$type=ticker$count=12$cols=4$cate=0

सङ्घीयतामा खर्चको बहस उपेक्षित

SHARE:

   
- वीरेन्द्रप्रसाद यादव
सङ्घीयताको माग यति न अगाडि बढिसकेको छ कि सङ्घीयताबेगर राजनीतिक स्थायित्व सम्भव नै देखिंदैन । आर्थिक भारले धान्न  नसक्ने भएपनि सङ्घीयता छोड्ने आँट मुख्य दलहरूमा छैन । अत्यधिक जनताको माग सङ्घीयता नै रहेको र सङ्घीयताले जनतालाई अधिकारसम्पन्न बनाउने तथा विकासको अवसर सिर्जना गर्ने प्रमुख आधार भएकोले सङ्घीयताबाट पछाडि हट्नु पनि हुँदैन । तर सङ्घीयतालाई कम खर्चिलो कसरी बनाउन सकिन्छ यसतर्फ सोच्नु आवश्यक छ । सबैभन्दा चिन्ताको विषय के छ भने सङ्घीयताबारे घनीभूत बहस त चलेको छ तर खाली पहिचान, क्षेत्रीयता, जातीयता तथा भूगोलको सन्दर्भमा मात्र । कसैले जातीय पहिचानको लागि सङ्घर्ष गरेको छ भने कसैले भौगोलिक पहिचानको लागि भने कसैले धार्मिक र सांस्कृतिक पहिचानका लागि । प्रदेशको सङ्ख्या, नामाङ्कन, सीमाङ्कन तथा आधारको विवादको कारण संविधानसभा समाप्त भएको छ । संविधानसभा समाप्त भएपनि सङ्घीयतालाई नै मुख्य विषय बनाई सहमतिको प्रयास हुँदैछ । यो सकारात्मक भएपनि अद्यापि सङ्घीयतामा आर्थिक विकासको पूर्वाधारबारे बहस भइरहेको छैन । सङ्घ र प्रान्तको आर्थिक स्रोतबारे चिन्तन मनन छैन । सङ्घभित्रको उद्योग, कृषि, खनिज, प्राकृतिक सम्पदाको सदुपयोगको सन्दर्भमा खासै बहस तथा अन्तक्र्रिया भएको छैन । यो ठूलो चिन्ताको विषय मात्र होइन, सङ्घीयता असफल हुने जोखिम पनि हो ।  सांसदको सङ्ख्यामा एक ताका बहस चलेको थियो तर कति सांसद राख्दा राज्यले कति खर्च गर्नुपर्छ भन्नेबारे छलफल भएन । एउटा सांसदमा राज्यले कति खर्च गर्नुपर्छ त्यसको हिसाब गरेर तोक्दा जोखिमरहित हुन सक्छ । सङ्घीयता विकासको लागि आवश्यक भएपनि हचुवाको भरमा निर्णय गर्दा जोखिम बढ्न सक्छ ।
    अहिलेको जस्तै लापरवाही र हचुवा तरिकाले काम हुने हो भने सङ्घीयता घाँडो साबित हुन्छ । अर्थशास्त्रको नियम हो आपूर्ति बढयो भने महँगी कम हुन्छ तर यहाँ आपूर्ति बढेपनि महँगीले आकाश छोएको छ । यतिखेर धान, मकै, कोदो, गहुँ, फापरलगायत खाद्यान्नको आपूर्ति बढी छ, तर पनि महँगी अत्यधिक छ । सरकारी तथ्याङ्क अनुसार नेपाली बजारमा ३ लाख ३५ हजार ७ सय ५७ टन खाद्यान्न बढी छ । दाल आवश्यकता भन्दा ३१ हजार टन बढी छ । तथापि खाद्यान्नको मूल्य कम भएको छैन, न हुने सम्भावना नै छ । यसको प्रमुख कारण सरकारको उदासीनता हो । सरकारी अनुगमनको अभावले कृत्रिम अभाव सिर्जना गरिन्छ भने बिचौलियाहरू नेपाली बजारमा हावी छन् । सिन्डिकेट तथा बिचौलियाको कारण महँगी नियन्त्रण हुन नसकेको यथार्थ छर्लङ्ग भएपनि यिनीहरूकै बिगबिगी हुनुमा सरकारी लापरवाही जिम्मेवार छ । उपभोक्ताहित विपरीतका कार्य बढेपनि रोक्ने पहल भइरहेको छैन । यस्तै उदासीनता सङ्घीयतामा पनि रहने हो भने सङ्घीयताको कुनै अर्थ रहँदैन । एकात्मक शासनमा प्रशासन बढी कडा हुन्छ, जसले गर्दा अनियमितता कम हुन्छ तर यतिखेर एकात्मक शासनमा नै अनियमितता र भ्रष्टाचार बढेर मुलुक अन्तर्राष्ट्रियस्तरमा बदनाम भएको छ । यही शैली यथावत् रहने हो भने सङ्घीयतामा अनियमितता र भ्रष्टाचार अझ बढ्ने प्रशस्त सम्भावना रहन्छ ।
    अर्थशास्त्रका प्रकाण्ड विद्वान् प्रधानमन्त्रीले आर्थिक विकासको लागि वर्तमान आर्थिक मोडेलको विकल्प खोजेका छन् । बहाल गरेको मिश्रित अर्थ व्यवस्थाको साटो पूँजीवादी, कम्युनिस्ट वा निरङ्कुश मोडेलमध्ये कुनै एक मोडेल अपनाउने बताएका छन् । तर मोडेलले मात्र आर्थिक विकास सम्भव हुँदैन । मुलुकले राजाको शासनमा निरङ्कुश मोडेलको अभ्यास गरिसकेको छ भने २०४६ देखि पूँजीवादी मोडेल पनि, तर खासै उपलब्धि प्राप्त भएको छैन । संविधानसभा निर्वाचनपछि प्रत्यक्ष रूपमा नभएपनि अप्रत्यक्षरूपमा कम्युनिस्ट मोडेल अगाडि सारिएको छ । कम्युनिस्ट मोडेलमा तल्लो स्तरबाट विकासको शुरुआत गरेझैं आफ्नो गाउँ आफैं बनाउ अभियान कम्युनिस्ट मोडेल नै हो तर प्रगति के देखियो त ? यसले भ्रष्टाचार र अनियमितता मात्र बढयो । यसर्थ मोडेल नै सबैथोक होइन । आर्थिक विकासमा नेतृत्वको स्पष्ट दृष्टिकोण हुनुपर्छ भने आर्थिक विकासमा सबै जिम्मेवार बन्नुपर्छ । राजनीतिक नेतृत्वसँग स्पष्ट भिजन पनि अपरिहार्य छ । ऊर्जा सङ्कट हटाई राजनीतिक स्थायित्व प्रदान गर्नैपर्छ । वैदेशिक लगानी आकर्षित गर्न सक्नुपर्छ । भारतको बिहारले थोरै समयमा प्रगति गर्नुको पछाडि यही कारण देखिन्छ । यस्ता महत्त्वपूर्ण विषयबारे अद्यापि छलफल हुन नसक्नु सङ्घीयतालाई असफल बनाउनु खोज्नु हो ।
     तर सबैको अडान तथ्यपरक र वस्तुगत देखिन्न । जसले जति सङ्ख्याको आधार प्रस्तुत गरेपनि उसले प्रस्ताव गरेको सङ्ख्याको प्रदेशमा कति खर्च आवश्यक पर्छ र कति खर्च प्रदेश वा केन्द्रले त्यस खर्चको प्रबन्ध कसरी गर्छ, कति बचत हुन्छ ? भनेर कसैले सोचेको छैन । संसद्कै सङ्ख्याको कुरा गर्दा कति सांसद राख्दा कति खर्च लाग्छ र प्रदेशले आफ्नै स्रोतले कति सांसद् र मन्त्रीको आर्थिक भार वहन गर्न सक्छ भन्ने कुराको वस्तुगत विश्लेषण हुन सकेको छैन । मन्त्रीको पनि खर्चको हिसाब निकाल्न सकिन्छ । केन्द्रको एउटा मन्त्रीमा राज्यले कति खर्च गर्नुपर्छ, राज्यको एउटा मन्त्रीमा कति खर्च गर्नुपर्छ ? त्यस खर्चको हिसाबले राज्यले कतिसम्म मन्त्री बनाउन पाउने ? केन्द्रमा कतिसम्म मन्त्री बनाउन पाउने ? कुराको निक्र्योल संविधानद्वारा नै गर्दा राम्रो हुन्छ । यसका साथै मन्त्री सांसदको सुविधा कति हुने ? गाडी घर लगायत सुविधा पाउने कि नपाउने, सल्लाहकार, पिए, स्वकीय सचिव राख्न पाउने कि नपाउने, राख्यो भने के कति तलब भत्ता दिने ? भत्ता कसले कति लिने ? अहिलेकै जस्तो तलब–भत्तामा ब्रह्मलुट गर्ने कि ? यदि यस्तै ब्रह्मलुट गर्ने हो भने आर्थिक भारकै कारण कति प्रान्तको थोरै दिनमा टाट पल्टिन बेर लाग्दैन । यसर्थ सङ्घीयतामा हुने खर्चबारे घनीभूत छलफल तथा बहस जरुरी छ ।
    अहिले पचासको हाराहारीमा मन्त्री बन्ने गरेका छन् भने प्रदेशमा सीमा तोकिएन भने अझ बढी मन्त्री बनाउने होड चल्न सक्छ, किनभने अहिले केन्द्रीय सरकारमा स्थानीय दबाब कम छ । प्रदेशमा स्थानीय दबाब मात्र होइन, नातावाद, कृपावाद पनि हावी हुन्छ । सेवा, सुविधाको सीमा तोकिएन भने मनपरी सेवा, सुविधा लिने र मनपरी मान्छे भर्ना गर्ने कार्य हुन सक्छ, जसले अझ भार बढाउँछ । यति मात्र होइन अहिले कर्मचारीको सङ्ख्या मात्र बढेको छैन, हरेक परिस्थितिमा तलब सुविधा बढाउन पनि सरकार बाध्य छ । प्रदेशहरूको कर्मचारी कहाँबाट ल्याउने ? अहिलेकै कर्मचारी खटाउने हो भने केन्द्रीय स्तरमा काम गरेका कर्मचारी प्रदेश वा स्थानीय सरकारस्तरमा काम गर्न राजी हुन्छन् कि हुन्नन् ? यदि प्रदेशस्तरमा काम गर्न राजी भए भने केन्द्रस्तर र प्रदेश स्तरको सेवा सुविधामा फरक पर्छ कि पर्दैन ? प्रदेशस्तरको सेवा सुविधा केन्द्रको तुलनामा निश्चय नै कम हुन्छ । जसले केन्द्रीय स्तरको सुविधा खाइपाई आएको छ उ, कम सेवा सुविधामा गुणस्तर काम गर्छ कि गर्दैन ? यस कुरामा पनि बहस चलाएर निश्चित मापदण्ड बनाउनुपर्छ । अहिलेको कर्मचारी सङ्ख्या राख्ने कि घटाउने ? यसमा अहिलेकै कर्मचारी प्रदेशमा खटाउने नीति लिनुपर्छ । जो प्रदेशमा काम गर्न चाहँदैन उसलाई अवकाश दिनुपर्छ ।
    एकात्मक शासनमा स्थानीय तहको विकास हुन नसक्दा नै सङ्घीयताको माग अगाडि आएको छ । एकात्मक शासनमा स्थानीय विकासले प्राथमिकता नपाउनुको प्रमुख कारण थियो मुलुकको आर्थिक परनिर्भरता र स्थानीय निकायको केन्द्रप्रति निर्भरता । मुलुक विदेशीको सहयोगमा भर परेको थियो भने स्थानीय निकाय केन्द्रको । संविधानसभाको विषयगत समितिले सहमतिमा निकालेको संविधानको अन्तर्वस्तुलाई हेर्दा आर्थिक रूपमा स्थानीय सरकारभन्दा प्रदेश मजबुत हुनेछ भने प्रदेशभन्दा सङ्घ बलियो हुनेछ । राजस्व उठाउने बढी अधिकार सङ्घलाई नै  छ । यस अवस्थामा विगत जस्तै प्रदेश र स्थानीय सरकारको खर्च सङ्घमा आश्रित हुन्छ । यस अवस्थामा खर्चको सीमा तोकिएन भने खर्च बढ्छ तर आम्दनी हुँदैन । यसबाट आम जनताको सुविधा कटौती हुन्छ र अनावश्यक कर वृद्धि हुन्छ । विकास कार्य प्रभावित हुन्छ र अराजकता, भ्रष्टाचार, आर्थिक अनियमितता बढ्न जान्छ । यसले जुन उद्देश्यका लागि सङ्घीयता स्थापित भएको हो ठीक विपरीत अवस्था आउन सक्छ । प्रदेशभन्दा सङ्घको आर्थिक अधिकार बढी हुनु स्वाभाविक हो तर खर्चमा पारदर्शिता र सीमा तोकिनै पर्छ ।
neelambAd
Name

(स्थानीय समाचार ,1, %प्रमुख समाचार ,1, खेलकूद ,25, मन्तव्य ,3, सम्पादकीय ,27,(७ अप्रिल–विश्व स्वास्थ्य दिवसको उपलक्ष्यमा),1,(सन्दर्भ: ५८ औं राष्ट्रिय सहकारी दिवस,1,(स्थानीय समाचार,7,%प्रमुख समाचार,3,१५ अगस्त,6,२० चैत्र २०७१),1,२०७७ सालको वार्षिक राशिफल,1,main news,8,pramuk samachar,1,recent,5,अन्तरार्टिय समाचार,10,अन्तराष्ट्रिय समाचार,105,अन्तर्राष्ट्रिय मातृभाषा दिवस,1,अन्तर्वार्ता,28,अर्थ विशेष,129,अर्थ-उद्योग-वाणिज्य,710,अर्थ–उद्योग–वाणिज्य,29,अर्थविशेष,390,असार १५: धान दिवस,1,आइतवार विशेष,441,आजको बहस,16,आयुर्वेद,77,आर्थिक समाचार,136,आलेख,3,इतिहास,11,उपन्यास,11,एकाङ्की,4,एकाङ्की नाटक,2,कथा,55,कबीरा खडा बजार,216,कविता,44,कानुनी परामर्श,61,कुरोको चुरो,41,कृति समीक्षा,3,खेलकूद,1780,खोजीनीति,2,गजब,2,गुड फ्राइडे,1,गुरुनानक जयन्ती,1,गुरुनानक देव जयन्ती विशेष,1,चिठ्ठी,1,चियोचर्चा,1,जनसरोकार,2,जीवनी,2,जीवशास्त्र,1,जीवेम शरदः शतम्,1,जीवेम शरद: शतम्,1,जैव विविधता दिवस,1,टाकन–टुकन,54,टाकनटुकन,18,तथ्याङ्क,1,दृष्टिकोण,1,धन्वन्तरि जयन्ती,1,धर्म दर्शन,5,धर्म संस्कृति,10,धर्म–संस्कृति,115,नारी हस्ताक्षर,3,नारी हस्ताक्षर,6,नियतिको फल,1,नियात्रा,2,नीति वचन,1,पाठक पत्र,54,पाठक प्रतिक्रिया,22,पाठक मञ्च,58,पाठकमंच,42,पुस्तक समीक्षा,10,पोषण,2,पोषण/आहार,3,प्रजापिता ब्रह्माबाबाको ४७ औं अव्यक्ति दिवस,1,प्रतीक दैनिक,2264,प्रमुख समाचार,3585,प्रविधि,3,प्रवृत्ति र मनोवृत्ति,2,प्रसङ्गतरङ्ग,4,प्रसङ्गवश,1,फरक,145,फरक मत,2,फिचर,456,फिचर समाचार,81,फोटो,8,बाटिका,441,बुद्ध जयन्तीको उपलक्ष्यमा,1,बेलाको बोली,1,ब्रह्मा स्मृति दिवस,1,भानु जयन्ती,1,भाषा,1,भाषा/संस्कृति,1,भ्यालेन्टाइन डे,1,मजदुर दिवस विशेषः,1,मतमतान्तर,1,मतान्तर,1,मनोरन्जन,9,मन्तव्य,483,महाभारतबाट सङकलन तथा अनुवाद,231,महाभारतबाट सङकलित,16,महाशिवरात्री,1,महिला सरोकार,1,महिला हस्ताक्षर,1,मानवीय व्यवहार,1,यात्रा,29,यात्रा संस्मरण,3,यात्रानुभव,1,युग परिवर्तन कसरी र कहिले,3,युवा आवाज,1,राशिफल,2,रोचक,18,लघुकथा,32,लोक/संस्कृति,11,लोकविश्वास,2,लोहिया जयन्ती,1,वाटिका,553,वातावरण,1,वि.सं. २०७७ सालको वर्षफल,1,विज्ञान प्रविधि,3,विज्ञापनको लागि सम्पर्क,1,विश्लेषण,1,विश्व एड्स दिवसको उपलक्ष्यमा,1,विश्व सन्दर्भ,3,व्यक्तित्व,1,व्यङग्य,27,व्यङ्ग्य,35,व्यङ्ग्यम्,5,शिक्षा नेपाल,10,शिक्ष्f नेपाल,487,सङ्कलन तथा अनुवाद,35,सन्दभ: विश्व मधुमेह दिवस,1,सन्दर्भ ः विवेकानन्दा दिवस,2,सन्दर्भ - महिला हिंसा,3,सन्दर्भ - मानव अधिकार दिवस,1,सन्दर्भ : क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भ : चुरे दिवस,1,सन्दर्भ : बाल दिवस,1,सन्दर्भ : रमजान,1,सन्दर्भ ६१ औं राष्ट्रिय क्षयरोग दिवस,1,सन्दर्भः अन्तर्राष्ट्रिय हिन्दी दिवस,1,सन्दर्भ गाँधी जयन्ती,1,सन्दर्भः गुरु नानक जयन्ती,1,सन्दर्भ भानुजयन्ती,1,सन्दर्भः भारतको स्वतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ मोती जयन्ती,1,सन्दर्भः योग दिवस,1,सन्दर्भ रक्तसञ्चार सेवा दिवस,1,सन्दर्भ विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ- विश्व वातावरण दिवस,1,सन्दर्भ- श्रीकृष्ण जन्माष्टमी,2,सन्दर्भ-विश्व पर्यटन दिवस,1,सन्दर्भ– शहीद दिवस,1,सन्दर्भ: २६ जनवरी,8,सन्दर्भ: नारी दिवस,2,सन्दर्भ: बाल दिवस,2,सन्दर्भ: भारतको ६४औं गणतन्त्र दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको ६९औं स्वतन्त्रता दिवस,1,सन्दर्भ: भारतको स्वतन्त्र दिवस,2,सन्दर्भ: रमजान पर्व,1,सन्दर्भ: रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व एड्स दिवस,3,सन्दर्भ: विश्व बाल दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व मौसम दिवस,1,सन्दर्भ: विश्व रेडक्रस दिवस,1,सन्दर्भ: वीपी जयन्ती,1,सन्दर्भ: श्री गुरु अर्जुनदेवजी महाराज शहिदी दिवस,1,सन्र्दभ विश्व पर्यावरण दिवस,1,सम–सामयिक,1,समय–सन्दर्भ,9,समयान्तर,301,समसामयिक,28,समाचार विश्लेषण,3,समीक्षा,1,समीक्षा समाहरण,1,सम्पादकीय,3049,सरोकार,46,संस्कृति/साहित्य,3,संस्मरण,15,साहित्यवार्ता,1,साहित्यात्मक,5,सिर्सियाँ नदी प्रदूषण प्रकरण,2,स्तवतन्त्र विचार,254,स्थानीय समाचार,12448,स्मृति,2,स्वतन्त्त विचार,2,स्वतन्त्र विचार,2833,स्वान्त सुखाय,88,स्वान्तः सुखाय,14,स्वान्तः सुखायः,140,स्वान्त सुखाय:,132,स्वान्त–सुखाय,157,स्वायन्त सुखाय,22,स्वास्थ्य चर्चा,49,हाम्रो बारेमा,2,हास्य एकाङ्की,1,हास्यव्यङ्ग्य एकाÍी,1,
ltr
item
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक : सङ्घीयतामा खर्चको बहस उपेक्षित
सङ्घीयतामा खर्चको बहस उपेक्षित
Prateek Daily । प्रतीक दैनिक
https://www.prateekdainik.com.np/2012/08/blog-post_7320.html
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/
https://www.prateekdainik.com.np/2012/08/blog-post_7320.html
true
6917042177189007432
UTF-8
सबै हेर्नुहोस् केही भेटिएन थप विस्तृत जवाफ दिनुहोस् Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS सबै हेर्नुहोस सिफारिस गरिएको वर्गीकरण समाचार संग्रह खोज्नुहोस् सबै पोस्ट Not found any post match with your request गृहपृष्ठ Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec भर्खरै एक मिनेट अघि $$1$$ एक मिनेट अघि एक घण्टा अघि $$1$$ एक घण्टा अघि हिजो $$1$$ हिजो $$1$$ एक साताअघि पाँच साताअघि Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy