन्न हुन्छ । यद्यपि सुख भेटिदैंन, तर अविचारको कारण बिचरा आँखाले रूपमा सुख खोज्छ, यस कारण अन्त्यमा दुःखी हुन्छ र जसबाट दुःख हुन्छ, त्यही नै दोष हो ।
    इन्द्रिय स्थिर भएपछि चञ्चलता मेटिन्छ । त्यस व्यक्तिलाई संसारले आदरको दृष्टिले हेर्छ र जसले इन्द्रियलाई संयम गर्न सक्दैन, त्यसलाई संसारले निरादर भावले हेर्छ । यस नियम अनुसार प्रत्येक गुणले प्रत्येक दोषमाथि विजय प्राप्त गर्छ । संसारलाई गुणयुक्त जीवनको सर्वदा आवश्यकता छ । यदि संसारमा गुणयुक्त जीवन व्यतीत गर्नुछ भने गुणलाई सङ्ग्रह गर्नु परम आवश्यक छ ।
    सत्यको वास्तविक स्वरूप गुण र दोष दुवैभन्दा टाढा छ, किनभने गुण आए पनि कमी शेष रहन्छ । अतः जुन सब प्रकारबाट पूर्ण छ, अर्थात् जसमा कुनै प्रकारको दोष छैन, त्यही सत्यको स्वरूप हो । सत्यको स्वरूपको कथन गर्न सकिंदैन, बरु त्यसलाई स्वयम् अनुभव गर्न सकिन्छ, किनभने कथन गर्ने सबै साधनले अपूर्ण हुन्छ । अपूर्णले कहिल्यै पूर्णको कथन गर्न सक्दैन । सत्यको स्वरूप व्यक्तित्वबाट अतीत हुन्छ । सत्यले आपैंmलाई प्रकाशित गर्छ।
    आवश्यकता त्यस वस्तुको हुन्छ, जसको बिना बस्न सकिंदैन । सबै महानुभावले स्थायी प्रसन्नता चाहन्छ । जब संसारको कुनै अवस्थाले स्थायी प्रसन्नता दिन सक्दैन, त्यसका अभिलाषीले संसार त्याग गर्न बाध्य हुन पुग्छ ।
    यदि विचारशील पुरुषले आप्mनो अभिलाषाको जाँच गर्छ भने उसलाई यो कुरा राम्ररी थाहा हुन्छ कि अभिलाषा केवल दुई प्रकारका हुन्छन्– एक, शारीरिक आवश्यकता पूर्तिको लागि र अर्को, सब प्रकारबाट पूर्ण हुनको लागि । शारीरिक आवश्यकता पूर्तिको लागि कर्म तथा संसारको आवश्यकता पर्छ ।
    सद्भावपूर्वक सत्यको अभिलाषा नै सत्यको मार्ग हो । जसरी ठूलो माछा सानो माछालाई खाएर स्वयम् मर्छ, त्यसै प्रकार सत्यको अभिलाषा सबै अभिलाषालाई मेटाएर अन्त्यमा आपैंm मेटिन्छ । बस, त्यस कालमा सत्यको अनुभव हुन्छ । सत्यप्राप्तिको लागि कुनै सङ्गठनको आवश्यकता पर्दैन, बरु सबै सङ्गठन मेटाउनुपर्छ ।
    तपाईंले आपूmलाई जुन कल्पनामा बाँध्नुभएको छ, त्यस अनुसार कर्म गर्नुपर्छ र अनावश्यक कार्यलाई त्याग्नुपर्छ । जसले आवश्यक कार्य पूरा गर्दैन र अनावश्यक कार्यलाई मनमा जम्मा गर्छ, त्यसले अगाडि–पछाडिको व्यर्थचिन्तन गरिरहन्छ ।
    आवश्यक कार्य के हो ? जुन कार्यबिना रहन सकिन्न, जसलाई गर्ने साधन प्राप्त छ तथा जसलाई गर्न कुनै भय हुँदैन, त्यही आवश्यक कार्य हो । कर्ताले आप्mनो कर्तव्यको पालन गरेपछि स्वयम् उन्नति गर्छ ।
    जीवनको परिस्थिति चाहे जस्तोसुकै किन नहोस्, सत्यको अनुभवको लागि सबै मनुष्य समर्थ छ । सत्य संसारको सहायताबाट पाउन सकिंदैन । यदि गुणको अभिमानीले आप्mनो गुणाभिमानलाई मेटाउन सक्दैन, तब उसले पनि सत्यलाई पाउन सक्दैन । तर यदि जब महान् पतितले आप्mनो पतित स्वभावलाई मेटाइदिन्छ, तब उसले सत्यलाई पाउँछ । जसलाई संसारले कुनै प्रकारले प्रसन्नता दिन सक्दैन, उसले पनि सत्यलाई पाएर अपार आनन्द पाउँछ ।
    व्यक्तित्वको गुलामीको त्याग नै सत्यको साधन हो । तपाईं आपूmमा जुन व्यक्तित्व अनुभव गर्नुहुन्छ, के तपाईंले त्यसलाई कहिल्यै हेर्नुभएको छ ? तब तपाईं यो भन्न बाध्य हुनुपर्छ कि हामीले आप्mनो व्यक्तित्वलाई सुनेर स्वीकार गरेका छौं, देखेका छैनौं ।
    यदि यो भन्यौं भने शरीरको व्यक्तित्व  हेरेपछि थाहा हुन्छ, तब त्यसको उत्तर यही हुनेछ कि शरीर त संसारदेखि अभिन्न छ, त्यसमा तपाईंको के ? जुन शरीरलाई तपाईं आप्mनो सम्झिनुहुन्छ, त्यो वास्तवमा सारा संसारसँग एक छ । शरीर तथा संसार अङ्ग तथा अङ्गीको समान हुन्छ । शरीर संसारसँग अभिन्न छ ।
    अतः सुनिएका व्यक्तित्वलाई विचाररूपी अग्निमा जलाउनुपर्छ । व्यक्तित्व मेटिनेबित्तिकै गुलामीको अन्त्य हुनेछ र सत्यको मार्ग देखिन्छ । सत्यको मार्ग यति सङ्कीर्ण छ कि सत्यका अभिलाषी स्वयम् एक्लै मात्र जान सक्छ । यहाँसम्म कि मन, बुद्धि आदिसम्मको साथ छोड्नुपर्छ किनभने सङ्गठनलाई मेटाउनु नै सत्यको साधन हो ।
    जसलाई प्रसन्नता दिन संसार असमर्थ छ, अर्थात् जसलाई भोगमा रोग, हर्षमा शोक, संयोगमा वियोग, सुखमा दुःख, घरमा वन, जीवनमा मृत्युको अनुभव हुन्छ, त्यही नै सत्यको अधिकारी हो ।
    भोग गर्नाले शक्तिको ¥हास हुन्छ । शक्ति ¥हास भएपछि रोग नबोलाइकनै आइपुग्छ, त्यसपछि भोगकर्ता भोग गर्न असमर्थ हुन पुग्छ । यस्तो अवस्था आएपछि भोगबाट जुन हर्ष भएको थियो, त्यसभन्दा बढी शोक आइपुग्छ । यस दृष्टिबाट विचारशीलले हर्षमा शोकको अनुभव गर्छ । चाहे जस्तोसुकै सुन्दर भोग किन नहोस् तथा समाजको नियम अनुकूल नै होस् र भोग्ने शक्ति पनि होस्, तर पनि शक्तिहीन हुनु अनिवार्य हुन्छ ।
    योगबाट शक्तिको विकास हुन्छ तथा भोगबाट विनाश हुन्छ । योग र भोगमा केवल यही अन्तर छ कि भोगको लागि शब्द, स्पर्श, रूप, रस, गन्धादि विषयसँग सम्बन्ध हुन्छ र योगको लागि विषयलाई त्यागेर विषयातीत अनन्त सत्यसँग सम्बन्ध हुन्छ ।
    योग र ज्ञानमा केवल यही भेद रहन्छ कि योगी योगाभिमानको कारण परमतŒवबाट अभिन्न हुन सक्दैन, यसै कारण योगीमा अनेक प्रकारको अद्भुत शक्ति उद्भासित हुन्छ । भोगको अभाव भएपछि योग आपैंm आइपुग्छ । योग स्वतन्त्र तथा भोग परतन्त्र हो, किनभने योगको लागि संसारतर्पm हेर्नुपर्दैन ।
    जुन प्रकार फलको फसल किन्न केवल फलको दाम दिनुपर्छ र छाया बिना मूल्यकै पाइन्छ, त्यसै प्रकार ज्ञान भएपछि योग स्वतः हुन्छ । यद्यपि ज्ञाननिष्ठ पुरुषलाई योगको कुनै आवश्यकता हुँदैन तथापि असङ्गताको कारण योग आपैंm हुन्छ । अतः जसलाई योग र भोगले शान्ति दिन सक्दैन, त्यही सत्यको अधिकारी हो ।
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : सत्यको स्वरूप
सत्यको स्वरूप
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2018/07/blog-post_381.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2018/07/blog-post_381.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy