$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

सरकार व्यापारी जनता भिखारी ?

SHARE:

- ओमप्रकाश खनाल
    सरकारप्रमुख र विभागीय मन्त्रीहरूले बेलाबेलामा विघटित वीरगंज चिनी कारखाना पुनर्सञ्चालनको चर्चा झिक्दै आएका छन् । उद्योगमन्त्री कर्णबहादुर थापाले हालै यो कारखाना सञ्चालनका निम्ति इमानदार प्रयास गर्ने प्रतिबद्धता जनाएपछि सरोकारका पक्षको चासो तानिएको छ । वीरगंज आगमनका क्रममा कारखानाको स्थलगत अवलोकनलाई मुख्य कार्यक्रम बनाएका मन्त्री थापाले सञ्चालनका निम्ति गहन अध्ययनको योजनासमेत सुनाए । यो कारखाना सरकारी स्वामित्वको नेपालकै सबैभन्दा पुरानो चिनी कारखाना मात्र नभएर प्रत्यक्षरूपमा बारा, पर्सा र रौतहटको जनजीविकाका अनेक आयामहरूसित जोडिएकाले पनि यसको सञ्चालनमा यस क्षेत्रको स्वाभाविक लगाव हुने नै भयो । यसो त २०५९ सालमा विघटन भएयता सञ्चालनका थुप्रै प्रयासहरू खेर गइसकेका छन् । खासमा त्यसयता यो कारखाना सरकारप्रमुख र मन्त्रीहरूको अवलोकन र प्रतिबद्धताको गोलचक्करमा जेलिएको छ । विभागीय मन्त्रीको गहन अध्ययनको पछिल्लो आलाप पनि यसकै परिणति हो । तर विडम्बना के छ भने सरकारले सञ्चालनको एउटा गतिलो मोडालिटी बनाउन सकेको छैन । कारखाना सञ्चालनको माग सरकार, न्यायिक निकाय, कारखानाको गेटदेखि दलीय नेतृत्वको दैलोसम्म पुग्नु यसकै प्रमाण हो । यथार्थमा राजनीतिक दलका स्थानीयदेखि शीर्ष हस्तीसम्मले कारखाना सञ्चालनसित जोडिएका भावनालाई दुनो सोझ्याउने दाउ मात्र बनाए । तीतो लागे पनि सत्य यही हो ।
    कारखाना सञ्चालनको विषयवस्तुमा नेता, किसान, कर्मचारी र निजी क्षेत्रका आआफ्नै स्वार्थ देखिएको छ । यी सबै पक्षका आफ्नै अभीष्ट होलान् ।  लोकप्रियताका लागि जसले जस्तो सुन्न चाहन्छ, त्यही खालका आश्वासन पस्किनु एउटा चतुर्‍याइँ हुन सक्ला । तर कारखानालाई सञ्चालनमा ल्याउनु कतिको उपयुक्त हुन्छ वा कसरी सञ्चालनमा ल्याए प्रभावकारी हुनेछ भन्नेबारेमा पर्याप्त मन्थन आवश्यक छ । सार्वजनिक संस्थान निर्देशन बोर्डले केही समयअघि सरकारलाई निजीकरणमार्फत् कारखाना सञ्चालनको उपाय सुझाएको थियो । तर यो उपायमा निजी क्षेत्रको रुचि देखिएको छैन । यसैले घाटा खाएर विघटन भएको कारखाना सञ्चालन कतिको मुनासिब हुन्छ ? उत्पादनमा नवीन प्रविधि प्रवेश भइरहँदा ५० वर्ष पुरानो संरचनाबाट कस्तो व्यावसायिक प्रतिफल प्राप्त होला ? यस्ता आशड्ढाको नीतिगत समाधानलाई पनि प्राथमिक कार्यसूचीमा राख्नुपर्दछ ।
    २०२१ सालमा तत्कालीन सोभियत सङ्घको सहयोगमा स्थापना भएको यो कारखानाको उखु क्रसिङ क्षमता कुनै बेला दिनको एक हजार ५ सय मेट्रिक टनसम्म थियो । यो कारखानाले त्यसताका चिनीको नेपालको कुल मागको २० प्रतिशत भरथेग गरेको थियो । १० प्रतिशतको रिकभरी दर कारखाना बन्द हुँदा ६ प्रतिशतमा झरेको थियो । अहिलेका अन्य प्रतिस्पर्धी निजी क्षेत्रका चिनी उद्योगको तुलनामा यो रिकभरी अत्यन्तै कम हो । नेपालमा अहिले निजी क्षेत्रबाट ९ ओटा चिनी उद्योग सञ्चालनमा छन् । बढी उत्पादन क्षमता र नयाँ प्रविधिका उद्योगको रिकभरी ११ प्रतिशतसम्म छ । औसत रिकभरी ९ प्रतिशत छ । चिनी उत्पादनमा खाँडसारीहरूको योगदान बेग्लै छ । स्वदेशी उद्योगहरूले हामीकहाँ चिनीको अनुमानित वार्षिक एक लाख ७० हजार मेट्रिक टन मागको अधिकांश अंश पूर्ति गरेका पनि छन् ।
    चिनीको मूल्य उखुको मूल्यमा भर पर्दछ । उद्योगीहरूका अनुसार अहिले एक किलो चिनीको कारखाना मूल्य मात्र कम्तीमा ६५ रुपैयाँ पर्दछ । यो मूल्यको आधारमा चिनीमा प्रतिकिलो २ देखि ३ रुपैयाँसम्म घाटा भएको उद्योगीहरूको भनाइ छ । यसवर्ष उखुको मूल्य निर्धारणमा किसान र उद्योगीहरूबीच भएको तानातानको कारण घाटाको यही परिमाण नै मुख्य हो । निजी क्षेत्रले सञ्चालन गरिराखेका अहिलेका अधिकांश उद्योग ४ हजार ५ सयदेखि ५ हजार मेट्रिक टन क्रसिङ क्षमताका छन् । र, नयाँ प्रविधिका कारण रिकभरी पनि बढी छ । यसरी क्रसिङमा एक तिहाइ र रिकभरीमा आधा क्षमतामा रहेको सरकारी चिनी कारखानालाई यथास्थितिमा प्रतिस्पर्धामा उत्रानु आत्मघाती हुने देखिन्छ । नयाँ प्रविधि र बढी क्षमतामा सञ्चालित उद्योगहरूले घाटाको आँकडा पस्किरहेका बेला वीरगंज चिनी कारखानाको क्षमतामा आमूल सुधार नगरी यथास्थितिमा सञ्चालन गर्ने हो भने सञ्चालनको उद्देश्य कदापि हासिल हुने छैन ।
    वीरगंजको केन्द्रबाट करिब ५ किलोमिटर टाढा रहेको कारखाना क्षेत्र यति बेला स्थानका हिसाबले पनि अनुपयुक्त छ । २ दशकयता कारखाना आसपासका क्षेत्रमा भइरहेको बस्ती विस्तार र सँगै जोडिएको त्रिभुवन राजपथमा बढ्दो सवारी चापले आवश्यकीय कच्चा पदार्थ ढुवानीमा समस्याको सम्भावना छ । कारखानाबाट उत्पादित प्रदूषण विसर्जन र त्यसमा स्थानीयको सम्भावित अवरोधलाई बेवास्ता गर्न पनि सकिन्न । यस कारण कारखानाको ६५ बिघा क्षेत्रफल कम छ । विगतमा सरकारले आह्वान गरेको लिजको प्रस्ताव सफल नहुनु यही कारण थियो । बाक्लो बस्ती क्षेत्रमा रहेको कारखानाको सम्पत्ति बिक्रीबाट आसपासकै ग्रामीण क्षेत्रमा आधुनिक प्रविधिको उद्योग खोल्न सकिने सम्भावना नभएको होइन । एउटा ५ हजार मेट्रिक टन क्षमताको अत्याधुनिक चिनी उद्योग स्थापनामा २ अर्ब रुपैयाँ खर्च हुन्छ । वीरगंजको यही चिनी कारखानालाई मर्मत गरी सञ्चालनमा ल्याउने हो भने पनि एक अर्ब रुपैयाँ खर्च हुने अनुमान सरकारकै हो । यस हिसाबले कारखानाको उत्पादन युनिट र आसपासको सम्पत्तिको बिक्रीबाट आउने रकम अन्य स्थानमा उद्योग खोल्न पर्याप्त हुन सक्छ । सरकारले चिनी कारखानाका लागि जग्गा अधिकरण गरेर लिएकाले बिक्री प्रयोजनमा स्थानीयको अवरोध हुने भएकाले पनि यस उद्देश्यका लागि उपयुक्त र मान्य निर्णय लिनु सजिलो भने छैन । विगतमा बाराको डुमरवानामा रहेको चिनी कारखानाको ८३२ बिघा जग्गा बिक्री गर्न खोज्दा स्थानीयको अवरोधका कारण उद्योग मन्त्रालयलाई फर्काइएको थियो । यसैले यो विकल्पका निम्ति स्थानीयदेखि नीति निर्माण र निर्णयको तहसम्म वृहत् सहमति र सहकार्यको आवश्यकता छ ।
सञ्चालनका लागि सहकारीको अवधारणा पनि अघि सारिएको छ । सरकार, निजी क्षेत्र, किसान, कर्मचारी, स्थानीय र सरोकारका सबै पक्षको साझेदारीमा कारखाना सञ्चालन भएमा अवरोधको सम्भावना पनि रहन्न भन्नेहरू पनि छन् । बेलाबेलामा भारतका बाबा रामदेवदेखि कारखाना स्थापनामा सहयोग पुर्‍याएका रसियालीहरूले पनि सञ्चालनमा रुचि देखाएका प्रसङ्गहरू बाहिर नआएका होइनन् । सञ्चालनको सतहमा जे जति योजना र सम्भावना आए पनि कारखानाको क्षमता, प्रतिस्पर्धाको धरातल, प्रविधि, अवस्थितिलगायतका कारणले सञ्चालनमा निजी क्षेत्र आकर्षित नभएकै हो । यस यथार्थको धरातलमा फेरि सरकार आपैंmले कारखाना सञ्चालन गर्ने कुरा आएको छ  । तर यो कुनै पनि हालतमा प्रभावकारी हुने देखिन्न । यसै सन्दर्भमा अहिले एउटा प्रचलित भनाइ सम्झना भइरहेको छ,“सरकार व्यापारी जनता भिखारी ।” यो भनाइलाई विश्व अर्थतन्त्रका अभ्यासहरूले पुष्टि गरिसकेको छ । अझ नेपालको सन्दर्भमा त यो ठ्याक्कै मिल्न जान्छ । पूर्णसरकारी स्वामित्वका उद्योग टाट पल्टिंदा कैंयौंको रोजगारी खोसिएको छ । परोक्षरूपमा आयआर्जनका उपायहरू सुकेका छन् । जनताले तिरेको तिरोबाट सञ्चालित उद्योग बन्द हुँदा दैनिक जीवन र अर्थतन्त्रमा नै चक्रीय प्रभाव पर्छ । यसको व्ययभार अन्तत: जनताकै टाउकोमा आएको छ । यसै पनि सरकारले उद्योग व्यवसाय सञ्चालन गर्नु खुला बजार र उदार अर्थतन्त्रको मान्यतासित मेल खाँदैन ।
    हामीकहाँ उद्योग सञ्चालनमा सरकारी व्यवस्थापन पूर्णरूपमा असफल भइसकेको छ । वीरगंज चिनी कारखाना सरकारी अधीनमा रहेका उद्योग प्रतिष्ठानहरूको दुर्गतिको एउटा नमूना मात्र त हो । २०४६ सालको राजनीतिक परिवर्तनपछि सरकारमा आएका प्रत्येक दलहरूले कारखानालाई कार्यकर्ता भर्तीकेन्द्र बनाएयता नै अधोगति शुरू भएको हो । सरकारले उद्योग चलाउने नै होइन । बरु सरकारको काम सञ्चालनको उपयुक्त विकल्प र प्रभावकारी नियमनको हो । सरकार यसको तयारीमा लागिहालोस् । जुन अति राजनीतिको मारमा परेका अन्य सबै उद्योग प्रतिष्ठानहरूलाई पुनर्जीवनका निम्ति पनि मार्ग निर्देशक बन्न सकोस् । अन्यथा उपयुक्त मोडालिटी र  कार्ययोजनाबिना इमानदार प्रयासको प्रतिबद्धता र आश्वासनको चाङमा उभिएर उद्योग सञ्चालन सम्भव छैन ।
               यmपजबलब२िनmबष्।िअयm
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : सरकार व्यापारी जनता भिखारी ?
सरकार व्यापारी जनता भिखारी ?
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEic_XdT3LY5vpw8440wvh1_1SaDE9sgA2O_6cAYOL-kDRmPYLk0ZcS-z_jTR_03RHKXTsMh1iG4wCPXoEcodRXxdzGRVgdXSe-VgfQzl_OFBQZEc4ZRb_1ejw6t4-sQjaS_0WuX7ziALeGz/s1600/omprakash+khanal.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEic_XdT3LY5vpw8440wvh1_1SaDE9sgA2O_6cAYOL-kDRmPYLk0ZcS-z_jTR_03RHKXTsMh1iG4wCPXoEcodRXxdzGRVgdXSe-VgfQzl_OFBQZEc4ZRb_1ejw6t4-sQjaS_0WuX7ziALeGz/s72-c/omprakash+khanal.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2014/04/blog-post_26.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2014/04/blog-post_26.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy