$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

परीक्षामा बढी अङ्क ल्याउन यसरी अध्ययन गरौं–६

SHARE:

- अनन्तकुमार लाल दास   
के तपाईंले कहिल्यै खाने प्लेटमा राखिएको खानाको विश्लेषण गर्नुभएको छ ? तपाईंको खाने प्लेटमा खानासँगै चटनी र अचार किन पस्किएको होला ? कसैलाई खाने प्लेटमा हरियो खुर्सानी र नून किन चाहिन्छ ? खाने प्लेटमा सलादको के आवश्यकता छ ? कसैकसैलाई त खानामा पापड चाहिन्छ नै, आखिर किन ? यी सबैथोकका बावजुद कसैसँग ‘आज के खायौ’ सोधियो भने जवाफ हुन्छ–‘दालभात वा रोटी–तरकारी ।’ तपाईंले यो त खानु नै भयो तर सँगसँगै ससाना अन्य खाद्य पदार्थ जस्तै चटनी, पापड, अचार वा सलाद पनि खानुभयो ।
    मेरो प्रश्न यहाँ के छ भने यी कुराहरू खाएको किन बताउनुभएन ? तपाईं सम्झेबुझेर निश्चित रूपले यसो भन्नुहुन्न । मेरो दृष्टिमा यसो भन्नु पछाडिको कारण तपाईंले ससाना कुराहरूलाई महत्त्वपूर्ण बुझ्नु हुन्न तर रोचक कुरो के हो भने यी ससाना खाद्य पदार्थहरू तपाईंको खाने प्लेटमा नभइदिने हो भने दालभात वा रोटी–तरकारी त्यति मात्रामा खानुहुन्न जति मात्रामा खानुहुन्छ वा त्यति रुचिपूर्वक खानुहुन्न ।
    अब प्रश्न उठ्छ, हाम्रो खानामा चटनी, पापड, अचार वा सलादजस्ता खाद्यपदार्थको के उपयोगिता छ ? वास्तवमा यी खाद्य पदार्थहरूले हाम्रो स्वाद बढाउने काम गर्दछ । हाम्रो खानालाई रुचिकर बनाउने काम गर्दछ । स्वादमा विविधता ल्याउने काम गर्दछ र यस विविधताले गर्दा नै नीरस लाग्ने खाद्यपदार्थ पनि स्वादिष्ट हुने गर्दछ ।
    के हामीले यस कुरालाई आफ्नो मस्तिष्कको स्वादमाथि लागू गर्न सक्दैनौं र ? मलाई के लाग्छ भने हाम्रो मस्तिष्क पनि एकनासको कुरा पढ्दापढ्दै, सुन्दासुन्दै बोर हुन थाल्छ । त्यसलाई पनि स्वाद परिवर्तनको आवश्यकता महसुस हुन्छ । यदि हामीले उसको यस आवश्यकतालाई अलिकति पूरा गरिदियौं भने पुन: जाग्रत भई बाँकी पढाइ पूरा गर्न तत्पर भइहाल्छ ।
    यस कारण अध्ययनको दृष्टिले के कुरा महत्त्वपूर्ण छ भने एउटै विषयलाई लामो अवधिसम्म वा लगातार कैयौं दिनसम्म पढ्नुहुन्न । यदि बीचबीचमा अन्य हलुका विषयहरू पनि पढ्यौं भने हाम्रो मस्तिष्क पुन: सरस भई प्रमुख विषयको अध्ययनका लागि तयार भइरहन्छ । यस सम्बन्धमा गरेको प्रयोगले के देखाएको छ भने शुरु–शुरुमा केही विद्यार्थीहरूले यसलाई पढाइबीचको अवरोध पनि सम्झे । यस बुझाइको तहसम्म जाँदा मैलै के पाएँ भने उनीहरू एउटा कठिन विषयको अध्ययनबीच अर्को कठिन विषय नै पढ्ने गर्थे तर पुन: उनीहरूलाई हलुका विषय वा मनोरञ्जन प्रदान गर्ने विषय पढ्न सल्लाह दिंदा भएको लाभले उनीहरूको बुझाइमा परिवर्तन भयो र पहिलेको अपेक्षा झन् सक्रिय भएर पढ्न थाले ।
विद्यार्थीहरूले पढ्ने हरेक विषयको उद्देश्य फरक–फरक हुन्छ । त्यसैगरी हाम्रो मस्तिष्कको विशेषता के छ भने त्यसलाई कराएर ‘निर्देशन’ दिनुपर्दैन । जस्तै अखबार पढ्दा जुन कुरो हाम्रो रुचिसँग मेल खाँदैन, त्यसलाई सरसर्ती हेरेर हामी अर्को पृष्ठ पढ्न थाल्छौं जहाँ हाम्रो रुचि अनुसारको समाचार हुन्छ । यसैगरी अखबारलाई पत्रिका जस्तो वा पत्रिकालाई विषयगत पुस्तक जस्तो पढ्दैनौं । यस उदाहरणबाट के स्पष्ट हुन्छ भने हामी जति कुरो पढ्छौं ती सबै पढ्ने उद्देश्य फरक–फरक हुन्छ । उद्देश्य स्पष्ट हुनासाथ हाम्रो मस्तिष्क एउटा आज्ञाकारी शिष्यजस्तै आफ्नो काम गर्न शुरु गर्छ । यो बेग्लै कुरो हो, मस्तिष्कले असजिलो कामको साटो सजिलो काम गर्न रुचाउँछ । के तपाईं असजिलो काम गर्न रुचाउनु हुन्छ ?
    अध्ययनको दृष्टिले पढेका कुराहरूलाई बुझ्नु र बुझेर याद राख्नु एक प्रकारको असजिलो काम हो तर पढ्नु र बिर्सनु सबैभन्दा सजिलो काम हो । यदि उद्देश्य पढेर बिर्सनु नै हो भने अध्ययनकला आवश्यक नै छैन । अध्ययनकला यस कारणले आवश्यक छ किनभने तपाईं पढेको विषय बुझ्न चाहनुहुन्छ, बुझेर याद राख्न चाहनुहुन्छ र त्यसको उपयोग परीक्षामा बढी अड्ढ हासिल गर्नका लागि गर्न चाहनुहुन्छ । यस कारण विद्यार्थीहरूले कुनै पनि विषयको अध्ययन गर्दा त्यो विषय पढ्ने उद्देश्य निर्धारण गर्नुपर्छ । पढ्नुपूर्व यसमा के छ, यसमा भएका केही प्रमुख कुराहरू बुझ्न, त्यहाँ भएका कुरालाई परीक्षामा बढी अड्ढ ल्याउन उपयोग गर्न आदि कुरा ध्यानमा राखी अध्ययन गर्नुपर्छ । जसरी तपाईंले पढाइको उद्देश्य निर्धारण गर्नुहुन्छ त्यसरी नै मस्तिष्क स्वत: सोही अनुरूप काम गर्न थाल्छ र यसरी गरेको अध्ययन सार्थक पनि हुन्छ ।
    क्यामराको लेन्सले जे कुरा देख्छ त्यही फिल्ममा अड्ढित हुन्छ, त्यसैगरी हाम्रो आँखाले जे कुरो पढ्छ वा देख्छ त्यो दृश्य हाम्रो मस्तिष्कको फिल्ममा अड्ढित हुन्छ किनभने हाम्रो आँखा मस्तिष्करूपी क्यामराको लेन्स हो । त्यही दृश्य हाम्रो अनुभूति, स्मृति र विचारमा परिणत हुन्छ । यस कारण हाम्रो वरिपरिको वातावरण अर्थात् अध्ययन गर्ने कोठा सफा र व्यवस्थित हुनुपर्छ । अध्ययन कक्षलाई सफा र व्यवस्थित गर्न ‘धन’को होइन, थोरबहुत मिहिनेतको आवश्यकता पर्छ ।
    वास्तवमा म के बुझ्न सकिरहेको छैन भने कसरी अपवादबाहेक एउटा विद्यार्थी अस्तव्यस्त कोठामा राम्ररी अध्ययन गर्न सक्छ ? एउटा विद्यार्थी जो यस वर्ष फेल भयो संयोगवश एक दिन म उसको घर पुगें । उसको कोठामा प्रवेश गर्दा किताब र कापी जताततै फालिएको, पढ्ने मेचमाथि धूलो जमेको, च्यातिएका कागज पुतलीझैं भुईंमा यताउता उडिरहेका, बेल्टले थिचिएको प्यान्ट सोफामा आराम गरिरहेको, बिचरो कमीजले बस्ने ठाउँ नपाएको अर्थात् कोठामा भएको कुनै पनि सामग्रीको ठाउँ निश्चित नभएको हेरेर म छक्क परें । त्यो विद्यार्थी फेल भएको कारण म भेट्न गएको थिएँ । उसकोअध्ययन कोठा अस्तव्यस्त थियो तर त्यो विद्यार्थी यसबाट अनभिज्ञ थियो ।
    सफा र व्यवस्थित वातावरण अध्ययनका लागि अति नै महत्त्वपूर्ण हुन्छ किनभने यसलाई हाम्रो आँखाले मन पराउँछ र यसबाट मन प्रसन्न रहन्छ । मन प्रसन्न भएपछि मस्तिष्कमाथि त्यसको सकारात्मक प्रभाव पर्छ । एउटा शोधले के देखाएको छ भने विद्यार्थीहरूको अध्ययन कक्षको भित्ता पहेंलो र·को हुनुपर्छ किनभने यो मस्तिष्कका लागि ऊर्जादायी हुन्छ । कारण के हो भने सूर्यको प्रकाश पहेंलो र·को हुन्छ जसले हामीलाई ऊर्जा प्रदान गर्छ । यसैगरी नीलो र· शान्त एवं फराकिलो भावलाई प्रदर्शित गर्छ भने अन्य र·ले चञ्चलता दर्शाउँछ । यसो भन्नुको तात्पर्य के हो भने हाम्रो वरिपरिको वातावरण अध्ययन अनुकूल हुनुपर्छ ।
    पछिल्लो आलेखमा मैले अध्ययन गर्दा मनमाथि नियन्त्रण हुनुपर्छ भनेको थिएँ तर त्योभन्दा कम नियन्त्रण हाम्रो मस्तिष्कमाथि पनि हुनुभएन । जुन बेला तपाईं पढ्न खोज्नुहुन्छ तपाईंको मन तपाईंलाई त्यहीं छाडेर अन्त गइहाल्छ । हुन त तपाईंको मस्तिष्क अन्यत्र जाँदैन तर भ्यागुताझैं यताउता उफ्रिरहन्छ । उदाहरणका लागि एउटा हिन्दीको वाक्य, ‘राम अपने पिता दशरथ के आज्ञाकारी लकडे थे ।’ मलाई के विश्वास छ भने तपाईंले यस वाक्यलाई पढ्नुभयो तर सही पढ्नुभएन । यसमा लेखिएको ‘लकडे’ शब्दलाई तपाईंले ‘लडके’ पढ्नुभयो होला । तपाईंले गलत शब्दलाई सही किन पढ्नुभयो ? यसको सरल जवाफ के छ भने आँखा शब्दमाथि छ तर मस्तिष्क आँखाको गतिभन्दा बढी गतिले भाग्छ । आँखाले त्यही हेर्छ जो मस्तिष्कले उसलाई देखाउँछ । भयो के भने राम दशरथ पढ्नासाथ मस्तिष्कले ‘लकडे’ शब्दमाथि आँखा पुग्नुभन्दा पहिले त्यो शब्द ‘लडके’ हो भनी निर्देश दिएको हुनाले तपाईंले पनि सोही पढ्नुभयो । यस कारण अध्ययन गर्दा विद्यार्थीहरूले मस्तिष्कमाथि नियन्त्रण राख्नु आवश्यक छ । 
    कहिलेकाहीं मस्तिष्कले एक प्रकारको चटक पनि देखाउँछ । हुन्छ के भने तपाईंले एउटा अनुच्छेद पढ्न शुरु गर्नुभयो । एक दुई वाक्य पढेपछि के महसुस भयो भने त्यो अनुच्छेद तपाईंलाई याद छ । प्राय: विद्यार्थीहरूले याद भएको अनुच्छेदमा समय किन खर्च गर्ने भनी छाड्ने गर्छन्, तर सत्यता के हो भने  जाडोयाममा लाग्ने कुहिरो जस्तै स्मृति भ्रम हुन्छ र केही अवधिपश्चात् यो स्वत: मानसपटलबाट गायब हुन्छ । म यहाँ विद्यार्थीहरूलाई के सतर्क गराउन चाहन्छु भने एक दुई अनुच्छेद बिर्से तापनि के फर्क पर्छ भन्ने भ्रममा नपर्नुहोस् । यही कारण हो एउटै उत्तरलाई लेख्दा एउटा विद्यार्थीले पूरा अड्ढ प्राप्त गर्छ भने अर्कोले आधा । यस कारण एउटा सतर्क चालकझैं अध्ययन गर्दा स्टेयरिङमाथि पकड कसिलो बनाउनुपर्छ । चालकले गाडी चलाउँदा आँखालाई निदाउनु दिंदैन, किनभने अलिकति निदाउनु पनि दुर्घटनाको कारण बन्न सक्छ ।
    यहाँनिर के प्रश्न उठ्छ भने पढ्दा आफ्नो मस्तिष्कमाथि नियन्त्रण कसरी गर्ने ? यो असजिलो छैन भने नगर्दा सजिलो पनि छैन । पढ्दा यदि मस्तिष्कले ‘यो याद छ, यो पढ्न जरुरी छैन, अहिले धेरै दिन बाँकी छ, यो कम महत्त्वपूर्ण छ, यसलाई पछि पढ्छु’ भन्ने चक्करमा नपर्नु नै बेस हुन्छ । पढ्दाखेरी मस्तिष्कमा यस्ता विचार उत्पन्न हुनासाथ के बुझ्नुपर्छ भने मस्तिष्कले धोखा दिन खोजिरहेको छ । त्यस बेला विद्यार्थीले सतर्क भई अध्ययन गर्नुपर्छ । सतर्क हुनुको साथसाथै विद्यार्थीहरूले के पनि स्मरण राख्नुपर्छ भने “म मस्तिष्कले प्रवाहित गर्ने यस्ता आदेशबाट परिचालित हुँदिन ।”
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : परीक्षामा बढी अङ्क ल्याउन यसरी अध्ययन गरौं–६
परीक्षामा बढी अङ्क ल्याउन यसरी अध्ययन गरौं–६
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjEemjnxB5lvCZeq8kRK9cLxgY7JXMThmlJdOSzPfYSQwdg8It2VXOl2OhBL_g8yWiV2owWW2RQMLGlC4WB-aPvF6PESNWDgTZIQwB_1x-p8dwwQeD7eSwNlIUobZqgBeBzfVN4h1RO7RhS/s200/anant+kumar.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjEemjnxB5lvCZeq8kRK9cLxgY7JXMThmlJdOSzPfYSQwdg8It2VXOl2OhBL_g8yWiV2owWW2RQMLGlC4WB-aPvF6PESNWDgTZIQwB_1x-p8dwwQeD7eSwNlIUobZqgBeBzfVN4h1RO7RhS/s72-c/anant+kumar.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2012/12/blog-post_442.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2012/12/blog-post_442.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy