$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

लोकतन्त्र र शिक्षा

SHARE:

अनन्तकुमार लाल दास

    नेपालको सबैभन्दा ठूलो चाड दशैंसँगै लोकतन्त्रको ठूलो उत्सवको पहिलो चरणको स्थानीय निर्वाचन सम्पन्न भइसकेको छ । प्रदेश नं. २ को आम जनता समग्र परिणामको प्रतीक्षा गरिरहेको छ । लोकतन्त्रप्रति जनताको विश्वास बढेको छ । वास्तविक लोकतन्त्रमा न सामाजिक भेदभावको कुनै ठाउँ हुन्छ, न कुनै प्रकारको आर्थिक असुरक्षाको । तर निर्वाचन र मत परिणामलाई नियाल्दा के प्रस्ट हुन्छ भने अहिले पनि हामी पिछडिएको लोकतन्त्रमा बाँचिरहेका छौं । नेपाली लोकतन्त्रलाई नियन्त्रण गर्ने समकालीन राजनीतिमा जस्तो नेतृत्वको वर्चस्व बढिरहेको छ त्यसले के प्रश्न उब्जाएको छ भने तीन करोडभन्दा बढी आबादी भएको यस देशमा पञ्चायतकालदेखि हालसम्म संसद्मा जसको हातमा नेतृत्व रहेको छ उनीहरू कुन वर्गका हुन् र सही अर्थमा कसको प्रतिनिधित्व गर्छन् ? देशको बहुसङ्ख्यक जनता गरीबीको रेखामुनि बाँचिरहेको छ । के यो वर्तमान नेतृत्व उनीहरूको भोक, शिक्षा, स्वास्थ्य र उनीहरूका लागि रोजगारप्रति प्रतिबद्ध छ ? नेपाल कृषिप्रधान देश हो तर संसद्मा कतिजना किसान छन् ? आज देशमा जुन प्रकारको चुनावी संस्कृतिको विकास भइरहेको छ त्यसमा गरीबीको रेखामुनि रहेका शायद नै कसैले सांसद बन्ने सपना देख्न सक्ला । आज देशको आम जनता मात्र मतदाता वा उपभोक्ता बन्ने हैसियतमा छ ।
    एउटा यस्तो बेला पनि थियो जब राजनीतिक र सामाजिक क्षेत्रमा नेतृत्व स्वाभाविकरूपमा प्रकट हुन्थ्यो । समाजले पनि इमानदारीसाथ आआप्mनो नेताको चयन गथ्र्यो । नेताहरूमा पनि जुन गुण हुनुपर्ने हो त्यो हुन्थ्यो । त्यस बेलाका नेताहरूमा अपेक्षाकृत निष्ठा, नैतिकता र सामाजिक मूल्यप्रति आस्था थियो । उनीहरूको सरोकार सामाजिक विकाससँग हुन्थ्यो । जनान्दोलनलाई छाडेर यदि संसदीय राजनीतिको कुरा मात्र गर्ने हो भने आज नेता समाजसेवा र लामो जनसङ्घर्षजस्ता बोर हुने र थकाउने बाटो रोज्दैनन् । आज उनीहरू राजनीतिक र औद्योगिक घरानाबाट वा नौकरशाहीबाट आउँछन् । यही नै वर्तमान लोकतन्त्रको सबैभन्दा ठूलो सङ्कट पनि हो । यस्तो बेलामा यदि कार्यपालिका, विधायिका र न्यायपालिकाको स्वभाव जनविरोधी हुन्छ भने मिडियाको जिम्मेवारी जनपक्षीय हुनुपर्छ । विडम्बना के छ भने मिडिया पनि कर्पोरेटको जालोमा पँmसेको छ । यसबाट के प्रस्ट हुन्छ भने अधिकांश मिडिया पनि सत्यको खोजी र झूटलाई ध्वंस गर्नेतर्पm नलागेर कर्पोरेट र सत्ताबीच दलालीको दलदलमा पँmस्दै गइरहेका छन् ।
    आज ग्लोबल वार्मिङ्गले गर्दा दिन प्रतिदिन पर्यावरणमा उथलपुथल भइरहेको छ । प्रतिदिन वनजङ्गलको फडानी भइरहेको छ । पहाडहरू भत्काउने काम जारी छ । बर्र्सेिन नदीहरूले ताण्डव देखाइरहेका छन् । हाम्रो पाठ्यपुस्तकहरूमा यस्ता कुरा जुनस्तरमा उठनुपर्ने हो, त्यो देखिएको छैन । यसको एक मात्र कारण के हो भने प्रजातन्त्र प्राप्त भए पनि हाम्रो शैक्षिक व्यवस्थामा विद्यमान पुरानो रोग हालसम्म यथावत छ । एकलव्यलाई गुरुले नसिकाए पनि उनले आप्mनो अध्यवसायले धनुर्विद्या सिके तर उनको औंला द्रोणाचार्यले विद्यादानको रूपमा मागेर लिए । यो मिथक भए तापनि हाम्रो पाठ्यपुस्तकमा यस कारण पढाइन्छ कि विद्यार्थीहरू अनुशासित बनून् र डिग्री हासिल गर्ने क्रममा भइरहेको शोषणको प्रतिकार नगरून् । गुरुको सेवादेखि उनको घरमा तरकारीको झोला पु¥याउन कुनै प्रकारको सङ्कोच नगरून् । अर्थात् निर्लिप्त भावले माड्सापको झोला र शिक्षाको अर्थी बोक्न सक्षम बनून् ।
    आज शिक्षकहरू पनि धर्म, लिङ्ग, रूपरङ्ग, धनीगरीबजस्ता भेदभाव हटाउने प्रयास गरिरहेका छैनन् । यस कार्यमा शिक्षक मात्र होइन हाम्रो सामाजिक संरचना पनि कम दोषी छैन । आज पनि महिला शिक्षाको अनिवार्यता कायम हुनसकेको छैन । वर्तमान बदलिंदो परिवेशमा पनि विद्यालयको स्थिति जेलभन्दा बढी राम्रो हुन सकेको छैन । भन्न खोजिएको के हो भने आज पनि हाम्रो शिक्षा व्यवस्था सामाजिक सोचलाई परिवर्तन गर्न सफल भइरहेको छैन । शिक्षा व्यवस्थाका चुनौतीहरूलाई हाम्रो नयाँ नेतृत्वले कुन हदसम्म समाधान गर्न सक्छ यो हेर्न अहिले बाँकी नै छ । यदि आम जनता शिक्षित हुन्छ भने हाम्रो समाज पनि शिक्षित हुन्छ । समाज शिक्षित भएपछि स्वयं वनजङ्गल र पहाडको संरक्षण गर्न थाल्छ । नदीहरूको ताण्डवमाथि नियन्त्रण गर्न सक्छ । यस्ता काम गर्न उनीहरूलाई कुनै पुरस्कार वा दण्ड दिने आवश्यकता पनि हुँदैन । यहाँ शिक्षाको अर्थ सर्टिफिकेट मात्र प्राप्त गर्नु नभई समाजमा विद्यमान द्वेष, रिस, इैष्र्या र जडता हटाउनु हो तर विडम्बना के छ भने वर्तमान शिक्षा व्यवस्थाले हालसम्म पनि यो कार्य गर्न सकिरहेको छैन ।
    अहिले शिक्षा व्यवस्था पतनोन्मुख छ । सामुदायिक विद्यालयहरूमा लगानीको तुलनामा परिणाम नगण्य छ । नेतृत्व पक्षले यसतर्पm ध्यान दिनुको साटो संस्थागत विद्यालयलाई फल्नेफुल्ने नीति बनाउनेतर्पm लागेको छ । यस्ता विद्यालयहरूमा स्तरीय शिक्षाको नाउँमा अभिभावकसँग मोटो रकम असुलिन्छ । हाम्रो सरकारको यसमाथि भाषणबाजी बाहेक कुनै प्रकारको नियन्त्रण छैन । यस्ता विद्यालयमा पुग्ने केटाकेटीहरूको पिठ्यूँ र मनमाथि कति प्रकारको बोझ लादिएको छ भनी साध्य छैन । यो काम संस्थागत विद्यालयले एक्लै गरेका होइनन् । यस काममा बेग्लाबेग्लै झन्डा बोकेका सरकारले पनि योगदान दिएका छन् । सामुदायिक विद्यालयमा किताब बोक्ने झोलाको बोझ कम भए तापनि ध्यान दिनुपर्ने कुरो के हो भने त्यहाँ पढने केटाकेटीहरू कुन पृष्ठभूमिबाट आउँछन् । यस परिप्रेक्ष्यमा यदि सामुदायिक विद्यालयको गन्ती नराम्रो र रोजगार प्रदान गर्न नसक्ने विद्यालयको रूपमा भइरहेको छ भने त्यहाँ आमाबुवाको काममा सहयोग गर्नु छाडेर किन केटाकेटीहरू नियमित विद्यालय जान्छन् ?
    निर्वाचनताका राजनीतिक दलहरूले आआप्mनो घोषणापत्रमा शिक्षामा सुधारका अनेकौ कुरा सामेल गर्छन् । कहिलेकाहीं शिक्षाको व्यवसायीकरणलाई रोक्ने कुरालाई इमानदारिताका साथ लागू गर्ने प्रतिबद्धता पनि गर्छन् । सही भन्ने हो भने शिक्षामा व्यवसायीकरणको कुरा त राजनीतिक दलहरूले गर्छन् तर शिक्षाको निजीकरणमाथि प्रतिबन्ध लगाउने कुरामा शान्त भइदिन्छन् । नेपालमा प्रजातन्त्र प्राप्तिपछि खुलेका निजी विद्यालयहरूको अर्थ व्यावसायीकरण मात्र थिएन । निजी विद्यालयहरू त्यस बेला पनि थिए तर उनीहरूको उद्देश्य मात्र मुनाफा कमाउनु थिएन । तर जुन दिनदेखि निजी विद्यालयहरूलाई कम्पनी ऐन अन्तर्गत दर्ता गरियो, अर्थात् व्यापार गर्ने छुट दिइयो त्यस दिनदेखि निजीकरण व्यवसायीकरणको पर्याय बनेको छ । शिक्षाको यस प्रकारको स्वरूपले गर्दा समाजमा विभेद पैmलिरहेको कुरालाई कुनै पनि राजनीतिक दलले विरोध गरिरहेको छैन । यसरी संस्थागत विद्यालयहरूले संविधानमा लेखिएका समानताको दर्शन हुर्कन दिइरहेका छैनन् ।
    आज विद्यार्थीहरूको मनमा चलचित्र, टेलिभिजन र मोबाइलप्रति आकर्षण दिन प्रतिदिन जसरी बढदै गएको छ त्यसको प्रत्यक्ष प्रभाव उनीहरूको शिक्षामाथि परिरहेको छ । आज परिवारका सदस्यहरूलाई पनि एक अर्काले के गरिरहेको छन् भन्ने कुरा थाहा हुँदैन किनभने उनीहरूसँग यसबारे खोजखबर लिने समय नै हुँदैन । केटाकेटीहरूमाथि केही यस्ता पनि बोझ छन् जसले उनीहरूलाई विद्यालय जानबाट रोक्छ । यस्ता धेरै केटाकेटी छन्, जो बीचमैं पढाइ छोडन बाध्य हुन्छन् । यस्ता केटाकेटीहरूको समस्या समाधान गर्नेतर्पm कुनै नेता वा राजनीतिक दलको ध्यान नै पुगेको छैन । दुर्गापूजाको माङ्गलिक बेला आत्ममन्थनको अवसर पनि हो । एउटा कर्मठ र कुशल नेतृत्वमा सिङ्गो राष्ट्रको महŒवाकाङ्क्षा लुकेको हुन्छ । त्यसैले विजयादशमीको यस महान् चाडको शुभ साइत र निर्वाचन परिणामबाट एउटा सक्षम नेतृत्वको उद्भव होस् जसले जनभावना अनुसार काम गर्न सकोस् । उनीप्रति समाजको सार्थक आश होस् र ती नेतृत्वकत्र्ताहरूलाई कहीं कतैबाट कुनै प्रकारको आरोप नलागोस् । आम जनताको घरदैलोमा खुशियाली छाओस् भन्ने शुभकामनाका साथ सरोकारका सबै पक्ष सतर्क, सजग र संवेदनशील होऊन् र राष्ट्रिय गौरवको महायात्राका लागि सबै एकजुट भएर कामको थालनी गरून् भन्ने मङ्गलमय शुभकामना १
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : लोकतन्त्र र शिक्षा
लोकतन्त्र र शिक्षा
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiGmb8y1-Qc41hqufRwP_Xj_YUIst289PuHpk1-5NwMLYY3tWMFFOjFC2Ly9yiix3EMLX4DkiygQ3-LSwDmUBUmEnhIRL-6YQvglGYs0aTClHVfjkJaz8PcpwQPFLk26TuA3MX3u31W1deA/s200/anant+lal+das.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiGmb8y1-Qc41hqufRwP_Xj_YUIst289PuHpk1-5NwMLYY3tWMFFOjFC2Ly9yiix3EMLX4DkiygQ3-LSwDmUBUmEnhIRL-6YQvglGYs0aTClHVfjkJaz8PcpwQPFLk26TuA3MX3u31W1deA/s72-c/anant+lal+das.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2017/09/blog-post_138.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2017/09/blog-post_138.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy