$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

वीरगंजको सवारी, मज्जाको प्यारी

SHARE:

- चन्द्रकिशोर
वीरगंज एउटा पुरानो शहर । यहाँको आफ्नै तौरतरिका । आफ्नै तरिकाले इतिहास बन्दै गएको । आज हामी वीरगंजमा सवारी साधनको बदलावको सम्बन्धमा खोजतलास गर्ने प्रयास गर्छौं । यस आलेखको प्रस्तुतिपछि यस बहसलाई अगाडि बढाउन जानकार पक्षबाट सूचनाहरू प्राप्त हुनेछन् भन्ने विश्वास लिइएको छ । यस विषयमा त्यति गहिरिएर त्यति लेखिएको पनि भेटिएन । नेपाली सन्दर्भमा शहरहरूको इतिहास खोतल्ने, सँगाल्ने र सम्प्रेषण गर्ने चलन नै छैन त्यसैले यस्ता विषयमा खोजिएका–लेखिएका सामग्रीहरूको अभाव छ ।
    वीरगंजले आफ्नो नाम वीरगंज पाएदेखि नै यो बस्ती गुलजार हुने क्रम बढ्दै गयो । तत्कालीन समयमा यातायातका कस्ता साधनहरू थिए ? आन्तरिक आवागमनका लागि बस्तीमा कस्तो–कस्तो साधन प्रयोग हुन्थ्यो ? तत्कालीन समयमा स्थानीय राणा र शाहहरू के कस्ता वाहन प्रयोग गर्थे ? त्यसको रूप कस्तो थियो ? साहु–महाजनहरू कस्ता साधन प्रयोग गर्थे ? सार्वजनिक यातायातको माध्यम के थियो ? शहरी र गाउँले साधनहरूमा के भिन्नता थियो । गाउँबाट अनाजहरू केमा ढुवानी भएर आउँथ्यो ?
    रक्सौलसम्म भारतीय रेलको सम्पर्क भएपछि वीरगंज बाहिरी संसारसँग जोडिन सहज भएको मानिन्छ । त्योभन्दा पहिले लामो दूरीका लागि मोतिहारीसम्म पुग्नुपथ्र्यो । हात्ती, घोडाजस्ता पशु सवारी छँदै थियो । गाडाको रूप कस्तो थियो, सामान्य मान्छे चढ्ने र ठूलाबडा चढ्ने गाडाको रूपमा केही भिन्नता थियो कि ? राणा प्रधानमन्त्रीहरू यहाँ आउँदा के सवारी प्रयोग गर्थे, तत्कालीन महारानीहरूको वाहन के हुन्थ्यो ? २००७ सालको सेरोफेरोमा वीरगंजमा साइकलको थोरै प्रयोग हुन्थ्यो । त्यतिखेर वीरगंजमा निजी गाडी प्रयोग गर्ने कुन–कुन परिवार थियो र त्यो कुन मोडेलको थियो । वीरगंजको सडकमा गुडेको गाडीहरू आजभोलि कहीं थन्किएर राखिएको छ कि ? वीरगंजमा पुराना मोडेलका गाडी कसैको ग्यारेजमा थन्किएर बसेको छ कि ? बडा हाकिमहरू कुन गाडी प्रयोग गर्थे ? त्यसको ढाँचा कस्तो थियो ? यस्ता प्रश्नहरूको जवाफ वीरगंज शहरसँग सम्बन्धित पुराना पेन्टिङ वा फोटाहरूमा खोज्न सकिन्छ । पुराना फोटाहरू आफैंमा एउटा इतिहास हो । कसैको निजी फोटाहरू कुनै सवारी साधनसँगै खिचिएको छ वा बस्तीकै कुनै चोकको फोटो खिचिएको छ भने त्यसबाट पनि तत्कालीन समयको सवारी साधनको भेउ पाउन सकिन्छ । कसैले आफ्नै अनुभवको आधारमा जानकारी दिन सक्छ ।
    काठमाडौं शहरलाई गाडी उपलब्ध गराउने बाटो वीरगंज थियो, आज पनि छ । इतिहास भन्छ– वीरगंज भएर लगिएका गाडी पहाडी बाटोमा मान्छेहरूले काँधमा बोकी काठमाडौं पुर्‍याएका थिए । काठमाडौं शहरमेैं गाडी गुडेको इतिहास सय वर्ष पुगेको छैन । वीरगंज तत्कालीन समयमा गाडी काठमाडौं पुर्‍याउने केवल साक्षी थलो भएर मात्र बस्यो होला । वीरगंजमा निजीरूपमा गाडी राख्ने पहिलो व्यक्ति को थिए ? ०७ सालतिर नै गाडी राख्नु भनेको बिग न्यूज हुन्थ्यो । शहरी बस्तीहरूमा मात्र होइन छेउछाउका जिल्लामा पनि यो खबर एक कान, दुई कान, मैदान हुन्थ्यो । कुनै जमानामा साइकल गुडाउनु नै ठूलो कुरो हुन्थ्यो । जुन हैसियत साइकल गुडाएर प्राप्त हुन्थ्यो, त्यो आज चार पाङ्ग्रे गुडाउँदा पनि पाइन्न ।
    वीरगंजमा नेपाल गभर्नमेन्ट रेल्वे सञ्चालनमा आएपछि वीरगंजको यातायात इतिहासले फडको मार्‍यो । रेल्वेले वीरगंजको जनजीवनमा कसरी प्रवेश गर्‍यो, त्योसँग जोडिएर कस्तो दैनिकी शुरु भयो, यसबारे प्रसिद्ध साहित्यकार धनुषचन्द्र गोतामेले ‘घामको पाइला’ नामक उपन्यासमा धेरै कुरा लेख्नुभएको छ । त्यो पुस्तक पढ्दा तत्कालीन समयको वीरगंजको रेल्वेसँग जोडिएर कसरी वीरगंजको गाडी गुड्दै थियो, त्यो छर्ल· हुन्छ । वि.सं. १९९४ मा रक्सौलदेखि वीरगंज हुँदै अमलेखगन्जसम्म पुग्ने रेल्वे लाइन जडान गरिएको थियो । राणा प्रधानमन्त्री चन्द्रशम्शेरकै पालामा नेपाल गभर्नमेन्ट नामाकरण गरिएको उक्त रेल्वे नेपालकै पहिलो हो । भनिन्छ, तराईमा जुन बेला औलोको महामारी चर्केको थियो ‘क्वीनाइन’ चक्कीहरू खाएर चारकोसे झाडी छेडने गरी रेल्वेसँग जोडिएका कथाहरू केही दशक पहिलेसम्म यस क्षेत्रका बुढापाकाहरू सुनाउने गर्थे । तत्कालीन भारतका अङ्ग्रेज शासकहरूको सहयोगमा बेलायतको मार्टिन कम्पनीले लोकोमोटिभ इन्जिनबाट चल्ने यो रेल्वे स्थापना गरेका थिए । सन् १९२७ मा निर्माण सम्पन्न भएपछि त्यसै वर्षको फरवरीमा तत्कालीन प्रधानमन्त्री चन्द्रशम्शेरले नेपालकै पहिलो रेल ‘पशुपति’ मा चढेर यसको उदघाटन गरेका थिए । सञ्चालनको चालीस वर्षपछि नेपाल गभर्नमेन्ट रेल्वेले यात्रु सेवा बन्द गर्‍यो । त्यसको दुई वर्षपछि मालवाहक सेवा पनि बन्द गरेर रक्सौल वीरगंजको दूरीमा मात्रै यसको सेवा सीमित भयो । यो रेल्वे पूर्णत: बन्द भएको वर्षौं भइसकेको छ । रक्सौलदेखि  अमलेखगन्जसम्म २९ माइल लामो उक्त रेल्वे सेवा रहेको थियो । नेपालविज्ञ टोनी हेगनले आफ्नो नेपाल डायरीमा सन् पचासको दशकको प्रारम्भमैं वीरगंज भएर पहिलोपटक काठमाडौं जानुपर्दा रेल्वेमा गरिएको शाही व्यवस्थापनको बडो रोचक चर्चा गरेका छन् ।
    हाम्रा गाउँ–घरतिर नै पुराना सवारी साधनहरू कि त लोप भए, वा त्यसको रूप बदलियो । यो विषयमा कुनै अर्को बेला लेखौंला । तर वीरगंजकै टाँगाको कुरा गर्ने हो भने यहाँ पनि टाँगाको रूप फेरिएको  दशकौं भयो । पहिला टाँगामा काठको पहिया हुन्थ्यो, छयालीसको परिर्वतनपछि त्यसलाई पनि हावा लाग्यो । आज भोलि टायरको पहिया हुन्छ । टाँगा सवारी पनि वीरगंजको पहिचान भइसकेको छ । एकजना पत्रकार र मानव अधिकारकर्मी छन् कुन्दन अर्याल । उनले देश विदेश भ्रमण गरे तर ट्रेन चढ्ने मौका पाएनन् । टाँगा पनि चढ्नु थियो । त्यसैले एक पटक चन्द्रनिगाहपुरमा पत्रकारिता सम्बन्धी तालिम सञ्चालन भएको मौका पारी उनलाई भारतको बैरगनिया हुँदै रक्सौलसम्म ल्याइयो ट्रेनमा अनि टाँगा पनि चढाइयो । यसरी सोखले टाँगा चढ्न खोज्ने कति होलान् कति । मैले चिनेका एक उद्योगी आफ्नो छोरालाई लिएर वीरगंज आउँदा उसका निमित्त दिनभरका लागि टाँगा भाडा गरिन्थ्यो र उद्योग परिसरमा घुमाइन्थ्यो ।
    रिक्सा कुरा लिऊँ । कहिलेदेखि वीरगंजमा रिक्सा चल्न थाल्यो । पहिले पहिलेको रिक्साको बनोट कस्तो थियो ? यतिखेर टेम्पु, माइक्रो बस, सिटी बसहरू आन्तरिक सार्वजनिक सवारी साधन हुन् । काठमाडौंबाट विक्रम टेम्पु लखेटिएपछि केही यतातिर पनि आएका थिए । एक समय नगरपालिकाभित्र नगरबसको पनि बन्दोबस्त गरिएको थियो, त्यो अब इतिहास भयो । इतिहासै खोतल्ने हो भने पहिले वीरगंजबाट काठमाडौं जाने साधनमा ट्रकले प्रवेश पायो । वीरगंज काठमाडौं बस सेवाको पनि आफ्नै इतिहास छ । अहिले वीरगंजबाट काठमाडौं वातानुकूलित सेवा भएका र सुत्ने बेड भएका बसहरू सञ्चालनमा छन् । दिनको सेवामा बसहरू कम भए, टाटा सुमोहरू बढी भए ।
    दशककै अन्तराललाई केलाउने हो भने वीरगंजको सवारी जीवन फेरिंदै गएको छ । यतिखेर सरकारी कार्यालयहरूमा पनि महँगा गाडी छन् । निजी गाडीहरू एक से एक महँगा ब्रान्डका प्रयोग गर्नेहरू पनि छन् । मोटरसाइकलकै महँगा मोडलहरू बजारमा प्रशस्त गुडेका छन् । हेर्दा सामान्य लाग्ने यी कुराहरूभित्र शहर विकासको कथा जोडिएको हुन्छ । गाडीको जीवनसँग शहरको आर्थिक र सामाजिक बदलाव जोडिएको हुन्छ । कुनै यस्तो पनि जमाना थियो कि आर्थिक हैसियत भएर पनि खास–खास वर्गका मान्छेले कुनै सवारी विशेष चढ्न पाउँदैनथे । जमाना बदलियो, सोच बदलियो । जोसँग हैसियत छ, ऊ चढ्न सक्छ । अहिले पनि तीसको दशकभन्दा पहिलेका वीरगंजेली गाडी जीवनबारे बताउनेहरू प्रशस्त छन् । वीरगंजमा त चालीसको दशकपछि गाडी जीवनमा तीव्र बदलाव आउँदै गएको छ । वीरगंजका सवारीहरू वीरगंजका ढुकढुकी हुन् । शहरको स्तर र गतिलाई यसले निर्धारित गरिरहेको छ । वीरगंजको सवारी, मज्जाको प्यारी ।
    केही कुरा थियो जसलाई जोगाउनुपर्ने थियो, जसरी वीरगंजको रेल्वे । राजधानी काठमाडौंलाई आर्थिक राजधानीसँग जोडन विद्युत्बाट चल्ने रेल्वेको सपना एकातिर छ । तर इतिहासको नासो, त्यो पुरानो मोडेलको रेल्वेसँग जोडिएका सामग्रीहरूको सङ्ग्रहालय बनाउन सके, वीरगंजको रेल्वे सवारी इतिहास जहिले पनि आउने पुस्ताले पढिरहन पाउँथ्यो । हामीसँग अहिले पनि यस विषयमा गर्न सक्ने अवसर बाँकी छ । चाह्यो भने गर्न सकिन्छ ।
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : वीरगंजको सवारी, मज्जाको प्यारी
वीरगंजको सवारी, मज्जाको प्यारी
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg55p6yLi9G9Y3tNLS5amrLW5sr6U0V3pjEHz8a5YdKWQs5L7R09eG1NSWKywXBLBKIrQBP0_PgdD14rK4tspybsjPfMJQlbbF6AMyveH114_QCvaakpLeMsvc_oNHir5sMmvYfkJ-W1IvF/s200/batika.jpg
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg55p6yLi9G9Y3tNLS5amrLW5sr6U0V3pjEHz8a5YdKWQs5L7R09eG1NSWKywXBLBKIrQBP0_PgdD14rK4tspybsjPfMJQlbbF6AMyveH114_QCvaakpLeMsvc_oNHir5sMmvYfkJ-W1IvF/s72-c/batika.jpg
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2012/11/blog-post_8165.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2012/11/blog-post_8165.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy